Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خشونت خانگی را بالاترین آسیب در استان دانست و گفت: یکی از علل بروز این آسیب فراهم نبودن بستر اورژانس اجتماعی بوده است.

وی افزود:با توجه به گزارشات اورژانس اجتماعی و مرکز ۱۴۸۰  از سال گذشته و شش ماهه سال جاری، خشونت خانگی در استان بالاترین آسیب گزارش شده که در اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب نژاد با بیان اینکه خشونت های خانگی رشد زیادی نسبت به سال های گذشته داشته است، گفت: یکی از علل این امر فراهم نبودن بستر اورژانس اجتماعی و نبود اطلاعات کافی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه نداشتن مهارت های ارتباطی کلامی و تاب آوری پایین فرد، بحرانی به نام خشونت خانگی را به وجود می آورد، افزود: در بیرجند هشت پایگاه در محلات آسیب خیز شامل حاجی آباد، ۱۷ شهریور، مهرشهر، چهکند، موسی بن جعفر و انقلاب برپا شده است.

وی اطلاع رسانی و مشاوره به زوجین را از مهم ترین رسالت های این پایگاه ها دانست و اظهار کرد: این پایگاه ها به زوجین کمک می کنند تا به جای شکایت و مراجعه قضایی و انتظامی، مشکل را به اورژانس ۱۲۳ اطلاع داده و از مشاوره و مددکاری همکاران استفاده کنند.

عرب نژاد برگزاری دوره های آموزشی اعم از فرزند پروری در فضای خشونت خانگی و مهارت های زندگی را از دیگر اقدامات این پایگاه ها دانست و گفت: برنامه ریزی برای اوقات فراغت خانواده ها با هدف نیازسنجی و تحکیم بنیان خانواده از دیگر اقدامات این پایگاه ها است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح توسعه فرهنگی خدمات اورژانس اجتماعی خبر داد و افزود: این طرح از نیمه آذرماه آغاز به کار کرده و تا پایان این ماه در تمام شهرستان ها فعالیت می کند.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح توسعه فرهنگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اورژانس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در استخر خانگی ساعت ۱۷:۳۹ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شدو

وی افزود: بلافاصله یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: یک زن ۵۶ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان الزهرا منتقل شد.

کد خبر 748171

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت