Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@16:37:11 GMT

سامانه بارشی در راه شمال غرب

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۳۵۹۲

سامانه بارشی در راه شمال غرب

برای بخش‌هایی از آذربایجان، کردستان و کرمانشاه بارندگی و در شهر‌های صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌ها گزارش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از پلیس راهور شرایط بارندگی و سامانه‌های جوی در مناطق مختلف کشور به شرح زیر گزارش می‌شود.

سامانه جديد بارشي در راه شمال غرب کشور

در دو استان گيلان و اردبيل وزش بادهاي شديد جنوبي همراه است که در بخش هايي از اردبيل مثل سرعين مشکين شهر و نمين و اردبيل سرعت ورزش باد مي تواند به حدود 80 کيلومتر در ساعت هم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين روند افزايش بادهاي جنوبي مي تواند سبب افزايش دمايي بين 5 تا 8 درجه در اين دو استان شود البته در استان هاي ساحلي ديگر همچون مازندران و گلستان هم بي تاثير نخواهد بود و انتظار مي رود در آن مناطق هم قدري بر ميزان دماي هوا افزايش شود البته عبور موجي از شمال غرب کشور شرايط را براي بارش هاي پراکنده در آذربايجان غربي و شرقي براي امروز فراهم مي کند . در ارتفاعات بارش ها عمدتا به شکل برف به صورت پراکنده است و از فردا اين بارش ها گسترده تر مي شود . استان هاي زنجان بخش هاي از استان کردستان را هم تحت تاثير قرار مي دهد.

در بيشتر مناطق کشور جو پايدار و آرام حاکم است که باعث افزايش غلظت آلاينده ها در شهر هاي پرجمعيت چون تهران و کرج و اراک و اصفهان مي شود . صبح امروز هوا سرد بود و 12 مرکز استان امروز صبح دماي هوا زير صفر را داشتند. دماي هواي صبح امروز تهران 3 درجه بالاي صفر گزارش شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی وضع هوا بارندگی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای بارانی در راه مازندران

مازندران از عصر دوشنبه سوم اردیبهشت تا اواخر وقت سه‌شنبه چهارم همین ماه شاهد فعالیت سامانه بارشی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، براساس گزارش سازمان هواشناسی مازندران هشدار سطح نارنجی از سوی این سازمان طی دو روز آینده به مازندرانی‌ها داده شد.

این سامانه بارشی از دوشنبه شب در ارتفاعات آغاز می‌شود و در روز سه‌شنبه در کل استان تداوم دارد.

براساس این گزارش بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود که نسبت به دامنه بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

در این دو روز لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج را به همراه داریم.

بنابراین به مازندرانی‌ها توصیه می‌شود به نکاتی چون عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع مورد توجه کنند.

کد خبر 746703

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • هوای بارانی در راه مازندران
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق کشور
  • فعالیت سامانه بارشی بهاری از امروز در ایلام آغاز می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق