Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در نشست با معاون وزیر بهداشت ارمنستان گفت: ما حدود هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در ایران داریم که این عدد در مقایسه با یکصد شرکت دارویی در کشور، بسیار قابل ملاحظه بوده و عدد بزرگی است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا مسائلی رییس اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک با آناهیتا آوانسیان، معاون وزیر بهداشت ارمنستان و برخی نمایندگان انجمن‌ها و سندیکا‌های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: ارتباط دو کشور ایران و ارمنستان به لحاظ فرهنگی و سیاسی قدمت طولانی دارد و این فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم در حوزه تجهیزات پزشکی تعاملات قوی تری با هم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: ما حدود هزار شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در ایران داریم که این عدد در مقایسه با یکصد شرکت دارویی در کشور، بسیار قابل ملاحظه بوده و عدد بزرگی است.

مسائلی خاطرنشان کرد: قدمت تولید تجهیزات پزشکی در ایران حدود ۴۰ سال است و به عنوان یک پزشک که مسئولیت تایید کیفیت تجهیزات پزشکی را دارم، تاکید می‌کنم که این تولیدات کیفیت بسیار بالایی دارند و از استانداراد‌های لازم اروپا برخوردارند، ضمن اینکه قیمت شان هم در مقایسه با محصولات اتحادیه اروپا بسیار ارزان‌تر است.
رییس اداره کل تجهیزات پزشکی تصریح کرد: گزینه پیشنهادی ما تولید بیشتر است و تولیدکنند گان ما این ظرفیت و توانایی را دارند و می‌توانیم به راحتی از این ظرفیت با برنامه ریزی‌های متقابل استفاده کنیم تا صنعتگران کشور در حوزه تجهیزات پزشکی هر دو کشور فعال‌تر شوند.
مسائلی با اشاره به اینکه، براساس قوانین کشور ایران، تمام تجهیزاتی که تولید و وارد می‌شوند، قبل از ورود به بازار مصرف توسط این دفتر چک و تایید می‌شوند، گفت: در حال حاضر حدود ۶۱۰۰ تولیدکننده بین المللی ثبت شدند که ۲۲۰۰ شرکت ایرانی نمایندگی آن ۶۱۰۰ را دارند. همچنین در حوزه خدمات پس از فروش هم ظرفیت‌های زیادی داریم که می‌تواند به همکاری‌های مشترک ما بیافزاید.
مشاور وزیر بهداشت گفت: ایران در زمینه رگولاتوری بیش از ۵۰ سال تجربه دارد و سازمان بهداشت جهانی ایران را به عنوان یک نمونه و الگو در این زمینه مطرح کرده است. ما به عنوان کشور همسایه ارمنستان علاقمند هستیم تا با توجه به تجربیات بسیار ارزشمندی که داریم ارتباط کاری نزدیک تری را ایجاد کنیم.
وی ضمن دعوت از کارشناسان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی ارمنستان به کشورمان گفت: می‌توانیم تفاهم نامه همکاری داشته باشیم و به طور عملیاتی و جدی این همکاری‌ها را دنبال کنیم.
مسائلی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از خطوط تولید تجهیزات پزشکی در اقصی نقاط جهان گفت: بسیاری از تولیدکنندگان در کشور‌های مختلف دنیا علاقمند نیستند که تجربیات را به اشتراک بگذارند. برای مثال وقتی وارد بازدید خط تولید می‌شویم، اجازه بازدید از قسمت‌های حساس و کلیدی داده نمی‌شود، اما تولیدکنندگان ما آمادگی دارند که تجربیات را برای اهداف مشترک به اشتراک بگذارند و من فکر می‌کنم این نقطه قابل اتکا و قابل توجهی برای طرف ارمنستانی است.
براساس این گزارش، معاون وزیر بهداشت ارمنستان نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و ارمنستان، پیشینه قوی دارد و ما هم امیدوار هستیم که روابط دوستانه به روابط توسعه یافته ختم شود.
وی با اظهار امیدواری درخصوص تولید مشترک با شرکت‌های ایرانی در ارمنستان و شرکت‌های داخل ایران افزود: کشور ارمنستان در حال تدوین استانداردسازی در حوزه تجهیزات پزشکی است و به عنوان عضوی از اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای شاخص‌های لازم همانند سایر اعضای اوراسیا در منطقه خواهد بود و علاقمندیم که نمایندگانی از تجهیزات پزشکی هر دو کشور دیدار‌های متقابلی داشته باشیم و برای تولید مشترک بپردازیم.
وی در پایان تاکید کرد: تحولات سیاسی یک سال اخیر بستر مناسبی را برای این همکاری‌ها فراهم کرده است و می‌توانیم برای این همکاری‌ها نقاط مشترکی پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی ایران فعال شرکت واردات تجهیزات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر

سعید صمدی کارشناس صنایع معدنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در حوزه معادن بحث استخراج و اکتشاف و همچنین فرآوری وجود دارد. در بحث استخراج موضوع اساسی این است که هر چه از تکنولوژی‌های جدیدتر بهره گیری کنیم، هزینه تولید کاهش یافته و معدن ما رقابتی‌تر خواهد شد.

دبیر انجمن زغالسنگ ایران ادامه داد: استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته استخراج باعث می‌شود که بر بالا رفتن بهره وری در تولید، سطح ایمنی معدن نیز بالا رود. در مسئله استخراج به محض اینکه شیوه و تجهیزات نوینی به کار گرفته شود معدن مجددا شروع به کار خواهد کرد و لزومی ندارد که معدن ترک شود.

صمدی گفت: ذخیره معدن ممکن است به پایان برسد، اما پیر شدن معنای خاصی ندارد. در واقع با استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌تر می‌توان تولید را اقتصادی‌تر کرد و به لایه‌های بیشتری از ذخیره دست یافت. به همین جهت ممکن است استخراج یک منبع با تکنولوژی قدیمی به صرفه نباشد، اما همان ذخیره را با تکنولوژی نوین بتوان با سود زاید الوصفی استخراج کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر قیمت کامیدیتی‌ها در دنیا به شدت در حال افزایش است؛ به همین جهت بسیاری از معادنی که قبلا استخراج از آنها توجیه اقتصادی نداشت در حال بازگشت به تولید هستند. به عنوان مثال سابق بر این استخراج طلا با نرخ ۲ گرم بر تن اقتصادی بود، اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا، این نرخ به ۰.۵ گرم در تن رسیده است.

تاثیر تکنولوژی بر اکتشاف معادن

این کارشناس صنایع معدنی گفت: در بحث اکتشاف معادن هر چه تکنولوژی پیشرفته تری در اختیار داشته باشیم، سرعت پیشرفت امر اکتشافی نیز افزایش می‌یابد و هم هزینه‌های امر اکتشاف کاهش می‌یابد. متاسفانه در این زمینه به شدت دچار کمبود هستیم و از تکنولوژی‌های بسیار قدیمی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: جدای بحث اکتشاف جالب است بدانید که حدود ۸۰ درصد از معادن ایران در حال کار با تکنولوژی دهه ۳۰ شمسی هستند یعنی زمان که حتی خودروی پیکان نیز ساخته نشده بود. در بحث فرآوری منابع ایجاد شده نیز همین مشکلات وجود دارد و باعث می‌شود که بخش زیادی از منابع هدر برود.

دانش بنیان‌های حقیقی و معادن

صمدی گفت: متاسفانه دانش بنیان حقیقی در معادن بسیار نایاب است و اکثر آنهایی که ادعای دانش بنیانی دارند ماشین آلات را از چین وارد کرده و با مونتاژ در ایران ادعا می‌کنند که این ابزار و دستگاه را تولید کرده اند. اینکه تحقیق و توسعه معدن و صنایع معدنی در ایران تا این حد مغفول مانده است باعث تاسف است؛ چرا که ترنور معادن و صنایع معدنی در دنیا سالانه ۸ هزار میلیارد دلار است و ۱۰ درصد ذخایر معدنی در دنیا در اختیار ایران است.

وی ادامه داد: متاسفانه در تحقیقات و دانش فنی معدن و صنایع معدنی بسیار عقب هستیم. برنامه ریزی برای تولید دانش فنی و همچنین تعامل با جهان خارج برای واردات دانش فنی به خوبی انجام نشده است. ما مهمترین کشور معدنی غرب آسیا هستیم و از این رو در مجموع می‌شود گفت پیشرفتی که تا امروز در زمینه معدن کرده ایم اصلا معادل جایگاه ما نیست.

دبیر انجمن زغالسنگ ایران گفت:‌در سال ۲۰۱۳ تجارت جهانی برنامه‌ای تدوین کرد تا کشور‌هایی که توانایی بیشتری برای تامین مواد معدنی دنیا را دارند شناسایی شوند و در پایان نام سه کشور ایران و افغانستان و کره شمالی مطرح شد و به عنوان منابع معدنی دست نخوره مطرح شد.

لازمه‌های فعالیت توسعه ای در حوزه معدن چیست

صمدی تاکید کرد: اولین شرط ورود به حوزه معدن شفافیت است. در صنعت معدن دوره‌های برنامه ریزی ۵ ساله است و به نوعی می‌توان گفت که اگر از همین امروز کار بر روی منبعی را شروع کنیم باید بتوانیم برای ۵ سال آینده برنامه ریزی کرد. در کشور شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان قیمت نیروی انسانی و انرژی و ... را پیش‌بینی کرد و این موضوع اسباب ضعف این صنعت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است