Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@13:46:32 GMT

اعتراضات در فرانسه به تیراندازی رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۷۴۰

اعتراضات در فرانسه به تیراندازی رسید

در ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه منابع رسانه‌ا‌ی از تیراندازی در یکی از بازارهای شهر استراسبورگ خبر دادند.

به گزارش صدای ایران از فارس؛ پلیس شهر «استراسبورگ» فرانسه سه شنبه شب از تیراندازی در یکی از بازارهای کریسمس این شهر خبر داد. درپی تیراندازی فرد سابقه‌دار به بازار کریسمس در استراسبورگ، حداقل 4 نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند و این در حالی است که مقامات فرانسوی او را به داشتن عقاید افراطی متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته اسپوتنیک، «مارتینا آندرسون» عضو پارلمان اروپا در توییتی گزارش کرد که در بازار صدای تیراندازی را شنیده است. برخی نیز با انتشار عکس‌هایی از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی به واکنش پلیس به این ماجرا اشاره کردند. 

استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ فرانسه و محل استقرار مرکز پارلمان اروپا است. درپی این تیراندازی، که ضارب بعد از آن متواری شد، پارلمان اروپا تعطیل و تمام ورودی‌های آن مسدود شد.

در این حادثه چندین نفر شامل نظامی و غیرنظامی، هدف اصابت گلوله قرار گرفتند. تا لحظه نگارش این مطلب، آمار تلفات این تیراندازی بی‌هدف، 4 کشته و 9 زخمی گزارش شده است. حال 5 نفر از مجروحان اما وخیم است.

بعد از فرار ضارب از محل جرم، شهر استراسبورگ در حالت نظامی فرو رفته و پلیس از مردم خواست تا به هیچ‌وجه از ساختمان‌های محل حضور خود خارج نشوند. برخی منابع نیز گزارش دادند که 60 نفر در رستورانی واقع در مرکز شهر به‌دلیل نزدیک بودن ضارب، گرفتار شدند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای بررسی این حادثه، جلسه مهم خود با چند تن از قانونگذاران و وزرای این کشور در موضوع مالیات و خواست معترضان مشهور به جلیقه زرد را نیمه‌کاره رها کرد. ستاد بحران فرانسه نیز به ریاست وزیر کشور برای بررسی این حادثه جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد.

پلیس فرانسه ساعتی بعد از تیراندازی، از شناسایی هویت ضارب خبر داد. بر این اساس، وی سابقه حضور در فعالیت‌های تروریستی و کارنامه مجرمانه داشته است. دادستانی فرانسه نیز بعد از انجام بررسی‌های لازم اعلام کرد با این تیراندازی، به عنوان یک «حادثه تروریستی» برخورد می‌کنند. 

رسانه‌های فرانسوی دقایقی بعد از تصمیم دادستانی، از شنیده‌شدن مجدد صدای تیراندازی نزدیک مرکز استراسبورگ خبر دادند. پلیس با ضارب درگیر شده و موفق شد او را مجروح کند؛ وی اما توانست از مهلکه بگریزد. یک افسر پلیس در این درگیری مجروح شد.

پلیس فرانسه هویت تیرانداز را «فیشه س.» 29 ساله اهل استراسبورگ معرفی کرد. گفته می‌شود وی صبح روز سه‌شنبه از هجوم پلیس به خانه‌اش فرار کرده بود. مقادیر زیادی نارنجک از آن مکان یافت شده بود.

رسانه‌های محلی مجددا گزارش دادند که نیروهای امنیتی موفق شدند بار دیگر ضارب را محاصره کند. پلیس فرانسه اعلام کرد که عملیات در جنوب استراسبورگ ناموفق بوده و ضارب مجددا توانسته فرار کند.

شهردار استراسبورگ اعلام کرد بازار کریسمس این شهر و تمام مراسم‌های تفریحی این ایام لغو می‌شود. مرکز این شهر هنوز در محاصره نیروهای پلیس بوده و حالت نظامی برقرار است.

علی‌رغم گذشت چند ساعت از تعقیب‌وگریز و حضور گسترده نیروهای امنیتی در شهر استراسبورگ، پلیس فرانسه هنوز در بازداشت فرد ضارب ناکام مانده است. این در حالی است که منابع فرانسوی ادعا می‌کنند ضارب در «حلقه‌های اسلام‌گرایانه افراطی» حضور داشته است.

پلیس فرانسه نهایتا پس از 5 ساعت درگیری، به مردمی که در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها گرفتار شده بودند اجازه داد از این مکان‌ها خارج شوند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: فرانسه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب گتوند از بازداشت عامل تیراندازی و قتل در یک مراسم عروسی خبر داد.

کامران رومیانی گفت: در یک مراسم عروسی در شهرستان گتوند، بر اثر رسم غلط تیراندازی یک جوان به قتل رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: بر اساس گزارش اولیه، فردی که با سلاح شکاری تیراندازی کرده بود، عامل این حادثه تلخ بود که با پیگیری‌های قضایی و اقدام به موقع ضابطان قضایی، بازداشت شده و هم چنین تالار عروسی محل وقوع جرم نیز پلمب شد.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه نظارت شیوخ، بزرگان، سادات و متنفذین بر عدم استفاده از سلاح‌ در مراسم‌ شادی و عزا، گفت: دستگاه قضایی با حاملان سلاح و کسانی که اقدام به تیراندازی در مراسم مختلف می‌کنند و آسایش، جان و مال شهروندان را به خطر می‌اندازند، مماشاتی نخواهد کرد و اشد مجازات قانونی را برای آنان در نظر خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برکناری یک فرمانده اروپایی به اتهام جاسوسی
  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • ببینید| چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • بازداشت عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند
  • تصاویر تیراندازی مستقیم به یک پیرمرد فلسطینی
  • جان باختن یک نفر در گتوند بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی
  • شهادت یک نوزاد در تیراندازی تروریست‌ها در خاش