Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار گفت: منتظر تصویب لایحه امنیت زنان علیه خشونت در قوه قضاییه هستیم، امیدواریم به زودی از سوی این دستگاه به دولت برگردانده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «معصومه ابتکار» عصر دیروز (سه شنبه ۲۰ اذر)در نشست هم اندیشی صلح و منع خشونت علیه زنان گفت: امیدوارم این نشست و مباحث مطرح شده به یک مجموعه سیاست ها و راهکارهایی در اصلاح قوانین، مقررات، عملکردها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی در جهت بهبود شرایط خشونت منتهی شده و نتایج این پژوهش ها به کار گرفته شود و حرکت های ما دانش پایه و مبتنی بر پژوهش و دانایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: علاقه مند هستیم حرکت در جهت کاهش خشونت دانش محور باشد و بتوانیم با استفاده از تجارب کشورهای دیگر در میدان اجرا و عمل از آن استفاده کنیم.معاونت امور زنان و خانواده از چند زاویه به بحث خشونت علیه زنان پرداخته، یک زاویه مسئله قانونی است که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

 

ابتکار با اشاره به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این لایحه مدت ها در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معطل مانده بود. با پیگیری های دولت از کمیسیون قضایی و حقوقی خارج و به مجلس ارجاع شده است ،لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان لایحه خوبی است و تعاریف دقیقی درباره خشونت علیه کودکان دارد.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه افزود: همچنین ایرادات جزیی که شورای نگهبان علیه این لایحه گرفته بود، توسط مجلس برطرف شد لذا منتظر تصویب نهایی آن هستیم و ما هم آمادگی اجرای این قانون را داریم و امیدواریم مرجع کمیسیون حقوق کودک که وزارت دادگستری است با جدیت بر اجرایی شدن این قانون وارد عمل شوند.

 

ابتکار با بیان اینکه لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت قانون دیگری است که منتظر تصویب آن هستیم، اظهار کرد: این لایحه مدتی در دولت مورد بررسی و در نهایت در کمیسیون لوایح به دلیل ابعاد قضایی به قوه قضاییه ارجاع داده شد. ما به طور جدی و مستمر پیگیر این موضوع بودیم. سال گذشته در نشستی که با معاونان قوه قضاییه، دادستان ها و قضات داشتیم لایحه آنجا یکپارچه و هماهنگ شد و ما از آن زمان منتظر ابلاغ این لایحه توسط رییس دستگاه قضایی هستیم.

 

وی در ادامه افزود: هرچند در جریان کش و قوس ها و فراز و نشیب ها شاهد وجود تنوع نگرشی در جامعه هستیم که متاسفانه بعضی جریانات باعث کندی این فرآیندها شدند و اجازه سرعت لازم جهت رسیدن به این نتیجه را نمی دهند. انشاءالله این لایحه به زودی توسط رییس دستگاه قضایی به دولت ارایه و دولت هم برای طی مراحل قانونی آن را به مجلس ارسال کند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در کنار اقدامات فوق با همکاری دستگاه های مختلف سیاست هایی را جهت مقابله با مسئله خشونت دنبال می کنیم که یکی از مهمترین این برنامه ها مسئله آموزش، تغییر نگرش و اصلاح رفتار است.

 

وی با بیان اینکه موضوع ملاک های زندگی به عنوان یکی دیگر از مباحث مهم در نظام آموزش و پرورش به عنوان یک کتاب درسی گنجانده شده است، افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش توجه به مباحث مرتبط با مهارت های رفتاری و حقوقی برای دانش آموزان را در دستور کار قرار دادیم زیرا این مهارت ها و بحث خودمراقبتی نیاز اساسی است، از این رو این آموزش ها برای دانش آموزان و اولیا اجرا می شود.این آموزش ها به آگاهی بخشی و حفظ اعتماد به نفس کودکان می تواند کمک کند.

 

ابتکار با بیان اینکه دوره های مشابهی هم با وزارت علوم و تشکل های دانشگاهی داشتیم، گفت: طرح ملی گفتگو را هم در برنامه های خود داریم که اکنون در 31 استان کشور شروع شده است. مسئله یابی و شناسایی آسیب ها در این طرح دیده شده که یکی از این مسایل اجتماعی موضوع بروز خشونت است.

 

معاون اجتماعی با اشاره به اینکه در اورژانس اجتماعی نیز به طور خاص به موضوع خشونت علیه دختران پرداخته شده است، اظهار کرد: در این راستا از 28 اورژانس اجتماعی بازدید کردیم و به نوعی سعی کردیم حامی اورژانس اجتماعی برای تقویت و آگاهی بخشی و بالاتر بردن کیفیت سطح خدمات باشیم.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: همچنین در بازدیدهایی که از مراکز اورژانس اجتماعی کشور داشتیم کمبودها، کاستی ها، مراحل کار و نحوه همکاری سازمان ها و دستگاه های قضایی از طریق معاونت دنبال می شود.

 

ابتکار اظهار کرد: ما حامی اورژانس اجتماعی برای تقویت ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به این خدمات هستیم و امیدواریم اقدامات لازم را در جهت حل مشکلات کارکنان انجام دهیم.

 

وی گفت: در کنار این خدمات توجه ویژه به مسئله زنان زندانی از دیگر برنامه های ماست. ما از 4 زندان زنان در مشهد، کرمان، تبریز و ارومیه بازدید کردیم تا با کمک دستگاه قضایی تعداد زنان و مادران زندانی را کاهش دهیم و شرایط آزادی آنها را در خانواده ها فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه انجمن های علمی در حوزه خشونت علیه زنان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه گروه ها بتوانیم شاهد کاهش خشونت علیه زنان باشیم.

 

وی همچنین در خصوص اطلس ملی زن و خانواده نیز بیان کرد: این اطلس برای 196 شاخص در استان ها تنظیم شده است و این پایه خوبی برای سیاستگذاران و محققان در حوزه زنان و خانواده است چون اطلاعات و آمار خوب در اختیار آنها قرار می دهد از اطلاعات این اطلس برای تدوین برنامه های استانی استفاده خواهد شد.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند مشهد استان بوشهر بازدید خبرگزاری شبستان دفاع مقدس هرمزگان لایحه حمایت از حقوق زنان حقوق کودکان معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات، ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه - هشتم فروردین - در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین‌ المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات در بین ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ دست یافتیم و شش پله ارتقا یافته‌ ایم، شاخص‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل فراگیری ارتباطات، کیفیت و میزان استفاده مردم از زیر ساخت‌ها است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از ۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شده و بیش از ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دست یافته‌اند و این روند ادامه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: لایحه امنیت کاربران در کمیسیون حقوقی - قضائی دولت بررسی می‌شود و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و قسمت‌هایی از لایحه به علت بخش‌های قضائی نیازمند تأیید قوه قضائیه بود که نامه‌ ای به رئیس قوه قضائیه ارسال شد تا نظر آنها برای این بخش‌ها کسب شود.

وی اظهار داشت: از برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته این است که حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی تسهیل شود، همچنین در سال ۱۴۰۲ بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت فضایی را برای ساخت منظومه شهید سلیمانی منعقد کردیم.

زارع پور خاطرنشان کرد: ۲ ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است و به زودی کار آنها انجام می‌شود. تصاویر و داده‌های این دو ماهواره را پیش خرید کردیم و کل کار توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است. بنا داریم حداکثر استفاده را از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 739646

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه آتش‌بس در عمل چه تاثیری بر توقف جنگ غزه دارد؟
  • مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در ۱۴۰۳؛ چقدر اضافه شد؟
  • تجاوز به زنان، جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه
  • تبعات یک بوسه جنجالی؛ دو سال و نیم زندان در انتظار لوییس روبیالس!
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته کمک معیشتی در کرمان
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • وزیر ارتباطات: بخشی از لایحه امنیت کاربران برای تایید به قوه قضاییه ارسال شده است
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!