Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ظریفه غفاری»، دومین شهردار زن افغانستان که 5 ماه پیش با حکم ریاست جمهوری به عنوان شهردار «میدان وردک» معرفی شد، هنوز از سوی مقامات محلی این ولایت اجازه شروع کار را دریافت نکرده است.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ظریفه غفاری در ۲۴ سرطان/ تیر سال جاری بر اساس حکم شماره ۷۱۶ اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و از طریق پروسه رقابت آزاد به سمت شهرداری میدان وردک تعیین شد اما علیرغم به همراه داشتن حکم ریاست جمهوری، والی و مقامات محلی این ولایت از پذیرفتن وی در این سمت خودداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری گفته است که اداره ارگان های محلی و شخص وی، بارها مکتوب انتصابش را به والی پیشین و جدید میدان وردک تحویل داده است اما در گفتگوی غیر مسقیم با او گفته اند که نمی‌تواند او را در این سمت معرفی کنند.

وی تبعیض جنسیتی، برخورد قومی، عدم وابستگی سیاسی و استفاده ابزاری نهادهای دولتی از بانوان را از دلایل عدم معرفی خود به عنوان شهردار میدان وردک عنوان کرد.

ظریفه غفاری تاکید کرد: «۵ ماه انتظار کشیدم تا حکم رئیس جمهور آنچنان که در مورد دیوه صمد، حسنا جلیل و کامله صدیقی تطبیق می‌شود، در حق من هم تطبیق شود ولی متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد. فرق میان ما این است که شاید من وابستگی سیاسی به هیچ گروه، جبهه و قوم مشخص ندارم و از جانب شرکای نظام معرفی نشدم و به همین دلیل قیمتش را می‌پردازم.»

دومین شهردار زن افغانستان گفته است: «یکی از دلایلی که تا امروز خاموش بودم این بود که نمی‌خواستم پروسه ملی انتخابات، به خصوص موضع واضح ریاست جمهوری را در مورد بانوان و مشارکت آنها در سطوح سیاسی و حکومتی زیر سوال ببرم و خواستم این موضوع میان ما، حکومت و ارگان‌های زیربط حل شود که متاسفانه نتیجه نداد.»

غفاری مدعی است که شهرداری میدان وردک در ۱۵ سال گذشته در دست یک گروه خاص بوده و در حال حاضر اکثر کارمندان شهرداری اعضای یک خانواده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولایت میدان وردک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق شامگاه دوشنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

بر این اساس مقاومت اسلامی عراق پایگاه نظامی «یوهنتن» در سرزمین‌های اشغالی را با پهپاد هدف حمله قرار داد.

ساعاتی پیش نیز، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه دیگری اعلام کرده بود که بندر نفتی «عسقلان» در سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده و از اصابت مستقیم به اهداف موردنظر خبر داده بود.

گفتنی است مقاومت اسلامی عراق در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، که با حمایت مستقیم آمریکا انجام می‌شود، بارها سرزمین‌های اشغالی و همچنین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6098825

دیگر خبرها

  • سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • دومین حمله مقاومت اسلامی عراق به اراضی اشغالی درکمتر از۲۴ساعت
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند