Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، «جمشید تقی‌زاده» در نشست تعالی سازمانی و ارزیابی تعالی منابع انسانی صندوق بازنشستگی کشوری که با حضور مدیران ارشد، اعضای هیأت مدیره و کارشناسان و ارزیابان تعالی منابع انسانی در صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، با بیان اینکه عصر حاضر، عصر برنامه‌ریزی برمبنای داده‌های علمی است، افزود: طبق باور صاحب نظران علم مدیریت منابع انسانی، سازمان‌های توسعه یافته تنها از طریق به کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه سرمایه انسانی، آموزش در سازمان و بالابردن قابلیت‌های کارکنان می‌توانند پاسخگوی نیازهای سازمان‌ها با سرعت و انعطاف بیشتری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تأکید بر اینکه تعالی منابع انسانی راهی به سوی بالندگی سازمانی و به مثابه نوعی سبک زندگی کاری است، ادامه داد: کارشناسان مدیریت بزرگترین مزیت نسبی در دنیای رقابتی آینده را نیروی انسانی کشورها و سازمان‌ها می‌دانند.

او با اشاره به اینکه امروزه ارزش افزوده ذهن‌ها با ارزش‌تر از ارزش افزوده سایر منابع است، گفت: به همین منظور بسیاری از مشکلات امروزی ما در حیطه تجهیزات و امکانات نیست، بلکه در حیطه انسان‌ها است.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اگر بپذیریم که سرمایه انسانی، بزرگترین و باارزش ترین دارایی هر سازمان و کشوری محسوب می‌شود، باید بپذیریم هر چیز که باارزش تر و گرانبهاتر باشد به حفظ و نگهداری، مراقبت و مدیریت بهتر نیز نیازمند است.

 تقی‌زاده تأکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به ماموریت خود که ارائه خدمات بیمه‌های اجتماعی در امور بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت به جامعه هدف است که همانا قشر معزز بازنشستگان هستند، همواره کوشیده است تا ارائه خدمات به نحو احسن و با حفظ کرامت انسانی و صیانت از حقوق شهروندی انجام پذیرد.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ارتقای سرمایه انسانی و حرکت به سوی تعالی سازمانی به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک صندوق همواره مد نظر بوده است.

او کارکنان را از ارکان اساسی بهبود بهره‌وری در سازمان خواند و افزود: ما تمام تلاش خود را برای جذب، نگهداشت، توسعه و به‌کارگیری منابع انسانی دانش محور و ارتباط مستمر و سازنده با کارکنان و ذینفعان به کار می‌بندیم تا با در اختیار گرفتن این مزیت رقابتی فردای خود را بسازیم.

وی در ادامه اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری با سابقه‌ای نزدیک به نیم قرن با هدف یکپارچه سازی و بهبود فرآیندها و فعالیت‌های منابع انسانی خود در دهمین دوره تعالی منابع انسانی انجمن مدیریت منابع انسانی شرکت کرده است و می‌خواهد خود را در معرض ارزیابی بیرونی قرار دهد و نسبت به وضع موجود منابع انسانی خود آگاهی بیشتری کسب کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق همانطور که در بیانیه مأموریتش آمده است، همواره آمادگی دارد تا نسبت به بازنگری فرآیندهای منابع انسانی، بهبود و چابک‌سازی آن اقدام کند و با دستیابی به یکی از سطوح تعالی افتخاری دیگر در مجموعه افتخارات قریب به ۵ دهه تلاش خود ثبت کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید

به گزارش خبرآنلاین، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری پرستار مواجه هستیم، اظهار کرد: ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی بسیار حائز اهمیت است.

محمدتقی جهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیازهای گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898622

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان