Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@15:00:13 GMT

خودروی هوشمندی که مراقب دوچرخه سواران است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۳۱۲۹

خودروی هوشمندی که مراقب دوچرخه سواران است

رکنا: خودروی هوشمندی که دوچرخه سواران را زیر نمی گیرد ابداع شد.

یک خودروساز اسپانیایی سیستمی ابداع کرده است که در هنگام تشخیص خطر برخورد با دوچرخه‌سواران، ابتدا به راننده هشدار می‌دهد و در صورت نادیده گرفتن، خودرو را متوقف می‌کند.

به گزارش  گیزمگ، خودروساز اسپانیایی موسوم به "سئات"(Seat)، یک سیستم ایمنی را رونمایی کرده است که به طور خودکار به رانندگان در مورد حضور دوچرخه‌سواران در جاده هشدار می‌دهد و سپس در صورت اعتنا نکردن راننده، ترمز می‌زند و خودرو را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری برای اولین بار روی شاسی‌بلند این کمپانی به نام "تاراکو"(Tarraco) عرضه شده است.این سیستم از طریق 1200 مسیر آزمایشی که 450 سناریوی رانندگی واقعی را شبیه‌سازی می‌کرد، با استفاده از رادار جلوی خودرو به منظور تشخیص دوچرخه‌های همسو با حرکت خودرو توسعه یافت.

یک ریزپردازنده، سرعت و مسیر دوچرخه‌سواران را با خودرو مقایسه می‌کند و اگر تشخیص دهد که طی 1.5 تا 2 ثانیه آتی برخورد اتفاق می‌افتد، با زدن یک زنگ قابل شنیدن و نمایش هشدار بصری در نمایشگر خودرو هشدار می‌دهد.

سپس اگر راننده فورا واکنش نشان ندهد، سیستم به طور خودکار ترمز می‌کند. این اتفاق 0.8 تا 1 ثانیه قبل از برخورد می‌افتد.به گفته شرکت سازنده، اگر یک راننده در جاده‌ای با سرعت 72 کیلومتر در ساعت حرکت کند، خودرو در حالی که هنوز حدود 20 متر تا دوچرخه‌سوار مانده است، ترمز می‌کند.

کمپانی "سئات" تاکید می‌کند که با این حال، این سیستم به معنای عدم توجه در رانندگی نیست و رانندگان همچنان باید مراقب جاده و دوچرخه‌سواران باشند."استبان آلکانتارا" مهندس مسئول فناوری ایمنی فعال "سئات" می‌گوید: این نوع دستیار به هیچ عنوان یک جایگزین برای راننده و رعایت احتیاط، احترام به قوانین ترافیکی، کاهش سرعت و حفظ فاصله ایمنی در هنگام عبور دوچرخه‌سواران نیست.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این پدر هوسباز به دو فرزندش هم رحم نکرد+عکس ارتباط بهنود با زنان مقابل چشمانم برایم عادی شده است این مرد با باد هوا زنده است+ عکس جنجال منتشر شدن فیلم سواری گرفتن رئیس اداره برق برای خیس نشدن زیر باران+ فیلم این مرد خبیث بعد از تجاوز به زنها اعضای بدن آنها را می فروخت+عکس 7 مرد هوسباز دختر 10 ساله را از جشن عروسی دزدیدند و به اوتجاوز کردند +عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا گلزن فوتبال ایران در جام جهانی به کما رفت+عکس سرباز فقیر توسط دستان پر سخاوت نیکوکاران به زندگی برگشت+ عکس شکستن بینی زن با دستان همسر عاشق گوجه فرنگی / خرمالو کار آنها را به دادگاه کشاند "سونگل گ" در هامبورگ آلمان دستگیر شد 2 جوان زیر پل ری همدیگر را سلاخی کردند / ورود پلیس بین الملل به این پرونده قهر زن قتل شوهر را رقم زد / فریادهای خونین در خیابان شهرزاد شهادت یک مأمور نیروی انتظامی در ریگان

منبع: رکنا

کلیدواژه: جاده سیستم ایمنی احترام برخورد دوچرخه عکس دستگیر شد مرد تهران دختر در خیابان جوان تجاوز تنهایی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته

مردم با شجاعت برای نجات راننده وارد عمل شده و موفق به بیرون کشیدن وی از خودروی آتش گرفته شدند.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • واژگونی همزمان ۳ خودروی پژو در محور یاسوج به اصفهان/ مرگ ۳ راننده
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم