Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس درباره اظهارات کریمی قدوسی گفت: سخنان آقای کریمی قدوسی شوک‌آور بود کاش قوه قضائیه همان‌گونه که به صحبت‌های وزیر امورخارجه واکنش نشان داد و از وی مستندات می‌خواست از آقای کریمی قدوسی هم بخواهد.

به گزارش صدای ایران طبیه سیاووشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «۵۰ درصد این مجلس به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی است»، گفت: آن عده قلیلی از نمایندگان که چنین توهین‌ها و اتهاماتی را به دیگر نمایندگان از جناح‌های مختلف بیان می‌کنند باید متوجه باشند که یک سنگ بنا از دیوار اعتماد مردم را بیرون می‌کشند و خارج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این‌گونه رفتارها به اعتماد عمومی مردم لطمه می‌زند که این امر خود خیانت به نظام محسوب می‌شود. 

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس نیمی از نظام محسوب می‌شوند و هرگونه تعرض این چنینی خلاف منافع نظام و مصالح عمومی کشور محسوب می‌شود بنابراین باید تحت پیگرد حقوقی قرار گیرد. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که مردم مشارکت و نظر خودشان را به طور مستقیم بیان می‌کنند و هیچ جایی را صریح‌تر از این نداریم که مردم این‌گونه مشارکت کنند؛ بعد می‌گویند بیش از نیمی از این نهاد به فکر فروپاشی نظام هستند.

وی ادامه داد: اینکه پنجاه درصد نمایندگان به فکر فروپاشی نظام هستند یعنی چه؟ یعنی پنجاه درصد مردم که این نمایندگان را انتخاب کرده‌اند به فکر فروپاشی نظام هستند؟ این چه حرفی است. بیست تا سی درصد مردم را که خودتان کنار زدید پنجاه درصد را هم این‌گونه اضافه کردید! چرا این عده فکر می‌کنند فقط خودشان حامی نظام هستند و دیگران را متهم به فروپاشی می‌کنند؟ استدلال و دلیل‌شان چیست؟

سیاووشی با اشاره به اینکه کاش قوه قضائیه همان‌گونه که به صحبت‌های وزیر امورخارجه واکنش نشان داد و از وی مستندات می‌خواست از آقای کریمی قدوسی هم بخواهد گفت: ایشان باید مستندات خود را که نیمی از جامعه را محکوم می‌کند ارائه دهند و بگویند دلیل صحبت‌هایش چیست؟ 

وی افزود: مسئله مهمی که در این میان وجود دارد این است که متاسفانه نه تنها در کف جامعه سواد سیاسی بالایی وجود ندارد، در بعضی سطوح بالا هم چنین سوادی نیست؛ به طور مثال در مجلس کسی مخالف عقیده من حرف می‌زند می دانم که این شخص مخالف من است و به جناح دیگر تعلق دارد نباید به او توهین کنم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی برداشت آقای کریمی قدوسی این است که چون پنجاه درصد مجلس به جناح دیگر تعلق دارد به فکر فروپاشی نظام هستند! این یعنی ما سواد سیاسی نداریم.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در فراکسیون امید تنها صد و ده نفر هستند و نیمی از مجلس را تشکیل نمی‌دهند پس اظهارات نماینده فوق متوجه دیگر وکلای ملت هم است، گفت: ایشان تنها اصلاح‌طلبان مجلس را متهم نکرده بلکه سایر نمایندگان از فراکسیون‌های دیگر را متهم کرده است. 

سیاووشی گفت: بیان چنین سخنانی واقعا شوک‌آور است و باعث تضعیف قوه مقننه می‌شود. در گذشته هم شاهد بودیم که نمایندگانی چنین اظهار نظرهایی را کرده‌اند اما از آن‌ها مستندات و ادله خواستند در این مورد هم باید ایشان مستندات خود را به قوه قضائیه بدهد. من فکر می‌کنم آقای قدوسی بعد از رأی شصت و سه درصدی نمایندگان به « CFT» چنین اظهاراتی را بیان کردند.

وی با اشاره به سخنان کریمی قدوسی در خصوص متهم کردن مسئولان نظام و توصیف آنان به عنوان حامیان سران فنته گفت: این افراد دلسوز نظام هستند و از پایه‌گذاران نظام بودند و علیرغم تمامی مشکلاتی که تا به امروز داشته‌اند پای نظام ایستاده‌اند و معتقد هستند که باید از نظام حمایت و پشتیبانی شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این شرایط منطقه و تحریم‌ها ما باید انسجام و وفاق داشته باشیم و به دنبال تقویت اعتماد مردم باشیم .

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف کریمی قدوسی وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • کریمی قدوسی : در صورت صدور اذن ، تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است