Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@22:16:42 GMT

خیابان استقلال استانبول در تور ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۳۸۰۸

پول‌نیوز -خیابان استقلال، معروف ترین و شلوغ ترین خیابان استانبول و در واقع، شلوغ ترین خیابان ترکیه است. همچنین در میان مردم ترکیه، به ایستیکلال کاداشی معروف است که مترادف انگلیسی آن استقلال است.

همه آنهایی که از استانبول در تور ترکیه  دیدن می کنند، حداقل یک روز را در این خیابان 1.4 کیلومتری و همه کوچه های فرعی منتهی به آن، سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیابان از صبح تا شب شلوغ است و علیرغم این شلوغی، بسیار تمیز می باشد و هر کدام از ساختمان های آن دارای قصه ای تاریخی اند که به دوران عثمانی مربوط است.
 این ساختمان های زیبا توسط مقامات دولت عثمانی، روشنفکران و ثروتمندان ترک، ساخته شده اند. پس از جنگ استقلال ترکیه در سال 1923، این خیابان به خیابان استقلال تغییر نام پیدا کرد، اما تا دهه 1970، با غفلت مقامات، این خیابان تبدیل به مکان ناخوشایندی شد. در دهه 1990، شورای محلی استانبول تصمیم گرفت اقداماتی در این باره انجام دهد که آنها با صرف میلیون ها دلار موفق شدند تا خیابان استقلال را به موقعیت کنونی اش برسانند. در اینجا اطلاعاتی از خیابان استقلال استانبول در اختیار شما قرار می دهیم.
هنرهای خیابانی و گالری‌های خیابان استقلال

به گزارش سفر باتو ، هنرمندان بین‌المللی و ترکی، درکوچه‌های خیابان استقلال، گالری‌های هنری مانند «موزه پِرا» و نمایشگاه‌های کوچکتر از قبیل آپارتمان‌های مصری در منطقه گالاتا را برپا می‌کنند. با یک تور گردشگری می‌توانید در این مسیر پیاده‌روی کنید و اطلاعات زیادی در مورد این گالری‌ها بدست آورید. موزه پرا، میزبان یکی از گران‌ترین نقاشی‌های ترکی از نقاش معروف «عثمان بیگ حمدی» است که یک مربی لاک‌پشت‌ها را به نمایش می‌گذارد. اگر عاشق هنر هستید اما نمی‌خواهید به گالری و نمایشگاه بروید، پس بهتر است با یک تور گردشگری به دیدن هنرهای خیابانی بروید. نقاشی‌های بسیار زیبایی که بر روی ساختمان‌ها و دیوارها کشیده شده‌اند، شما را مجذوب خود خواهند کرد.
شب‌های خیابان استقلال
بی‌اوغلو (منطقه‌ای اطراف خیابان استقلال) هرگز نمی‌خوابد و پرطرفدارترین مقصد شب‌زنده‌داری استانبول است. موسیقی زنده، جشن‌های خیابانی، کافه‌های مختلف، فست‌فودها، غذاهای سنتی ترکیه و رستوران‌های لوکس در تور ارزان و لحظه آخری ترکیه آماده پذیرایی از شما هستند. یک ساختمان قدیمی متعلق به قرن 19 نیز وجود دارد که دیدی 360 درجه از افق شهر استانبول به شما می‌دهد.
خوردنی‌های خوشمزه خیابان استقلال
گزینه‌های خوراکی خیابان استقلال ظاهرا نامحدود هستند، از غذاهای خیابانی ارزان مانند صدف پر شده، نان شیرینی‌ها و پلو گرفته تا بهترین رستوران‌های استانبول مانند «یِنی لوکانتا» (Yeni Lokanta). اگر می‌خواهید بهترین دسر سنتی ترکیه را امتحان کنید، قنادی‌های این منطقه را از دست ندهید. باقلوای شیرین و لُقما (توپ‌های کوچک سرخ شده که در شربت شیرین گذاشته شده) از شیرینی‌های خوشمزه ترکی هستند.
از میان مطالب پیشین سایت:  دانستنی های سفر به ایروان (+عکس)
آیا هتلی در خیابان استقلال  یافت می شود؟
تعداد زیادی هتل خوب در این خیابان وجود دارد اما از آن جایی که این خیابان به نظر خیلی از مردم برای اقامت خیلی شلوغ است، بهترین هتل هایی که در محل های اطراف خیابان استقلال وجود دارند، Pera Palace Jumeirah، Tom Tom Suites و Adahan Istanbul برای اقامتتان بسیار مناسبند.
چگونه می توان به خیابان استقلال رفت؟
می توانید از مترو یا اتوبوس استفاده کنید و به میدان تاکسیم بروید و از آن پایین بیایید و در خیابان قدم بزنید یا می توانید از تراموا استفاده کنید و به کاراکوی بروید و از آن جا می توانید سوار کابین های زیر زمینی شوید ویا از تپه بالا روید و از برج گالاتا بگذرید تا به میدان تونل برسید و بعدش از آن جا بالا بروید تا به خیابان استقلال برسید. یکی از هیجان انگیز ترین راه ها برای دیدن خیابان استقلال این است که سوار تراموای قرمز رنگ جذاب  نوستالژیک شوید و از بالا تا پایین خیابان را تماشا کنید.
نکات ایمنی برای خیابان استقلال
مثل هر مرکز شهر دیگری، وقتی این تعداد آدم در یک فضا جمع شده اند، ناگزیر امکان رخ دادن برخی اتفاقات کوچک وجود دارد، اگرچه اکثرا می گویند که در مقایسه با شهرهای دیگر این مسئله در این خیابان استقلال کمتر رخ می دهد . اما به هرحال بهتر است که وسایل همراهتان را جایی قرار دهید که بتوانید آن ها را ببینید و شب ها تنها به محل اقامتتان برنگردید.

کلیساها، مساجد  و کنیسه ها
تعدادی کلیسا در این منطقه وجود دارد، اما بزرگترین و بهترین آنها کلیسای سنت آنتونی پادوآ است. معماری پنجره های به سبک نئو گوتیک این کلیسا، بسیار چشمگیر است و کاملا یک مکان دایر برای عبادت مسیحیان است که در یک کشور عمدتا مسلمان، زندگی می کنند. اگر نقطه عطف های مذهبی مورد توجه شما می باشد، ممکن است دوست داشته باشید در اجرای مراسم روحانی یکشنبه هم شرکت کنید که توسط استودیو تور استانبول برگزار می شود. در این تور می توانید کلیساهای مهم، مساجد و کنیسه های خیابان استقلال و خیابان های مجاور آن را ببینید که بهترین برای دیدن و درک و شناخت تاریخ چند فرهنگی استانبول  و  اینکه چگونه مذاهب مختلف در طول زمان، تاریخ استانبول را ساخته اند، می باشد. در مورد تور لحظه آخری ترکیه بیشتر بخوانید.

 خرید در خیابان استقلال
در اینجا براحتی حساب بانکی تان با هر چیزی همچون پوشاک، موسیقی، تکنولوژی، لوازم دکوری، لوازم ورزشی و عطر و ادکلن که برای فروش گذاشته شده اند، خالی می شود. بسیاری از فروشگاهها، مربوط به برندهای زنجیره ای هستند، بنابراین نمی توانید برای کم کردن قیمت چانه بزنید. در عوض در خیابان های رو به سمت پایین خیابان استقلال، می توانید مغازه دارهای محلی را پیدا کنید که با شما می نشینند و چای سیب می خورند و بر سر قیمتی که می خواهید پرداخت کنید با شما به روش سنتی چانه زنی ترک ها بحث می کنند.
عکاسی در خیابان استقلال
برای آنهایی که عکاس حرفه ای یا مبتدی اند و می خواهند نگاه عمیق تری به زندگی روزمره در استانبول داشته باشند، می توانند کارشان را از خیابان استقلال شروع و به سمت منطقه برج گالاتا و مناطق تاریخی و قدیمی مهم بروند و همچنین به یک فهم و بینش محلی از زندگی شهری در این شهر بزرگ برسند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تور استانبول ترکیه گردشگری پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور امیرعبداللهیان در سرکنسولگری ایران در استانبول + عکس ها

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه امروز چهارشنبه با حضور در بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ضمن بازدید از این بخش با مراجعین و ایرانیان حاضر گفتگو نمود. 

وی علاوه بر بخش کنسولی با همکاران سرکنسولگری نشستی برگزار و با ایشان در خصوص موضوعات و مسائل کنسولی و ایرانیان تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تعدادی از مراجعان کنسولی به صورت حضوری گفتگو کرد که آنها رضایت و قدردانی خود را از عملکرد سرکنسولگری پُر تردد کشورمان در استانبول در ارائه شایسته خدمات کنسولی ابراز کردند.

امیرعبداللهیان همچنین در نشستی با همکاران سرکنسولگری کشورمان در استانبول، ضمن اشاره به ابراز رضایت شهروندان ایرانی حاضر در بخش کنسولی از ارایه خدمات روان در این بخش، از آنها تشکر نمود و جلب رضایت ایرانیان در خارج از کشور را از اولویت های مورد تاکید رییسی رییس جمهور کشورمان دانست.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • راهنمای سفر لحظه آخری به استانبول
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • رکوردشکنی جدید فرودگاه استانبول
  • امیرعبداللهیان عازم نیویورک شد
  • امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول بازدید کرد
  • حضور امیرعبداللهیان در سرکنسولگری ایران در استانبول + عکس ها
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • چرا پس از عید فطر تا تیر 1403، زمان مناسبی برای رزرو تور استانبول است؟