Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه ان بی سی گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «چاک شومر» و «نانسی پلوسی» رهبران دموکرات ها در کنگره بر سر بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک مشاجره لفظی داشت و این مشاجره تا حدی بالا گرفت که وی تهدید کرد اگر بودجه این دیوار را ندهید، دولت را تعطیل می‌ کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درگیری لفظی جلوی خبرنگاران در کاخ سفید به‌ وقوع پیوست.

چاک شومر و نانسی پلوسی شب گذشته برای گفت و گو در مورد لایحه موقت بودجه به کاخ‌ سفید رفتند و در حضور «مایک پنس» معاون رئیس‌ جمهور و دوربین‌ های تلویزیونی، با ترامپ به طور لفظی مجادله شدیدی کردند.

 

 

به زودی حزب نانسی پلوسی اکثریت را در کنگره به دست خواهد گرفت و به احتمال بسیار زیاد، خود او رئیس مجلس خواهد شد.

دونالد ترامپ اجازه داده بود که رسانه ها در آغاز جلسه حضور داشته باشند.

در صورتی که بودجه مورد نیاز دولت فدرال تا پایان مهلت 21 دسامبر تامین نشود، دولت تعطیل موقت خواهد شد.

ترامپ گفت: «اگر امنیت مرزی نداشته باشیم، می گذاریم دولت تعطیل شود.»

در بخشی از این جلسه در مقابل خبرنگاران، ترامپ گفت اگر مصوبه مورد نظر در مورد امنیت مرزی «خوب» نباشد، آن را نمی پذیرد.

پس از بالا گرفتن مشاجرات، شومر و پلوسی خواهان ادامه جلسه به طور خصوصی شدند.

ساعتی بعد از این جلسه پرتنش، ترامپ جلسه را «خوب» عنوان کرد و گفت دوستانه بحث ها را ادامه دادند.

این در حالی است که چاک شومر از رفتار ترامپ انتقاد کرد و نانسی پلوسی در جملاتی کنایه‌ آمیز به خبرنگاران گفت که تعطیلی دولت آن هم در آستانه سال نو میلادی «هدیه کریسمس» ترامپ به مردم آمریکاست! 

ساعتی پس از این جلسه که بازتاب گسترده‌ ای در رسانه‌ های آمریکا داشت، پلوسی و شومر در بیانیه‌ ای مشترک اعلام کردند: «ما به رئیس جمهور دو پیشنهاد ارائه کردیم که با قبول هر کدام از آنها کار به تعطیلی دولت نخواهد کشید. حالا انتخاب با اوست.»

دموکرات‌ ها که بار قبل بر سر رضایت ندادن به لایحه بودجه و تعطیلی بخش‌ هایی از دولت در افکار عمومی مورد انتقاد شدید قرار گرفتند، این بار در تلاشند که هرگونه احتمال به تعطیلی کشاندن دولت را متوجه لجاجت ترامپ کنند.  

مشخص نیست که آیا طرفین برای ادامه کار دولت تا ضرب الاجل 21 دسامبر به توافق می رسند یا خیر.

ترامپ از زمان تبلیغات انتخاباتی در سال 2016 خواستار ایجاد یک دیوار مرزی با مکزیک بود. رئیس جمهور آمریکا مخالف سیل مهاجران به آمریکا است و مدعی است که در بین آنها افراد خلافکار پنهان شده اند.

او می گوید براساس شعار «آمریکا نخست» می خواهد مطمئن شود حضور مهاجران غیرقانونی و احیانا خلافکاران امنیت مردم آمریکا را به خطر نمی اندازد.

دموکرات‌ ها که کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات میان‌ دوره‌ ای به‌ دست گرفته‌ اند، اجرای سیاست‌ های دولت ترامپ را با چالش مواجه خواهند کرد. آنها مخالف نظر رئیس جمهور هستند و تاکنون با بودجه مورد خواست او مخالفت کردند.

پیش از این ابتدای ژانویه امسال هم اختلاف دولت و دموکرات ها موجب تعطیلی چند روزه دولت آمریکا شد. در صورت تعطیلی دولت فدرال، تنها کارمندان ضروری و امدادی در سر کار حاضر می شوند و بقیه کارمندان به مرخصی اجباری بی حقوق فرستاده می شوند.

جمعه آینده ضرب الاجل بودجه است و اگر تا آن زمان دولت و دموکرات ها توافق نکنند، احتمالا دوباره دولت آمریکا تعطیل می شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف رئیس جمهور آمریکا چاک شومر نانسی پلوسی دموکرات ها مکزیک کاخ سفید مایک پنس ترامپ آمریکا دولت آمریکا مکزیک ترامپ دموکرات های کنگره تعطیلی دولت آمریکا منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

طرح کمک آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از گذشت مدتی طولانی که مورد تأیید قرار نمی‌گرفت، در مسیر تصویب توسط کنگره آمریکا قرار دارد، زیرا نمایندگان دموکرات کنگره برای حمایت از برنامه مایک جانسون - رئیس مجلس نمایندگان - به صف شده‌اند.

به نوشته بلومبرگ، حمایت نمایندگان دموکرات از برنامه مایک جانسون باعث می‌شود آرای لازم برای تصویب این کمک‌‎ها فراهم شود چراکه پیش از این محافظه‌کاران حزب جمهوری‌خواه خواهان تصویب آن نبودند.

انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه (۱ اردیبهشت) چندین مرتبه به رأی‌گیری درباره این حمایت مالی بپردازد و سنا نیز در روز‌های آینده، این طرح را مورد بررسی قرار دهد. این بسته پیشنهادی شامل ۹۵ میلیارد دلار کمک خارجی است که در ماه فوریه از سوی سنا مورد حمایت قرار گرفته بود. قرار است حدود ۱۰ میلیارد دلار از این بسته به شکل وام به اوکراین به عنوان کمک اقتصادی تخصیص داده شود.

یک مقام آمریکایی اعلام کرده به محض تصویب کنگره و امضای جو بایدن - رئیس‌جمهور آمریکا - برای تبدیل شدن آن به قانون، دولت بایدن آماده است این کمک را به‌سرعت به اوکراین برساند.

تصویب این بسته ۹۵ میلیارد دلاری همچنین اجازه مصادره دارایی‌های دلار روسیه را می‌دهد، اما برخی منتقدان اعلام کرده‌اند این اقدام می‌تواند جایگاه دلار را به عنوان ارز ذخیره جهان تضعیف کند.

بلومبرگ همچنین مدعی شده این بسته وضع تحریم‌های نفتی ایران را اجباری می‌کند، اما به دلیل مخالفت دموکرات‌ها، صادرات گاز طبیعی تسریع نمی‌شود.

دموکرات‌ها همچنین باید به جانسون کمک کنند تا بتواند در سِمت خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان باقی بماند، زیرا او به دلیل تصمیمش برای رأی‌گیریِ کمک به اوکراین بدون نیاز به بررسی مقررات امنیت مرزی آمریکا، به شکل فزاینده‌ای در خطر برکنار شدن توسط جمهوری‌خواهان قرار دارد.

پیش از این برخی دموکرات‌های میانه‌رو قول داده بودند که در صورت مطرح شدن برکناری جانسون، از او محافظت کنند.

جو بایدن نخستین‌بار در اکتبر ۲۰۲۳ درخواست کمک به اوکراین و اسرائیل را مطرح کرد، اما این درخواست به سرعت تحت تأثیر مشاجره کنگره بر سر سیاست‌های مهاجرتی قرار گرفت.

جانسون در روز‌های گذشته به خبرنگاران اعلام کرده بود که از دموکرات‌ها درخواست کمک نکرده و حاضر است شغل را خود را از دست بدهد، اما کمک به اوکراین نهایی شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبه‌رو هستیم
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!