Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، شامگاه سه‌شنبه (۲۰ آذر) و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: حضرت امام (ره) فرهنگ را هویت و حضور مردم را مایه پیروزی و بقای نهضت اسلامی می‌دانست. برای دنیا باور کردنی نبود که ملتی صرفاً با رهبری یک عالم دینی و با حضور میلیونی خود در برابر رژیمی که از سوی بزرگترین قدرت‌های جهان حمایت می‌شد، به پیروزی برسد و این چیزی جز قدرت عظیم فرهنگی نبود که امروز هم می‌تواند عامل وحدت، حل مشکلات و توسعه کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور نوجوانان و جوانان در کنار نیرو‌های مسلح در ۸ سال دفاع مقدس و در قالب بسیج را از نماد‌های مهم اثربخش بودن روحیه انقلابی دانست و افزود: اکنون هم در مناسبت‌های ملی و دینی مانند ۲۲ بهمن، عاشورا و اربعین نه تنها در سطح کشور، بلکه در سطح جهانی شاهد عشق جامعه به فرهنگ شهادت، خاندان رسالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر «آسیب‌شناسی عملکرد و اثربخشی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی»، توجه ویژه در سال‌های اخیر به موضوعاتی همچون آسیب‌های اجتماعی، آمایش آموزش عالی و ساماندهی امور دانشگاه‌ها، تهیه اسناد پایین‌دستی نقشه جامع علمی و توجه ویژه به سند تحول آموزش و پرورش را از دستاورد‌های بزرگ شورا دانست و افزود: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان موفقیت بسیار بزرگی در علم، نوآوری، فناوری و تجاری‌سازی داشته‌ایم. بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان ایجاد و حمایت شده‌اند که علاوه بر ایجاد اشتغال، بنابر گزارش‌ها حدود ۱۲ میلیارد دلار گردش مالی دارند.

روحانی قدرت علمی را باعث غرور ملی خواند و گفت: از لحاظ علمی رشد قابل قبولی داشته‌ایم و البته توقع این است که در زمینه علومی که بیشتر منشأ خارجی دارد، نظریه‌پردازی‌های علمی صورت گیرد.

وی رشد فضایل اخلاقی و مظاهر فردی و اجتماعی آن را از جمله اهداف اصلی رسالت پیامبر (ص) و همچنین نهضت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، توجه و تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جبران ضعف‌ها و کاستی‌های اخلاقی در سطوح مختلف جامعه ضروری است.

همچنین در این جلسه به مناسبت سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۳ توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های این شورا و مواردی که ضرورت دارد برای آینده مورد توجه جدی شورا قرار بگیرد، ارائه گردید.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین لزوم مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی و نیز توجه ویژه به موضوعات مختلف فرهنگی و تقویت اخلاقیات فردی و اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سال آینده ارتقاء کارکرد‌های فرهنگ عمومی در عرصه‌های مختلف از جمله سینما و کتاب را با جدیت پیگیری کند.

توجه ویژه و جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی آموزش عالی کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بر آن تأکید شد و مقرر شد آمایش آموزش عالی در مراکز دانشگاهی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز علمی غیرانتفاعی با جدیت پیگیری شود.

در این جلسه همچنین بر تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: شورایعالی انقلاب فرهنگی روحانی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها براساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

وی اضافه کرد: فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

حجت الاسلام خسروپناه در خصوص اهمیت رصد مسائل مهم استان نیز اظهار کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره برداری کرد و در طرح و برنامه ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی نیز به نحو مطلوب استفاده شود.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کار‌های فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: ما در سطح کشور نیز سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی، نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کار‌ها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان نیز معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بیان کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ظرفیت و سرمایه‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

به گفته حجت الاسلام خسروپناه، قزوین به عنوان مرکز پایتخت دوران صفویه، انجام فعالیت‌های مذهبی، قرآنی و شبکه امامت، وجود هنر‌های دستی مثل جاجیم بافی، گچ بری، زره بافی و موارد دیگر و از همه مهمتر همدلی و همگرایی مسوولان و مدیران استانی که در کشور بی نظیر بوده و زبانزد عام و خاص نیز محسوب می‌شود، تنها بخشی از گنجینه ارزشمند این استان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خسروپناه با تاکید بر اینکه سیره شهیدانی، چون رجایی و بابایی باید سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنده در طول ماه چند مرتبه برای زیارت مزار شهید بابایی از تهران به قزوین آمده ام و می‌دانم که این شهید سراسر اخلاص تا چه اندازه برای نظام مقدس ما ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران