Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@16:15:16 GMT

◄ دستورالعمل اجرایی تن – کیلومتر

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۳۲۰۸

◄ دستورالعمل اجرایی تن – کیلومتر

تین‌نیوز | 

در راستای اجرای مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، نشست تخصصی مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رئیس کانون رانندگان و دبیر انجمن صنفی کامیون داران کشور و نمایندگان فنی آنان برگزار و بر ضرورت ابلاغ دستورالعمل اجرایی تن – کیلومتر به استان‌های سراسر کشور تاکید شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این جلسه، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اجرای مرحله نهایی مصوبه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در خصوص تعیین نرخ حمل جاده‌ای براساس تن‌ - کیلومتر انجام شد و پس از بحث و بررسی پیرامون مصوبه تن کیلومتر با توجه به نهایی شدن دستورالعمل اجرایی، ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه اجرایی مربوطه به استان‌ها در دستور کار سازمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست همچنین مقرر شد نرخ شاخص بر مبنای هر تن – کیلومتر 1033 ریال و ضرایب مسافت به استان‌ها اعلام شود همچنین ضریب تطبیق بین 75 / 0 درصد 25 / 1 درصد توسط استان‌ها در نظر گرفته شود.

براساس این گزارش با توجه به این‌که اجرای این دستورالعمل امکان دارد موارد پیش‌بینی‌نشده احتمالی که جامعیت همه موارد، معیارها و دامنه‌ها را پوشش ندهد، وجود دارد، ازاین‌رو توافق گردید درصورتی‌که نرخ‌های محاسباتی از نرخ‌های فعلی کمتر باشد، نرخ فعلی ملاک عمل قرار گیرد.

این گزارش حاکی است به‌منظور رفع نقایص احتمالی در اجرای مصوبه تن - کیلومتر جلسات تخصصی هرماه برگزار و با توجه به تغییرات قیمت، اقلام هزینه‌ای ناوگان، مبلغ نرخ تن کیلومتر به‌صورت دوره‌ای به‌روز شود.

یادآور می‌شود محاسبه شاخص‌های اولیه تن کیلومتر براساس عوامل هزینه‌ای قیمت تمام‌شده و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن تاثیر تک‌تک هزینه‌ها در واحد تن – کیلومتر و تجمیع آن‌ها صورت گرفته است، این نرخ بدون احتساب هزینه‌های سربار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه و بارگیری محاسبه شد و برای دستیابی به آن بیش از 30 جلسه اصلی و فرعی، 1060 نفر – ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیون داران و رانندگان، اساتید دانشگاه، صاحب‌نظران و شرکت‌های مشاور تشکیل‌شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تن كيلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت واردات خودرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید جواد حسینی‌کیا گفت: دولت نه تنها باید قانون واردات خودرو‌های نو را به درستی اجرایی کند بلکه باید بستر اجرای قانون واردات خودرو‌های کارکرده را نیز فراهم آورد، زیرا دولت با ارائه لایحه‌ای دوفوریتی خود خواستار تصویب این قانون بود.   نماینده مرد سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودرو‌های وارداتی از یک سو کیفیت مطلوبی دارند در نتیجه می‌توانند رضایت مردم را تامین کنند از سوی دیگر با واردات، عرضه خودرو به بازار بیشتر می‌شود در نتیجه ساماندهی این بازار خواهد شد.   وی با اشاره به مطالبه مردم مبنی بر رقابتی شدن بازار خودرو، تصریح کرد: از آنجاکه عرضه و تقاضا خودرو با یکدیگر متناسب نیست و تولید خودروسازان داخلی نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند، واردات خودرو یکی از ضرورت‌ها است.   این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در حال حاضر برخی افراد نبود ارز کافی را دلیلی برای تعلل در واردات خودرو بیان می‌کنند، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ توجیهی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد بلکه مسئولان اجرایی باید از ظرفیت‌هایی مانند منشا ارز خارجی برای واردات خودرو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم
  • ضرورت واردات خودرو