Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خوانسار با تاکید به اینکه هیچ جامعه ای پیشرفت نمی کند مگر اینکه مردم و شوراها مشارکت کنند، گفت: مطالبات شوراها از ادارات افزایش یاید، شوراها پشتوانه بسیار قوی در قانون اساسی دارند و در قانون عمومی وظایف وسیع و سنگینی را بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوانسار، «منصور کمالی» در نشست با شوراهای خوانسار با تاکید به اینکه هیچ جامعه ای پیشرفت نمی کند مگر اینکه مردم و شوراها مشارکت کنند، گفت: مطالبات شوراها از ادارات افزایش یاید، شوراها پشتوانه بسیار قوی در قانون اساسی دارند و در قانون عمومی وظایف وسیع و سنگینی را بر دوش دارند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خوانسار با بیان اینکه اگر شورا به وظایف خود عمل کند هم جامعه به سمت رشد و توسعه گام بر می دارد و هم قانون به نحو احسن اجرا می شود، بیان کرد: بیش از صد هزار شورا درسطح کشور وجود دارند که اگر واقعا به وظایف خود عمل کنتد و در راه مطالبات مردم گام بردارند، وضعیت خیلی بهتر از حال خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه برای فعال کردن NGO های مردم نهاد در روستاها مکاتبه ای ندیده است، افزود: شوراها در ساخت و ساز ها، بحث های علمی و رعایت استانداردها و غیره دقیقا عمده ترین مطالبات مردم نیز هست تلاش کنند.

 

کمالی با اشاره به اشتباهات بعضی شوراها در مهر کردن برگه های مالکیت زمین کشاورزی از دو مدعی یک زمین، خواستار دقت و اطمینان بیشتر در این مورد شد و اظهار کرد: این دقت سبب می شود که اختلافات را کم می کند و پرونده های قضایی کمتری در دادگاه ها تشکیل شود، شوراها قوی تر و آگاه تر برخورد کنند.

 

فرماندار خوانسار با بیان اینکه اختلاف نظرها را با دعواهای محلی تداخل نکند، تبیین کرد: هرچه در مباحث شوراها اختلاف نظر بیشتر باشد و نسبت های فامیلی نادیده گرفته شود، هیچ شورایی نمی تواند از فکر خدمت به مردم فرار کند.

 

وی با بیان اینکه شوراها پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و اگر شوراها  در مطالبه از ادارات پیشگام باشند، دستگاه های اجرایی بهتر خدمات می دهند، ادامه داد: بیمه روستایی یکی از مطالبات مردم است و این مشکل بیمه روستایی ها باید از طریق شرکت تعاونی دهیاری پیگیری شود و حل بیمه روستاییان می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

 

بوم گردی راه حلی برای مشکلات روستایی ها

در ادامه این نشست «مجتبی مجتهدی» با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه ها را نباید به سطح جامعه کشاند و مصوبات برای توسعه روستاها باشد، گفت: زیر ساخت های بسیاری برای توسعه روستا پس از انقلاب اسلامی ایجاد شده است ولی مشکلاتی مانند آب، محیط زیست و مراتع به مرور به وجود آمد که در گذشته برای آن برنامه ریزی نشده است.

 

بخشدار مرکزی شهرستان خوانسار با بیان اینکه منابع محدود است، تشریح کرد: مشکلات روستاییان بیشتر در حوزه کشاورزی و دامداری است، و این امکان وجود دارد که  در آینده با مشکل آب مواجه شویم پس  روستاها باید در حوزه کار آفرینی وارد شوند و با توجه به شرایط شهرستان گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی را مورد توجه قرار دهند و با مرمت و احیای بناهای تاریخی و سنتی مراکز بوم گردی مشکلات کمتر و حل شوند./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبی مشهد هرمزگان استان بوشهر بازدید بندرعباس کرمان خوانسار بوم گردی بیمه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط مدیران با مردم

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در نشست شورای اداری استان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری روی تحقق آن، گفت : در راستای تحقق این شعار انتظار می‌رود حضور و همراهی مردم در فعالیت‌های مختلف استان نمود بیشتری پیدا کند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین شروع سال باید ارتباط و تعامل خود را بویژه به شکل دیدار‌های چهره به چهره با مردم افزایش دهند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر فعالیت مضاعف دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌جاری، اعلام کرد: مدیران استان در سال گذشته زحمات زیادی را در حوزه کاری خود انجام دادند، اما امسال باید تلاش و کار مضاعفی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در شروع این سال عزم اعضای شورای اداری استان باید بگونه‌ای جزم شود که با نهایت دقت و جدیت امور مربوط به استان را شروع و پیگیری کنیم تا در پایان سال نتایج رضایت بخشی به دست آید.

صحرایی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی هر طرح و برنامه‌ای که دارند باید از همین ابتدای سال آن را به مرور اجرایی کنند تا در پایان سال با کمبود فرصت برای اجرای آن مواجه نشوند.

وی به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا مصوبات دور اول سفر مربوط به حوزه خود را احصاء کرده و مشخص کنند که کدام مصوبات اجرایی شده، کدام مصوبات در حال اجراست و کدام مصوبات هنور اجرایی نشده یا روند کندی دارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید همکاری داشته باشند تا دور دوم سفر رییس جمهور برای استان پر برکت‌تر و با دستاورد‌های بیشتری همراه باشد.

وی به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این مرحله از انتخابات با همراهی و تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف، پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با افتخار در استان بسته شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار