Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@08:01:12 GMT

بعد از ورزش چه بنوشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۹۹۵

شیر کاکائو بعد از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد، زیرا سلول‌ها را احیا و بدن را که از طریق عرق کردن حین ورزش کم آب شده است را مجددا آبرسانی می‌کند. آفتاب‌‌نیوز : دکتر غلامرضا جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از انجام ورزش، اکثر آدم‌ها آب معدنی یا نوشیدنی انرژی‌زا می‌نوشند تا انرژی‌شان را که از طریق تعریق آزاد شده و از دست رفته است، بازیابند و تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکثر متخصصان تغذیه بر این باورند که شیر کاکائو بهترین نوشیدنی بعد از انجام تمرینات ورزشی است.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی گفت: شیرکاکائو حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن بعد از ورزش است. بویژه نوع کم چرب آن کمک بیشتر و بهتری به سلامتی خواهد کرد. نوشیدن شیرکاکائو بعد از ورزش خاصیتی دو برابر نوشیدن آب معدنی دارد، چون سلول‌ها را احیا و بدن را مجددا آبرسانی می‌کند. شیرکاکائوی کم چرب الکترولیت، کربوهیدرات، پروتئین، مواد معدنی، پتاسیم، و ویتامین‌هایی دارد که برای تجدید قوا و تامین مجددا آب بدن که از طریق عرق کردن حین ورزش از دست رفته است ضروری هستند.
جهانی تصریح کرد: وقتی شیرکاکائو می‌نوشید سطح آب بدن‌ به مدت بیشتری حفظ می‌شود. شیرکاکائو همچنین به خاطر محتوای کربوهیدرات و پروتئینی اش به بازیابی توان عضلات بعد از انجام ورزش کمک می‌کند و مطمئنا سطح گلیکوژن لازم برای عضلات را نیز افزایش می‌دهد. به خاطر پروتئین و مواد معدنی بالایی که دارد، شیرکاکائو برای احیا، ترمیم سلول‌ها و عضلات مفید است، چیزی که بعد از انجام ورزش واقعا بدن به آن نیاز دارد.
وی اضافه کرد: شیر یکی از بهترین منابع پروتئین است که نیازهای بدن را مرتفع می‌کند. اگر ورزش می‌کنید، برای پیشگیری از پرخوری و همچنین تجدید قوا و انرژی‌تان به مصرف پروتئین بیشتری نیاز دارید. ترکیبات شیرکاکائو مواد مغذی قدرتمندی برای مغز هستند که به شما احساس آرامش، شادمانی و مسرت می‌بخشد.
مدیر پیشین گروه بدنسازی فدراسیون فوتبال افزود: شیر به خصوص نوع کاکائویی آن، پروتئین و کلسیم بسیار زیادی دارد که به سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک شایانی می‌کند. بدن‌ شما به مصرف پروتئین و کلسیم بیشتر نیاز دارد تا سلول‌ها را تغذیه کند و از این طریق احساس تندرستی و تجدید نیرو کنید. بعد از انجام ورزش، سلول‌هایتان شکسته می‌شوند و لازم است بازسازی شوند، بنابراین، نوشیدن شیرکاکائو بعد از ورزش بسیار توصیه می‌شود.
جهانی با بیان این که شیر کم چرب برای زنانی که قصد دارند وزن‌شان را به شکلی آرام‌تر و کم‌خطرتر حفظ یا کم کنند، خاطرنشان کرد: اگر چه ممکن است فرایند کندی باشد اما اثری ماندگار و دائمی خواهد داشت. نوشیدن یک لیوان شیرکاکائو بعد از ورزش به شما کمک خواهد کرد وزن‌تان را در سطح ایده‌آلی حفظ کنید.
وی در پایان گفت: شیرکاکائو کلسیم فراوانی دارد که ماده‌ای حیاتی برای استخوان‌ها به شمار می‌رود. با نوشیدن منظم شیرکاکائو از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری خواهد شد. شیر کاکائو همچنین حاوی ویتامین دی است که به حفظ سلامت دندانها و تقویت آن ها در برابر عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها کمک می‌کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شیر کاکائو ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رونیت فریمن، محقق در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، به کمک همکارانش مراحلی را برای دستکاری «DNA» و پروتئین‌ها برای ایجاد سلول‌هایی شبیه به سلول‌های طی کردند؛ برای اولین بار است که چنین تلاشی در زمینه پزشکی رخ داده‌است. دستاورد آن‌ها می‌تواند در پزشکی ترمیمی موثر واقع شود و به عنوان ابزاری برای تشخیص دارو استفاده شود.

آزمایشگاه فریمن در دانشگاه کارولینای شمالی واقع شده‌است؛ این محقق می‌گوید:« با کشفی که اتفاق افتاد، حتی می‌توان با کمک علم مهندسی به سمت بافت‌ها حرکت کرد؛ بافت‌هایی که به تغییرات محیطی حساس باشند و به شکل داینامیک رفتار کنند.»

سلول‌ها و بافت‌ها از پروتئین‌هایی ساخته شده‌اند که برای انجام وظایف و شکل‌دهی به ساختارها با یکدیگر پیوند می‌خورند. پروتئین‌ها برای تشکیل چارچوب یک سلول به نام اسکلت سلولی ضروری هستند. بدون آن، سلول‌ها نمی‌توانند کار کنند. اسکلت سلولی به سلول‌ها اجازه می‌دهد که هم از نظر شکل و هم در پاسخ به محیط خود انعطاف پذیر باشند.

برای انجام این کار، این تیم از روش پیتید DNA استفاده کردند؛ از روی DNA و اطلاعات موجود در آن، پلی پپتید (پروتئین) ساخته می‌شود. در این روش پپتیدها، بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها و مواد ژنتیکی را هدایت می‌کنند تا با یکدیگر کار کنند و یک اسکلت سلولی را تشکیل دهند.

بنابر گفته فریمن «DNA» به طور معمول در اسکلت سلولی ظاهر نمی‌شود. ما توالی‌هایی از DNA را دوباره برنامه‌ریزی کردیم تا به عنوان یک ماده پیونددهنده پپتیدها عمل کند. زمانی که این ماده برنامه‌ریزی شده در قطره‌ای آب قرار گرفت، ساختار آن شکل گرفت.

توانایی برنامه‌ریزی «DNA» به این روش، به این معنی است که دانشمندان می‌توانند سلول‌هایی ایجاد کنند تا عملکردهای خاصی را انجام دهند و حتی واکنش سلول را به عوامل استرس‌زای خارجی تنظیم کنند. در حالی که سلول‌های زنده پیچیده‌تر از سلول‌های مصنوعی ساخته‌شده توسط آزمایشگاه فریمن هستند، اما غیرقابل پیش‌بینی‌تر هستند و در برابر محیط‌های متخاصم مانند دماهای شدید حساس‌تر هستند.

فریمن می‌گوید: «سلول‌های مصنوعی حتی در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پایدار بودند و امکان ساخت سلول‌هایی با قابلیت‌های خارق‌العاده را در محیط‌هایی که معمولاً برای زندگی انسان‌ها نامناسب هستند، باز می‌کند».

فریمن می‌گوید، مواد آن‌ها برای کار ساخته شده‌است. عملکرد خاصی دارد و سپس خود را تغییر می‌دهد تا عملکرد جدیدی داشته باشد. کاربرد آنها را می‌توان با افزودن طرح‌های مختلف پپتید یا «DNA» برای برنامه‌ریزی سلول‌ها در موادی مانند پارچه یا بافت سفارشی کرد. این مواد جدید می‌توانند با سایر فناوری‌های سلول مصنوعی ادغام شوند، همگی با کاربردهای بالقوه‌ای که می‌توانند زمینه‌هایی مانند بیوتکنولوژی و پزشکی را متحول کنند.

فریمن می گوید: «این تحقیق به ما کمک می‌کند بفهمیم چه چیزی زندگی را می‌سازد. این فناوری سلول مصنوعی نه تنها ما را قادر می‌سازد تا آنچه را که طبیعت انجام می‌دهد، بازتولید کنیم، بلکه موادی را نیز می‌سازد که از زیست شناسی پیشی می‌گیرند.»

این گزارش در sciencedaily منتشر شده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898917

دیگر خبرها

  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم