Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شبکه ماهواره‌ای "مکان" رژیم صهیونیستی در گزارشی به این دیدار پرداخت و اعلام کرد: یووال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در نوامبر گذشته دیداری محرمانه با رائد ابوالسعود وزیر آب اردن در منطقه جسر النبی داشته است.

طبق گزارش این شبکه ماهواره‌ای، اشتاینتس از طرف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آغاز مذاکرات جهت دستیابی به راه حلی برای کانال البحرین که مورد اختلاف تل آویو و امان است، مجوز گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین شبکه اسرائیلی به نقل از یک منبع در دفتر اشتاینتس انجام این دیدار را تایید کرده است.

اسرائیل تلاش می‌کند پروژه کانال البحرین میان دریای سرخ و بحر المیت را احیا کند زیرا براین باور است که تعلیق این پروژه یکی از دلایل اصلی تصمیم عبدالله دوم پادشاه اردن برای بازپس‌گیری مناطق الباقوره و الغمره در شمال و جنوب دشت اردن است. رژیم صهیونیستی این دو منطقه را براساس توافقنامه صلح با اردن، اجاره کرده بود.

گزارش‌ها و تحقیقات منتشر شده در مطبوعات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته حاکی از این است که ممانعت این رژیم با اجرای پروژه کانال البحرین یکی از دلایل خشم اردن نسبت به این رژیم است.

روزنامه هاآرتص نوشت: از زمانی که پادشاه اردن این مسئله را عنوان کرده است مسوولان امنیتی و سیاسی اسرائیل در حال بررسی پیشبرد پروژه هستند این مسولان که شامل چهره های نزدیک به نتانیاهو هستند مسائل امنیتی مربوط به این پروژه را بررسی میکند.

به نوشته این روزنامه عبری زبان گرچه هدف از این پروژه توسعه زیرساخت ها واقتصاد است اما اسرائیل تلاش می کند آن را به پروژه امنیتی تبدیل کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: مسوولان اسرائیلی براین باور هستند که کمک به اردن در حوزه مسائل آبی می‌تواند تنش به وجود آمده میان دو طرف را آرام کند.

با اجرای این پروژه آب دریای سرخ به وسلیه کانال، تونل و لوله به منطقه دشت اردن و بحر المیت منتقل می‌شود. یکی از اهداف این پروژه استفاده از آب حوزه آبریز رودخانه اردن پس از شیرین سازی برای استفاده در مناطق النقب و دشت‌های کشاورزی اردن و انتقال آب دریا سرخ و مدیترانه به بحر المیت جهت تثبیت سطح آب این دریاچه است که با توجه به اختلاف سطح این دو دریا با بحر المیت امکان تولید برق از این مساله هم وجود دارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز

به گزارش خبرگزاری مهر، هزاران نفر از مردم اردن روز چهارشنبه پس از پیام صوتی محمد ضیف، فرمانده کل گردان‌های قسام برای نصرت فلسطین، سفارت رژیم صهیونیستی در امان را به محاصره خود درآورده و با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی توقف فوری تجاوز به نوار غزه و قطع روابط دیپلماتیک اردن با این رژیم را خواستار شدند.

شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش گزارش داد که اردنی‌ها درخواست محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام را لبیک گفته و برای بار سوم در حمایت از اهالی غزه به خیابان آمدند.

تظاهرات کنندگان اردنی با سردادن شعارهایی حمایت خود را از مردم غزه و مقاومت فلسطین اعلام کردند.

شهروندان معترض اردنی با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار دادند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی اردن نیز شماری از تظاهرکنندگان را در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان اردنی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در اردن در حمایت از گردان‌های قسام شعار سر دادند.

پیش از این، گردان‌های قسام شامگاه امروز پیامی صوتی از محمد ضیف فرمانده کل این گردان‌ها منتشر کرد که طی آن از امت اسلامی و عربی خواسته بود به سمت فلسطین رخت بسته و در آزادسازی مسجد الاقصی مشارکت داشته باشند.

گفتنی است هرچند دولت اردن و پادشاه این کشور طی این مدت با ارسال کمک‌های هوایی محدود تلاش کرده‌اند خود را همراه مردم غزه نشان دهند، اما هرگز حاضر به قطع روابط رسمی با صهیونیست‌ها نشده‌اند.

کد خبر 6063899

دیگر خبرها

  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • اجتماع مردم شهرستان قدس در محکومیت جنایات بیمارستان شفا غزه برگزار شد 
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسوولان باشد
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن +فیلم
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن+ فیلم
  • غصب سرزمین‌ فلسطینیان در دره رود اردن ستیزه‌جویی علیه صلح و امنیت
  • ایران غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان در دره رود اردن را محکوم کرد
  • انتقاد شدید وزیر خارجه اردن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه