Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بسیاری از هزینه‌های تهران، هزینه‌های پایتخت است و لذا بخشی از این هزینه‌ها را باید دولت پرداخت کند.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، زهرا صدراعظم‌ نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در واکنش به پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد و مشروط کردن تردد در آن با اخذ عوارض و هزینه گفت: در کنار هر طرحی که پیشنهاد می‌شود باید ساز و کارهای تردد آسان شهروندان با حمل و نقل عمومی را هم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در دنیا برای تردد تنها از یک الگو استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: علت این است که شهرهای دنیا دارای خصوصیت‌ها و ویژگی‌های مختلف هستند و اهمیت نقاط مختلف به تناسب اهمیت موقعیت شهری متفاوت است.

وی با بیان اینکه در کلانشهرها حمل و نقل عمومی به صورت شبکه‌ای برقرار است، اظهار کرد:  اگر برای شهری خطوط مترو تعریف شده تلاش شده که این خطوط فقط به صورت شبکه باشد و همه نقاط شهر را با یک میزان محدود پیاده‌روی پوشش دهند.

 صدراعظم نوری با بیان اینکه طرح حذف زوج و فرد هنوز به شورای شهر ارائه نشده است، اظهار کرد: برای اینکه شورا بتواند روی این طرح قیمت‌گذاری کند باید آن را ببیند و چون هنوز طرح به شورا نیامده و از مفاد آن مطلع نیستیم‌ نمی‌توانیم در مورد آن قضاوت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در شهر تهران ساز و کارهایی‌ را فراهم کنیم که از راه‌ها مختلف تردد را به صورت گسترده و بدون محدودیت‌ کاهش بدهیم‌، گفت: باید خودروهای تک سرنشین‌ را کنترل و محدود کنیم و  ساز و کارهایی دیده شود که مردم کمتر از وسیله شخصی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ترافیک در جای خود موفق بوده است، خاطرنشان کرد: اما در مورد زوج و فرد باید ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم‌.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در نقاطی از شهر که اهمیت بیشتری دارد محدودیت ایجاد کنیم و تردد را به صورت پیاده تعریف کنیم، اظهار کرد: در این شرایط اگر قرار است وسیله نقلیه‌ای وارد آن محدوده شود باید منوط به پرداخت هزینه باشد.

وی با اشاره به تجربه طرح ترافیک اظهار کرد: این تجربه نشان می‌دهد همه خودروها وارد محدوده نمی‌شوند و چون قرار است افراد پول پرداخت کنند تا وارد شوند دیگر فقط ورودی‌های ضروری رخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم تا ترددهای‌ غیرضروری حذف شود، خاطرنشان کرد: بخشی از ترددها غیرضروری‌ هستند و گویا مردم به خاطر تفرج‌ در سطح شهر تردد می‌کنند و شهری که تا این اندازه ترافیک و آلودگی هوا دارد قطعاً همه را اذیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تردد باید بر اساس ضرورت و نیاز باشد و نباید به صورت تفریح درآید، گفت: نباید وضعیت به شکلی شود که هر فردی برای رفتن به محل کارش از وسیله نقلیه شخصی استفاده کند و لذا باید تلاش کنیم ساز و کارهایی فراهم شود که حمل و نقل عمومی نیاز شهروندان را پاسخ دهد.

صدراعظم‌ نوری با تأکید بر اینکه باید تعداد اتوبوس‌ها را در مسیرهایی که تردد بیشتر است افزایش داد، گفت: باید مجلس و دولت شهرداری تهران را حمایت کنند و مسئله مترو باید به عنوان یک اولویت دیده و تأمین منابع شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بسیاری از هزینه‌های تهران هزینه‌های یک شهر نیست و هزینه‌های پایتخت است ادامه داد: دولت بایدبخشی از هزینه‌های پایتخت را پرداخت کند.

صدراعظم نوری با بیان اینکه اگر خطوط مترو توسعه یابد و سرفاصله‌ قطارها کمتر شود تعداد بیشتری از مردم از مترو استفاده می‌کنند، گفت: با این کار هم در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود و هم آلودگی هوا کاهش خواهد یافت و چون مترو ترافیک هم ندارد مردم از آن استفاده می‌کنند و لذا باید ساز و کارهای تکمیل مترو فراهم شود و این صرفاً از طریق شهرداری ممکن نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زهرا صدراعظم نوری شورای شهر طرح ترافیک طرح زوج و فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران -شمال و آزادراه قزوین– رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی دارای بارش باران است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های حسین آباد و گلشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل کلاک و محدوده مهرویلا

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های تهران، البرز، مازندران، اصفهان، سمنان، مرکزی، قزوین، لرستان قم، همدان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان

محورهای مسدود شریانی

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد.

رودبار جنوب – ایرانشهر

انارک - چوپانان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

کنارک – زرآباد – جاسک

یزد – دربید

اردکان - هامانه

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

کد خبر 746329

دیگر خبرها

  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی