Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس اداره آب و خاک سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي گفت: با اجراي هر کيلومتر لوله گذاري در زمين هاي کشاورزي 70 هزار متر مکعب آب صرفه جويي مي شود.

علي فاطمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين به ازاي هر کيلومتر لوله گذاري براي انتقال آب ، 20 هکتار اراضي کشاورزي مشروب مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه پارسال 2200 کيلومتر انتقال آب با لوله در استان انجام شد اظهار داشت: امسال نيز تاکنون با توجه به تخصيص اعتبارات، برگزاري مناقصه و اجراي حدود 670 کيلومتر لوله گذاري آغاز شده است.
وي گفت: انتقال آب با لوله به اراضي کشاورزي طي سه سال اخير در اين استان انجام شده است.
حجم آبهاي تحت الارضي استان 5.3 ميليارد متر مکعب است که سالانه با اضافه برداشت 1.1 ميليارد مترمکعب حدود 6.4 ميليارد مترمکعب آب از سفره هاي زيرزميني برداشت مي شود.
7496 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  تقی پاشایی گفت: با توجه به عمر بالای لوله‌ها و فرسودگی لوله‌های خطوط انتقال مجتمع ۳ روستایی ارسی (ارسی، چشمه، آغبلاغ ولدیان) که دچار ترکیدگی‌های زیاد بود و همچنین گرفتگی لویل‌ها برا اثر رسوب بود، اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.
پاشایی تصریح کرد: اجرای خط انتقال و مخزن ۲۰۰ متر مکعبی توسط امور عشایر انجام و بعد از تحویل پروژه اتصال مخزن به خطوط انتقال از طریق ایستگاه‌های پمپاژ توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در ۷ نقطه به انجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مخزن قدیمی روستای آغبلاغ ولدیان در کد ارتفاعی مناسبی احداث نشده بود و بالادست روستا همواره با مشکل قطعی آب و افت فشار آب روبرو بودند، با بهره برداری از مخزن این مشکل آب در این روستا نیز رفع شد.
سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی افزود: با اصلاح سایز و عمق لوله گذاری و احداث شیر‌های هوا و تخلیه از قطعی آب شرب در روستا‌های مجتمع ارسی جلوگیری و همچنین وقوع اتفاقات پی در پی در خط انتقال نیز مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • قطعی آب گچساران در پی بارشها/جاده های عشایری دچار خسارت شدند
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی