Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@16:24:31 GMT

علت سفر وزیر بهداشت به هند ؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۷۴۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور حضور در اجلاس بین‌المللی سلامت مادر و کودک که ۱۲ و ۱۳ دسامبر در دهلی نو برگزار می‌شود، به هند سفر کرد. ناطقان: دکتر سید حسن هاشمی در این اجلاس در دو نشست حضور داشته و سخنرانی خواهد کرد.
همچنین وزیر بهداشت امروز (چهارشنبه) ضمن سخنرانی در یک پنل علمی در خصوص ابتکارات تامین منابع مالی برای اجرای بهتر برنامه‌های سلامت مادر و کودک، دستاوردهای سیستم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایران را تشریح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت، در پنل همکاری های بین بخشی برای تامین سلامت مادران، نوزادان و کودکان و همچنین نهار کاری وزرای بهداشت کشورهای شرکت کننده در اجلاس نیز سخنرانی خواهد کرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: سفر وزیر بهداشت ، هند ، سلامت مادر و کودک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سفر وزیر بهداشت هند سلامت مادر و کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند که یک نوزاد دختر از شکم یک مادر فلسطینی که به همراه همسر و دخترش در حمله رژیم صهیونیستی در شهر رفح غزه به شهادت رسیده بود، به دنیا آمد.

به گزارش فرارو، به گفته مقامات بهداشت فلسطین آن‌ها گفتند که در حملات اسرائیل ۱۹ نفر کشته شدند که در بین قربانیان ۱۳ کودک از یک خانواده بودند.

محمد سلامه، پزشکی که از نوزاد تازه متولد شده مراقبت می‌کند، گفت که این نوزاد با وزن ۱.۴ کیلوگرم (۳.۰۹ پوند) و در یک سزارین اورژانسی به دنیا آمد. مادرش در هفته ۳۰ بارداری بود.

این نوزاد در بیمارستان رفح در کنار یک نوزاد دیگر در یک دستگاه انکوباتور قرار داده شد و روی سینه اش عبارت "نوزاد شهید صابرین السکنی" نوشته شده بود.

نوزاد کوچولو نزدیک به مرگ بود و برای نفس کشیدن می‌جنگید. بدن کوچک او روی یک تکه فرش کوچک قرار داشت و پزشکان با تنفس دهان به دهان برای زنده نگه داشتن او تلاش کردند. او زنده ماند.

دکتر محمد سلامه گفت: می‌توان گفت پیشرفت‌هایی در وضعیت وی وجود دارد، اما وضعیت همچنان در خطر است. این نوزاد باید در این زمان در شکم مادر می‌بود، اما او از این حق محروم شد. دکتر سلامه او را یک دختر یتیم نارس توصیف کرد.

اما او تنها نیست. رامی الشیخ عموی این نوزاد گفت که ملک خواهر ۴ ساله این نوزاد که در این حمله کشته شد، می‌خواست نام خواهر جدیدش را روح بگذارد. او گفت: ملک از به دنیا آمدن خواهرش خوشحال بود.

احلام الکردی مادربزرگ روح هم گفت: او دختر پسر عزیزم است. من از او مراقبت خواهم کرد. او عشق من است، روح من. او خاطره‌ای از پدرش است.

دکتر سلامه گفت که نوزاد سه تا چهار هفته در بیمارستان می‌ماند. بعد از آن ما رفتن او را به خانه عمه یا عمو یا پدربزرگش خواهیم دید. اینجا بزرگترین فاجعه است. حتی اگر این کودک زنده بماند، او یتیم به دنیا آمده است.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، ۱۳ کودک در حمله به خانه دوم شهید شدند. دو زن نیز در آن حمله کشته شدند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره حمله به رفح گفت: شبه نظامیان از جمله مجتمع‌های نظامی، پست‌های پرتاب و افراد مسلح مورد حمله قرار گرفتند.

بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در رفح جمع شده اند و به دنبال سرپناهی برای مقابله با تهاجمات اسرائیلی هستند که در شش ماه گذشته بسیاری از نوار غزه را ویران کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته است که برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان فلسطینی، حمله گسترده‌ای را در رفح انجام ندهد.

مقامات بهداشت فلسطین می‌گویند تاکنون بیش از ۳۴۰۰۰ نفر در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه
  • اتاق های مادر و کودک در مترو دوباره باز می شوند | صدور مجوز به واحدهای تجاری و مراکز خرید به شرط ایجاد این اتاق
  • هزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه به شهادت می‌رسد
  • اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند