Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@20:45:48 GMT

واکنش ترامپ به آزادی مدیر مالی هوآوی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۵۲۶

واکنش ترامپ به آزادی مدیر مالی هوآوی

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که با وجود خشم و ناراحتی‌ها به دلیل قتل جمال خاشقجی اما از "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان دفاع می‌کند.

وی تاکید کرد که بن سلمان هم اکنون امور عربستان را در دست دارد و درباره تلاش‌ها در داخل خاندان حاکم در عربستان برای جلوگیری از به قدرت رسیدن بن سلمان نشنیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که ممکن است که آزاد شدن مدیر مالی شرکت هوآوی چین بخشی از یک توافق تجاری گسترده‌تر با چین باشد.

ساعتی پیش دادگاه عالی کانادا مدیر مالی شرکت هوآوی چین را با وثیقه‌ای به ارزش ۱۰ میلیون دلار آزاد کرد.

کانادا شنبه هفته پیش خانم منگ را در شهر ونکوور دستگیر کرده بود. این مدیر ارشد شرکت هواوی متهم است که به دروغ به بانک انگلیسی HSBC اعلام کرده است که شرکت او از قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران تبعیت کرده است، در حالی که ظاهرا یکی از شرکت های زیرمجموعه هواوی این تحریم ها را نقض کرده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، به سفیر کانادا در پکن اعلام شده است که بازداشت خانم منگ عملی "بسیار شنیع" است و از دولت کانادا خواسته شده است تا فورا وی را آزاد کند.

چین به کانادا هشدار داده بود که عدم آزادی مدیر ارشد هواوی عواقب زیادی در پی خواهد داشت.

کانادا منگ را به درخواست مقامات قضایی آمریکا دستگیر کرده و"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا مدعی شده بود که هیچ انگیزه سیاسی در بازداشت مدیر مالی شرکت هوآوی چین وجود نداشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ مدیر مالی هواوی رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟ کد خبر 846964 برچسب‌ها ناصر کنعانی ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال