Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:28:02 GMT

ایده های دانشجویی البرز به بخش تولید معرفی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۳۴۲۴

ایده های دانشجویی البرز به بخش تولید معرفی می شود

کرج-ایرنا-رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: ایده ها و طرح های علمی دانشجویان استان برای تجاری سازی به بخش تولید معرفی می شود.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدعلی اکبر هاشمی راد روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات دفاع فشرده از پایان نامه های دانشجویی، افزود:‌ امروزه بخش زیادی از ایده ها و طرح های علمی پژوهشی دانشجویان قابل تجاری سازی است که به ارتقای تولید و کارآفرینی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری مسابقات دفاع فشرده پایان نامه ها که برای نخستین بار در البرز برگزار شد، گفت: این اقدام با هدف ایجاد پیوند میان ایده‌های مطرح شده در پایان‌ نامه‌ها و بازار کسب و کار اجرایی شده است.
هاشمی‌ راد افزود: دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات تنها سه دقیقه فرصت دارند طرح وایده مطرح شده در پایان‌نامه خود را معرفی کنند.
وی اضافه کرد: در این زمان سه دقیقه ای دانشجویان شرکت کننده بایستی معرف خوبی برای پایان‌نامه های دانشجویی خود باشند تا بتواند با کسب مهارت ارتباطی ، ایده های خود را برای تبدیل شدن محصول، به سرمایه‌گذاران معرفی کنند.
هاشمی راد افزود: 17 دانشجو برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند و ازبین شرکت کنندگان سه نفر برای حضور در مسابقات منطقه‌ای انتخاب می شوند.
در حاشیه این مسابقات معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز نیز در اظهاراتی مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی را سبکی جهانی با هدف تجاری‌سازی پژوهش‌های کاربردی و مفید عنوان کرد.
احمد رضا فیروزی گفت: ممکن است یک دانشجو در پایان‌نامه خود ایده‌های بسیار خوب و ارزشمند را مطرح کند ، اما مهم ارائه مناسب آن است ، چراکه عدم ارائه مناسب سبب می شود آن ایده به مرحله کاربرد نرسد و در بایگانی خاک بخورد، لذا رویکرد جدید در دفاع سه‌دقیقه‌ای می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
وی در توجیه محدود بودن فرصت طرح ایده در این مسابقات گفت: فرض بر این است که یک صاحب ایده در موقعیت کوتاهی با سرمایه ‌گذار روبرو شده و مدت کمی برای جلب نظر سرمایه‌گذار داشته باشد ، بنابراین باید بتواند در کوتاه‌ ترین زمان ممکن ایده خود را به صورت قابل فهم بیان کند.
وی اهمیت فن بیان و استفاده از زبان بدن را در این مسابقات مهم دانست و افزود: چهار داور بر اساس این شاخص‌ها به شرکت کنندگان امتیاز می‌دهند.
در پایان این مسابقات ارائه پایان نامه های «سهیلا رضایی‌کلج» با موضوع «طراحی و بومی‌سازی فرایند تولید آبمیوه با استفاده از شربت فروکتوز» ، «فرشته سلیمی» با موضوع «بررسی تأثیر مشاوره گروهی بر کیفیت زندگی زنان یائسه به روش جراحی' و «نسترن شهبازی» با موضوع «نگرش نویسندگان معاصر به باورهای عامیانه» به عنوان نفرهای اول تا سوم مرحله استانی این مسابقات انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.
این مسابقات با حضور شماری از سرمایه‌ گذاران و نمایندگان نهاد های مختلف از جمله استانداری ، اتاق بازرگانی البرز ، دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد.
البرز سه هزارو500 واحد تولیدی و صنعتی دارد .
این استان با برخورداری از حدود 40 مرکز آموزش عالی بزرگ و کوچک دارای حدود 200 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا است.
همچنین بیش از 20 مرکز و موسسه تحقیقاتی کشور در البرز استقرار دارند.
به همت جوانان پژوهشگر طی سال های اخیر بیش از 250 شرکت دانش بنیان در پارک علم وفناوری ، دانشگاه ها و شهرک های صنعتی البرز فعال شده است.
7411/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ايده ها دانشجويي تجاري سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه نامه جام جم البرز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

صفحه اول صفحه دوم صفحه سوم صفحه چهارم

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت با معرفی نفرات برتر
  • مسابقات ربوکاپ آزاد ایران امروز به کار خود پایان می‌دهد
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت با معرفی برترین‌ها
  • جایگزین احسان لشگری در تیم ملی به‌زودی معرفی می‌شود
  • معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • ویژه نامه جام جم البرز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • انتشار پایان‌نامه‌های برتر تقاضا محور برای مهار تورم و رشد تولید از دانشگاه شهرکرد