Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:02:05 GMT

مدیر سیا درباره قتل خاشقجی گزارش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۵۹۴

مدیر سیا درباره قتل خاشقجی گزارش می‌دهد

مدیر سازمان سیا قصد دارد درباره یافته‌های این آژانس در خصوص قتل جمال خاشقجی به نمایندگان آمریکایی توضیحاتی را ارائه کند. ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، جینا هاسپل مدیر سازمان سیا امروز چهارشنبه در جمع نمایندگان آمریکایی توضیحاتی را درباره یافته های این سازمان در خصوص قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی و ستون نویس واشنگتن پست مطرح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین بار خواهد بود که مدیر سازمان سیا درباره تحقیقات و یافته های این سازمان در خصوص قتل خاشقجی به نمایندگان آمریکایی گزارش خواهد داد. جینا هاسپل هفته گذشته نیز توضیحاتی را به سناتورهای مجس سنا داده بود.

قطعنامه سناتور آمریکایی برای مسئول دانستن ولیعهد سعودی در قتل خاشقجیسنا پیش از پایان 2018 بن‌سلمان را به دلیل قتل خاشقجی محکوم می‌کندسی‌ان‌ان جزئیات فایل صوتی ترور خاشقجی را منتشر کرد

 

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام های رسمی کاخ سفید همچنان بر این باورند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هیچ گونه نقشی در قتل خاشقجی نداشته است.

پس از اظهارات هفته گذشته جینا هاسپل در مجلس سنا، تعدادی از سناتورها به شدت از ترامپ و عملکرد دولت آمریکا در قبال این حادثه هولناک انتقاد کردند. سناتورهای منتقد بر این باورند که دولت آمریکا ارتباط بین قتل خاشقجی و ولیعهد سعودی را دست کم و بی اهمیت تلقی کرده است.

در چنین شرایطی سنای آمریکا قصد دارد 3 اقدام قانونی را در واکنش به قتل خاشقجی انجام دهد. سنا امروز چهارشنبه احتمالا درباره قطعنامه ای رای گیری خواهد کرد که هدف اصلی آن قطع حمایت های ایالات متحده از ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن است.

اقدام قانونی دیگر سنا طرح ارائه شده از سوی باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی است که در آن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی رسما به خاطر قتل خاشقجی مسئول شناخته خواهد شد.

کمیته روابط خارجی سنا همچنین طرحی را در دست بررسی دارد تا فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را متوقف کند و مقام های ارشد سعودی را با تحریم هایی مجازات نماید.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خاشقجی گیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاشقجی گیت خاشقجی گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط