Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

ازدواج بدون رابطه جنسي اولين مشکل زوجين بالاي چهل سال است‎
ازدواج بدون رابطه جنسي اولين مشکل زوجين بالاي 40 سال است. علت ين امر مي توانند پاسخ بدن به تغييرات هورموني يا سبک زندگي و تغييرات اين سنين باشد
6 دليل اصلي که زوجين رابطه جنسي را کنار مي گذارند
عشق و ازدواج مي تواند مثل اسب و کالسکه باشد ولي داستان رابطه جنسي و ازدواج کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده هايي که اخيرا توسط دانشمند تحليلگر استيون داويدويتز Stephens-Davidowitz منتشر شده نشان دهنده جستجوي وازه ازدواج بدون رابطه جنسي در ميان آمريکايي هاست.
نظر سنجي اي که توسط موسسه فرهنگ و خانواده آستين Austin آنجام شد نشان داد که 12 درصد زوجين آمريکايي در 3 ماه گذشته رابطه جنسي نداشته اند. نظر سنجي ديگري نشان داده که 20 درصد آن ها در يک سال گذشته رابطه اي نداشته اند.
اين يافته ها براي محققين تعجب آور نبود. به گفته دکتر ايان کرنر Ian Kerner متحصص رابطه جنسي در نيويورک، ازدواج بدن رابطه جنسي اولين مشکل زوجين بالاي 40 سال است. علت ين امر مي توانند پاسخ بدن به تغييرات خورموني يا سبک زندگي و تغييرات اين سنين باشد.
در حالي که اين گذار مي تواند طبيعي باشد ولي باعث نگراني اغلب افراد براي به خطر افتادن ازدواجشان باشد. در ادامه مقاله مي خواهينم که ازدواج بدون رابطه هجنسي واقعا چيست و چرا چنين اتفاقي رخ مي دهد و زوجين براي بدست آوردن صميميت فيزيکي گذشته بايد چه کاري انجام دهند.
منظور از ازدواج بدون رابطه جنسي چيست؟
به گفته کارشناسان زوج هايي که سالانه 9 بار يا کمتر رابطه جنسي دارند جزو اين گروه قرار مي گيرند. البته شايد تعداد رابطه جنسي دلخواه زوجين مشابه هم نباشد. يک زوج ممکن است براي هم جذابيت داشته باشند و تمايل به برقراري رابطه جنسي با هم داشته باشند ولي شرايط زندگي مانع از کنار هم بودنشان شود ولي در يک ازدواج بدون رابطه جنسي شکافي ميق بين زوجين ايجاد شده و احساس مي کنند ميليون ها کيلومتر از هم دورند و در طول سال ها دره اي عميق بينتان ايجاد شد که نمي توانيد از آن عبور کنيد.
البته هستند افرادي که سالي يک بار رابطه جنسي دارند ولي از آن لذت برده و از کنار هم بودن راضي اند پس زياد روي اعداد تکيه نکنيد.
نقش اختلال ميل جنسي در يک ازدواج بدون رابطه جنسي
اختلال ميل جنسي به اين معني است که يکي از روجين تمايلي به برقراري رابطه ندارد که احتمال ناراضي بودن همسر در اين مورد بيشتر مي شود.
فرض بر اين است که مردان نياز جنسي بيشتري دارند ولي مطالعات نشان داده است که ميل جنسي زنان بيشتر است و احتمال اختلال ميل جنسي در هر دو جنس يکسان است.
تله مقايسه
چالش ديگري که زوجين با آن رويرو هستند اين است که زندگي جنسي ديگران بهتر از ماست و وضعيت خود را با ديگران مقايسه مي کنند و معمولا به ياد اوايل دوران ازدواجشان مي افتند و خودشان را با آن زمان که همه چيز براي هر دو نفرشان جديد بوده مقايسه مي کنند که اصلا مقايسه درستي نيست.
براي خيلي از زوجين اتفاق افتاده که متوجه مي شوند شريک زندگيشان به جاي اين که از رابطه جنسي با آن ها لذت ببرد صرفا به چشم يک وظيفه به آن مي نگرند و روجيني که قبلا در ماه 20 تا 25 بار رابطه داشته اند حال شايد ماهي يک بار هم رابطه نداشته باشند.
اگر در تله مقايسه گرفتار شده ايد بهتر است رابطه جنسي خود را از منظر کيفي مد نظر داشته باشيد. زوج هاي زيادي هستند که با وجود داشتن تعداد زياد رابطه جنسي ولي لذتي از آن نمي برند و نمي توان گفت که ازدواج آن ها بهتر از يک ازدواج بدون رابطه جنسي است. اگر شما و شوهرتان فقط 8 بار در سال عشقبازي مي کنيد ولي هميسه با هم صميمي هستند و از هم رضايت داريد بهتر از داشتن رابطه جنسي هر هفته بدون احساس صميميت است.
دلايل اصلي ازدواج بدون رابطه جنسي
حتي اگر دچار اختلال ميل جنسي نباشيد عوامل زيادي هستند که مي توانند منجر به تضعيف رابطه جنسي شوند:
بيماري : درد کمر، آرتريت و افسردگي شايع ترين بيماري هايي هستند که رابطه جنسي را به چالش مي کشند. خود بيماري يا داروهايي که براي درمان استفاده مي کنيد مي تواند ميل جنسي را محدود کند.
اضافه وزن : کنترل وزن بعد از 40 سالگي سخت تر مي شود که مي تواند منجر به کاهش انرژي براي رابطه جنسي شود يا خودتان را از نظر جسمي جذاب نبينيد و ميلتان سرکوب شود.
احساس خستگي : خستگي يکي از نشانه هاي بيماري هاي مختلف و عارضه جانبي مصرف داروها و زندگي مدرن است. داشتن خواب کافي مي تواند به بهبود ميل جنسي شما کمک کند.
استرس : بدن هنگام يکه تحت تنش قرار مي گيرد پاسخ جنگ و گريز ارسال مي کند يعني در اين حالت ميل جنسي ضرورتي براي بدن ندارد. استرس مداوم تمرکز روي رابطه جنسي را دشوار مي کند و حتي ممکن است به منجر به تغييرات هورموني و کاهش ميل جنسي شود.
روزمرگي : روزمرگي مشکلي بزرگ در يک ازدواج بدون رابطه جنسي است. زوجيني که 10 – 15 سال را کنار هم زندگي کرده اند کارهاي جديدي انجام نمي دهند و به سراغ تجربيات جديد نمي روند.
خشم و نفرت : خصومت، نارضايتي، حسادت و سرزنش مي تواند ميل جنسي نسبت به همسر را سرکوب کند. برخي افراد خطاي طرف مقابل برايشان به قدري بزرگ است که بابت آن ناراحتي زيادي را متحمل مي شوند مثل خيانت و دروغ. يا مثلا بسيار شنيده اي که زني از شوهرش شاکي است و مي گويد جلوي ديگران با من مثل يک خدمتکار رفتار مي کند.

روزمرگي مشکلي بزرگ در يک ازدواج بدون رابطه جنسي است‎
آيا ازدواج شما واقعا بدون رابطه جنسي است؟
اگر پاسختان به اين سوال بله است يعي بايد به دنبال کمک باشيد.
هر از گاهي نبودن رابطه جنسي مشکلي نيست ولي اگر به صورت مداوم باشد باعث نگراني مي شود.
پاسخ بله يا نمي توانم آخرين بار را به ياد بياورم يعني شما مشکل داريد.
مطالعات نشان داده اند افرادي که لمس بامحبت بيشتري دارند رابطه بهتري را تجربه مي کنند و احساس رضايت جنسي بيشتري دارند.
اگر اعتماد به نفستان در طول زمان از بين رفته.
اگر فکر مي کنيد او فقط به دليل ارضاي هوس با شما رابطه دارد و منجر به اثر منفي بر شما مي شود يعني مشکل داريد.
اگر تجربه رابطه جنسي بسيار صميمانه اي داريد نشانه خوبي است.
تحقيقات نشان داده اند زناني که احساس مي کنند شوهرشان به لذت بردن آن ها اهميت مي دهد، شادترند و احساس رضايت بيشتري از رابطه جنسي دارند.
عدم تمايل به رابطه جنسي مي تواند نشان دهنده مشکلات سلامت يا مشکلات صميميت باشد.
چگونه رابطه جنسي را به ازدواجمان برگردانيم؟
اگر در ازدواجتان مثل دو هم اتاقي زندگي مي کنيد و صميميت بينتان کم شده از اين نقاط براي گرم کردن رابطه خود ا ستفاده کنيد.
با همسرتان در مورد احتمال شروع اختلال ميل جنسي صحبت کنيد
مکالمه در اين مورد ساده نيست ولي نبايد تحمل اين مشکل را به تنهايي به دوش بکشيد. مهم است که بدون سرزنش به دنبال علل مشکل خود باشيد و در صورت نياز براي معاينه به پزشک يا مشاور مراجعه نماييد.
ديدگاه خود را تغيير دهيد
گاهي اوقات تغيير در ديدگاه مي تواند تفاوت هاي خوبي ايجاد کند. مثلا اگر شوهرتان مي گويد تحريک شده و از شما رابطه جنسي مي خواهد ممکن است با خودتان فکر کنيد فقط مي خواهد خودش را ارضا کند و از اين احساس خوشتان نمي آيد ولي اگر فکرتان را عوض کنيد چه؟ به خودتان بگوييد وجود من برايش تحريک کننده است و او واقعا دوستم دارد.
حداقل هفته اي يک بار براي رابطه جنسي برنامه ريزي کنيد
شايد به نظر غير رمانتيک باشد ولي وقتي يک زوج براي رابطه جنسي برنامه ريزي مي کنند، آماده مي شوند. چون مي دانند قرار است اتفاق بيوفتد. کارشان را کنار گذاشته و استرس هايي که دارند را تا شب پشت سر گذاشته و شب هنگام آرام و آماده هستند.
کاري که دوست داريد انجام دهيد
يکي از مزاياي زنان نسبت به مردان اين است که حتي اگر ميلي به رابطه نداشته باشند مي توانند به انتخاب خودشان وارد رابطه شوند. اينکار باعث مي شود ميل جنسيتان افزايش پيدا کند. اگر با خودتان فکر کنيد با پيش قدم شدن شما براي رابطه رابطه شما با شوهرتان بهبود پيدا کرده و صميميتتان بيشتر مي شود مسلما درنگ نخواهيد کرد. افزايش تماس جنسي ميتواند باعث افزايش ميل جنسي شود.
فانتزي هاي خود را به اشتراک بگذاريد
حتي تغييرات کوچک مي تواند گرما را به رابطه جنسي شما بازگرداند. حتما لازم نيست دنبال ابزار يا موقعيت هاي خاص باشيد چيزهاي خيلي کوچک مي تواند جرقه اي براي رابطه جنسي باشد مثلا کشيدن پا به همديگر. از هر چيزي مي توانيد به عنوان انگيزه اي براي رابطه جنسي استفاده کنيد. مثلا ديدن يک رابطه عاشقانه در فيلم مي تواند جرقه اي براي داشتن عشقبازي شما در کنار شوهرتان باشد.
بياموزيد چگونه ميل جنسي يکديگر را روشن کنيد
روشن کننده هاي ميل جنسي مي تواند در طول ساليان تغيير کند بنابراين هر از گاهي مي توانيد ليستي از علاقمندي هاي خود که باعث هيجان شما مي شود را تهيه کرده و امتحان کنيد. ليستي هم از رفتار ناخوشايند تهيه کنيد. ليست ها را کنار هم گذاشته و فعاليت هايي که هر دو به آن علاقمند هستيد را شناسايي کنيد.
تغيير رفتار در رابطه جنسي
رابطه جنسي منحصر به دخول وازينال نمي شوند و دليلي ندارد که هر رابطه جنسي اي منجر به ارگاسم شود. انتظار رسيدن به ارگاسم در هر رابطه جنسي فشار زيادي به شما وارد مي کند. نوازش و هم آغوشي را دست کم نگيريد. حتي رفتارهاي صميمانه مثل لمس کردن يا کتاب خواندن با صداي بلند براي هم، لذت بردن از شام دو نفره زير نور شمع به شما کمک مي کند شعله هاي ميل جنسي شريک زندگيتان را روشن کنيد.
تسليم نشويد
افرادي که مدت زمان زيادي است ازدواج کرده اند فکرميکنند رابطه جنسي ارتباطي با مغز ندارد و مي دانند چه کليدي را براي روشن شدنش فشار دهند. ولي در واقع بر خلاف اين تفکر است. هر چه مدت طولاني تري را با يک ننفر سپري کنيد انتظارتان از او بيشتر مي شود و نياز به تلاش بيشتري خواهيد داشت. پس تسليم نشويد.
منبع: seemorgh.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر

نشریه عبری پرده از رسوایی ادعاهای واهی وکیل زن صهیونیست درباره تجاوز جنسی حماس در عملیات هفتم اکتبر برداشته و به دروغ بودن این ادعاها اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد ادعاهایی که از سوی یک وکیل زن اسرائیلی به نام «کوچاو الکایام لِوی» درباره ارتکاب تجاوز جنسی از سوی نیروهای جنبش حماس در جریان عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» مطرح شده و در سطحی وسیع در رسانه‌های این رژیم و متحدان آن انتشار پیدا کردند دروغ از آب درآمدند در حالی که وکیل مذکور میلیون‌ها دلار پولی که برای انجام تحقیقات درباره این ادعاها درخواست کرده بود را بالا کشیده است.

این روزنامه عبری نوشت منابع رسمی اعلام کرده‌اند کوچاو الکایام لِوی «ماجراهای دروغ و تحقیقات نادرست» درباره حملات هفتم اکتبر جنبش حماس منتشر کرده و از این راه میلیون‌ها دلار پول جمع‌آوری کرده است در حالی که به گفته همین منابع او یک فرد «غیرقابل اعتماد» است.

طبق گزارش این نشریه، یک مقام ناشناس اسرائیلی گفت ادعا درباره «پاره کردن شکم زن باردار» توسط حماس در هفتم اکتبر که در سطح گسترده‌ای در رسانه‌های غربی انتشار پیدا کرده و بعدا دروغ بودن آن محرز شد، «به اعتبار اسرائیل لطمه وارد کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «این زن یک شخص غیرقابل اعتماد است» و اسناد و مدارکی که الکایام لوی در ارتباط با این ادعاها مطرح کرد هیچ ارتباطی به حماس نداشتند.

این وکیل که رئیس اندیشکده صهیونیستی «انستیتوی دبوراه» و مدرس دپارتمان روابط بین‌المللی در دانشگاه عبری اسرائیل است این داستان‌های دروغ را منتشر کرد تا میلیون‌ها دلار پول از این راه به جیب بزند.

یک مقام دیگر رژیم صهیونیستی به یدیعوت آحارونوت فاش کرد الکایام لِوی بعد از ادعاهایی که در پی عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی به چند رسانه خبری مطرح کرد مورد توجه قرار گرفت و در ادامه از طریق تشکیل یک به اصطلاح «کمیسیون حقیقت‌یاب غیر نظامی» برای انجام تحقیقات در مورد ادعای واهی حملات حماس به زنان و کودکان میلیون‌ها دلار کمک دریافت کرد و این کمیسیون را یک سازمان با پشتیبانی دولتی معرفی کرد.

منبع صهیونیست گفت بعد از درخواست این زن برای دریافت یک بودجه هشت میلیون دلاری برای تحقیقات ادعایی در سال۲۰۲۴ «رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن به او کمک کرد و او از جانب افراد زیادی پول جمع‌آوری کرد و حتی شروع به درخواست پول برای کنفرانس‌های خود کرد.»

به نوشته «خبرگزاری آناتولی» الکایام لوی در گزارشی به تاریخ ۲۸ اکتبر در حالی ادعای ارتکاب «خشونت جنسی نظام‌مند» از سوی حماس را مطرح کرد که بعدا روزنامه نیویورک تایمز ادعای وجود «اجساد دخترانی که به آنها تجاوز شده بود» را به دلیل آشکار شدن دروغ بودن آن پس گرفت و گزارش وکیل اسرائیلی زیر سوال رفت.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تجاوز به زنان، جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه
  • نشانه‌های طلایی ازدواج هوشیارانه
  • کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر
  • حواستان به باتلاق عاطفی باشد
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • نظربازی و چشم چرانی بنیان خانواده را به باد می‌دهد
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • هرکس چشم خود را از نگاه حرام نگه دارد به قلبش ایمنی داده است
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است