Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@04:26:13 GMT

قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۷۷۳

قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۲ سنت، معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۶۰ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی که وضعیت در بازارهای مالی جهان اندکی ترمیم شده و انتظار می رود که کاهش تولید اوپک و متحدانش در سال ۲۰۱۹ موجب تثبیت توازن میان عرضه و تقاضا شود، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلال ایجاد شده در صادرات نفت هند پس از تصرف بزرگترین میدان نفتی این کشور توسط یک گروه شبه نظامی نیز در رشد قیمت نفت موثر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۲ سنت، معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۶۰ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۶۴ سنت، معادل ۱.۲ درصد رشد داشت و به ۵۲ دلار و ۲۹ سنت رسید.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که چین در حال خنثی کردن اختلافات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان است، وضعیت بازارهای مالی در آسیا تقویت شد. با این وجود، تحلیلگران همچنان در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی هشدار می دهند.

موسسه اکونومیست اینتلیجنس یونیت در جدیدترین چشم انداز خود نوشت: «اقتصاد جهان در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با کاهش رشد مواجه خواهد شد، زیرا افزایش نرخ بهره و بالا رفتن نرخ تورم موجب محدود شدن مصرف در اقتصادهای بزرگ توسعه یافته خواهد شد و بلاتکلیفی موجود در بازار موجب تضعیف بازارهای نوظهور می گردد.»

در بازار نفت، تصمیم اوپک و برخی تولید کنندگان غیراوپکی از جمله روسیه در هفته گذشته مبنی بر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای تولید موجب تقویت عوامل بنیادین شده است. بانک ای ان زد امروز در یادداشتی نوشت: «کاهش تولید اوپک بازار را به ثبات خواهد رساند.»

اما فریدون فشارکی، از موسسه اف جی ای گفت، کاهش تولید های اوپک گفت، کاهش تولید های اوپک و متحدانش احتمالا برای کاهش حجم ذخایر در بازه زمانی ۳ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ کافی نخواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اختلافات تجاری اوپک قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۳۳۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۵ تومان (۰.۵۷ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۳۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۳۵۵ تومان رسیده بود.

 امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۲۵ تومانی (۰.۵۸ درصد) به ۴,۳۳۰ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۳۳۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۳۳۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۲.۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا سقوط کرد