Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:44:02 GMT

تولید کوله پشتی های الکترونیک برای زنبورهای عسل

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۳۲۳۸

تولید کوله پشتی های الکترونیک برای زنبورهای عسل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، کوله های مذکور مجهز به حسگرهایی پیشرفته هستند که داده های متنوعی را از زمین های کشاورزی و دیگر نقاط مد نظر دریافت می کنند. مزیت این روش بهره گیری از تحرک و دقت زنبورها از یک سو و بی نیازی از تولید ربات های کوچک پرنده با صرف وقت و هزینه بسیار زیاد است. زیرا با این کار زنبور خود داده های لازم را از محیط جمع آوری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنبورها به طور طبیعی با کمک گرده افشانی به حفظ سلامت محصولات کشاورزی کمک می کنند اما آنها هم محدودیت های خاص خود را دارند. از سوی دیگر پهپادهای کوچک نیز گران قیمت بوده و تنها برای مدت کوتاهی می توانند پرواز کنند. لذا نصب یک حسگر در قالب کوله پشتی بر روی زنبورها می تواند ایده مناسبی برای غلبه بر این چالش ها باشد.

این کوله های الکترونیکی قادر به ارسال اطلاعات موقعیت مکانی و همین طور داده های مربوط به محیط اطراف به شکل آنی هستند. حافظه ای کوچک برای ذخیره اطلاعات، حسگرهای سنجش دما، رطوبت و نور و باتری قابل شارژ تنها بخشی از امکانات آن است.

این کوله تنها ۱۰۲ میلیگرم وزن دارد و لذا فشاری به بدن زنبور عسل وارد نمی کند. دقت سیستم جی پی اس کوله پشتی مذکور در حدود ۸۰ متر است و باتری آن نیز برای چهار تا هفت سال قابل استفاده است. شارژ این باتری ها هم به طور بی سیم صورت می گیرد.

کد خبر 4482944

منبع: مهر

کلیدواژه: حسگر رباتیک زنبور عسل کوله پشتی مناسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دورتموند به نیمه‌نهایی/ نیش زنبورها بر تن اتلتیکو مادرید

بورسیا دورتموند در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برتری برابر اتلتیکو و جبران شکست بازی دور رفت، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

به گزارش ایرنا، در چارچوب دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب، تیم‌های بورسیا دورتموند و اتلتیکومادرید به مصاف هم رفتند.

اتلتیکومادرید با توجه به برتری ۲ بر یک در بازی رفت به دنبال حفظ نتیجه و صعود بود و در سوی دیگر دورتموند که به زنبورها مشهورند در خانه به دنبال جبران و صعود به جمع ۴ تیم پایانی یو سی ال بود.

دورتموند بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و در نیمه اول با گل‌های یولیان برانت در دقیقه ۳۴ و یان ماتسن در دقیقه ۳۹، دو بر صفر جلو افتاد. در نیمه دوم اما ورق برگشت و این اتلتیکومادرید بود که با یک کامبک توانست جبران کند. ابتدا در دقیقه ۴۹ با گل به خودی متس هوملس، اختلاف به یک گل رسید و در دقیقه ۶۴ آنخل کوره آ با بازکردن دروازه دورتموند، بازی را به تساوی کشاند.

این پایان کار نبود و نیکلاس فولکروگ در دقیقه ۷۱، گل سوم دورتموند را وارد دروازه اوبلاک کرد تا زردپوشان آلمانی در این بازی دیدنی، ۳ بر ۲ از اتلتیکومادرید پیش بیفتند. در ادامه مارسل سابیتزر در دقیقه ۷۴، گلزنی کرد تا دورتموند ۴ بر ۲ از اتلتیکو پیشی بگیرد و دوباره اختلاف را به ۲ گل برساند.

در ادامه تلاش شاگردان دیگو سیمئونه برای کامبک دوباره نتیجه‌ای نداشت تا در نهایت دورتموند با نتیجه ۴ بر ۲ اتلتیکو را شکست دهد و با برتری ۵ بر ۴ در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • مافیای شعرا
  • افتتاح یک واحد تولید باتری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • یولیان برانت، بهترین بازیکن جدال دورتموند و اتلتیکو مادرید
  • صعود دورتموند به نیمه‌نهایی/ نیش زنبورها بر تن اتلتیکو مادرید