Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری با اشاره به چهار چالش اصلی عدم توسعه زیست‌بوم‌ها در کشور، گفت: سند آمایش سرزمینی که از سوی وزارت علوم تهیه شده است، در توسعه زیست‌بوم‌های منطقه‌ای موثر است.

به گزارش ایسنا دکتر منوچهر منطقی در کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با طرح این سوال که چگونه می‌توان مدیریت نوآوری و فناوری را در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های صنعتی اجرایی کرد، افزود: بر این اساس در هر دوره از این کنفرانس موضوعاتی را مطرح کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان این دوره از کنفرانس را تحولات فناورانه، زیست‌بوم نوآورانه و مدل‌های کسب و کار عنوان کرد و ادامه داد: زیست‌بوم‌های فناورانه برای ادامه حیات نیاز به نهادهای هماهنگ کننده دارند.

منطقی با اشاره به وجود سه نوع زیست‌بوم فناورانه، یادآور شد: "کسب و کار"، "نوآوری" و " پلتفرمی" از انواع کسب‌وکارها محسوب می‌شود و در ایران برای فعال شدن این زیست‌بوم‌ها چهار چالش وجود دارد.

وی، توجه عمده روی زیست‌بوم‌های کسب و کارهای خدماتی، عدم تجربه کافی سیستم‌های حاکمیتی برای شکل‌گیری زیست‌بوم‌ها، عدم موفقیت برای ارتقای هماهنگی‌ها میان فعالان این عرصه و تامین مالی و سرمایه را از جمله چالش‌های ایران در توسعه زیست‌بوم‌ها عنوان کرد.

رییس کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری یادآور شد: بر این اساس ۱۱ پنل و کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی یکی از این پنل‌ها را در زمینه بررسی سند آمایش آموزشی دانست که از سوی وزارت علوم تهیه می‌شود و ادامه داد: سند آمایش آموزشی اقدام مناسبی برای توسعه منطقه‌ای زیست‌بوم‌های نوآوری و فناوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بانوان هستند، گفت: از این رو یکی از پنل‌های این کنفرانس به موضوع بانوان نوآور برای افزایش ظرفیت فناورانه کشور خواهد بود.

منطقی با بیان اینکه در این کنفرانس ۷۲ مقاله ارائه شده است، افزود: از این تعداد ۶ مقاله به عنوان ارائه شفاهی انتخاب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زيست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • آغازهمایش بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است