Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورنیوز، شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز ۱۷ نوامبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر‌های مختلف فرانسه شرکت می‌کنند، خود را «جلیقه‌زرد»‌ ها نام نهاده‌اند. اما دلیل اصلی پوشیدن این جلیقه‌ها چیست؟

«جلیقه زرد»، جلیقه‌ای به رنگ زرد شبرنگ است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در فرانسه هر خودرو باید به آن مجهز باشد تا در صورت نقص فنی و توقف خودرو در میان بزرگراه، صاحب خودرو باید جلیقه زردرنگ را بر تن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جلیقه‌زرد»‌ها بیشتر شهروندانی هستند که با وجود کار و درآمد، در گذران زندگی و معاش به مشکل برمی‌خورند. کارمندان، کارگران و خانواده‌هایی که در حومه شهر‌های بزرگ یا مناطق روستایی زندگی می‌کنند و برای رفت و آمد و زندگی روزمره به خودروی شخصی وابسته هستند که در اعتراضات فرانسه با پوشیدن جلیقه زرد به نوعی وضع بحرانی خود را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: فروش جلیقه زرد در مصر از معامله مواد مخدر خطرناک‌تر شده است!

با این‌که می‌توان تجمعات اعتراضی «جلیقه زرد»‌ها را یک حرکت سیاسی دانست، شرکت‌کنندگان در این اعتراضات، خود را وابسته به طیف سیاسی یا حزب خاصی نمی‌دانند و نمی‌خواهند خواسته‌هایشان با مطالبات حزبی و رهبری جناحی منحرف شود.

جنبش «جلیقه زرد»‌ها با اعتراض به افزایش قیمت سوخت آغاز شد، اما اکنون این جنبش اعتراضی تبدیل به جنبشی علیه مالیات شده است؛ جنبشی که به گفته تحلیل‌گران اولین و مهم‌ترین چالش فراحزبی برای دولت مکرون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اعتراضات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم

رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت: فرانسه به خاطر اوکراین خودش را نابود خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه اعلام کرد کشورش زیر پاشنه ایالات متحده گیر کرده است. او خواستار توقف تحویل تسلیحات به کی یف و آغاز مذاکرات صلح شد.

به نقل از پراودا، وی در صفحه شخصی در ایکس نوشت: نه یک یورو، نه یک سلاح به اوکراین! فقط مذاکرات صلح! فرانسه برای اوکراین زلنسکی نابود خواهد شد! برعکس، فرانسه آزاد و مستقل همه اینها را متوقف خواهد کرد و از منافع ملی و صلح دفاع خواهد کرد!

فیلیپو افزود: فرانسه کسب‌وکارش را ورشکسته می‌کند، ارتشش را خالی می‌کند، از سرما می‌میرد، به گاز و زغال سنگ بازمی‌گردد، تا از یک پیرمرد آمریکایی اطاعت کند و به منافع رئیس مافیای اوکراینی خدمت کند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا