Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون عمران و امور زیربنایی سازمان عشایری کشور در بازدید از طرح آبرسانی به 40 محله عشایری زیرکوه با بیان اینکه مرحله نخست این طرح با پیشرفت 80 درصدی تا 10 روز آینده آماده بهره برداری می شود، گفت: با آبرسانی به این 12 محله، هزار و 500 نفر از خانواده های عشایری از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوردان افزود: تاکنون در اجرای این طرح، مخزن 3 هزار و 100 مترمکعبی، 27 کیلومتر خط انتقال، ایجاد پمپ و برق رسانی با هزینه 3 میلیارد و 400 میلیون تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به محلات عشایری زیرکوه یکی از طرح های بسیار خوب عشایری در کشور است، گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای این طرح در سال گذشته 5 میلیارد تومان برآورد شده بود که با توجه به نوسانات قیمت در بازار هم اکنون هزینه اجرای این طرح به 8 میلیارد تومان رسیده است.

معاون عمران و امور زیربنایی سازمان عشایری کشور از اختصاص بخشی از اعتبارات تا پایان سال و سال آینده خبر داد و گفت: تلاش می کنیم جشن آبرسانی به این محله تا پایان سال 98 به اتمام برسد.

داوردانف هدف بعدی این طرح را، احداث مدرسه، راه، ساختمان سازی، تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: برای ایجاد واحدهای پرورش شترمرغ، دامداری و دامپروری به عشایر تسهیلات بدون محدودیت اعطا می شود.

ساخت طرح آبرسانی به 40 محله عشایری شهرستان زیرکوه در دهه فجر سال 93 آغاز شد تا با اجرای 90 کیلومتر خط انتقال، حدود 6 هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان جنوبی آبرسانی عشایر زیرکوه تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه ها، دستور تخلیه روستا از سوی مدیریت بحران صادر شد.

۶۰ خانوار ساکن روستای نوده زیرکوه هم اکنون در حال تخلیه و اسکان در شهر آبیز هستند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: به دلیل ادامه بارش‌ها تا صبح فردا، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

دیگر خبرها

  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • آغاز کشت بهاره به لطف باران‌های بهاری در شهرستان زیرکوه
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه