Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:17:00 GMT

رومی (جلال‌الدین محمد) کتابی از «بهمن شکوهی»

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۳۹۴۲

رومی (جلال‌الدین محمد) کتابی از «بهمن شکوهی»

رومی (جلال‌الدین محمد )اثر «بهمن شکوهی» با موضوع زندگی «مولوی» را موسسه نشر«نگاه» چاپ کرده است.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان،  در پشت جلد این اثر آمده است.«روایتی حیرت‌انگیز، قصه‌ای از بلخ تا قونیه، سلوک‌ عاشقانه و زندگی پرماجرای مولانا در بستری از واقعیت و افسانه. روزگار و زندگی یکی از شگفت‌آورترین عارفان جهان و عشق شورانگیز وی با گوهر خاتون، اوج زندگی عاشقانه و از دست رفتن دلدار، دیدار شگفتش با شمس تبریزی و تحول روحی او که بس شایعه در اطرافش ساخت و بالاخره جوشش شعر از بن جانش یا ردیف شدن مسلسل‌وار کلمات چون الماس‌های تراش خورده در کنار هم، تصویری در بستر تاریخ از روزگار تیرۀ حمله مغولان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفیقی استادانه از تاریخ، داستان و افسانه که یکی از پرشورترین عاشقانه‌ها را برساخته است.

 در بخش دیگری از این اثر می خوانیم:« قرن سیزدهم قرن بازیگری شیطان آزرده بود، تا ثابت کند خدا در آفرینش انسان اشتباه کرده و از او جز فساد و تباهی بر نمی‌آید. شیطان تمام توانش را در این راه به کار بسته بود امّا کسی نمی‌دانست کجا و چه زمانی سرنوشت روی زشت خود را به انسان‌ها نشان می‌دهد، نه حکیمی می‌دانست و نه پیشگویی خبر داشت. گویی سرنوشت با زمین وعده کرده بود تا آن را از آتش و خون و جنگ و تباهی پر کند. عصر تاریک یخبندان‌های چهارم در سرزمین‌های شمالی آغاز می‌شد، جنگل‌ها را به کوهی از یخ بدل می‌کرد و مردمان نگون‌بخت را به جنوب می‌راند، در جنوب موج دیگری از جنگ‌های صلیبی بین شاهزادگان کشورهای اروپایی برمی‌خاست تا با فتح دوبارۀ اورشلیم آن را برای ظهور مجدد مسیح تزیین کنند. در شرق و آسیای میانه، چنگیز خان با نبوغ اعجاب‌آور خود قبایل صحرانشین مغولستان را متحّد کرده، لقب خان بزرگ گرفته بود و می‌رفت تا بزرگ‌ترین امپراتوری جنگ و خون را در روی زمین بگستراند....»

رومی (جلال‌الدین محمد (اثر بهمن شکوهی با موضوع زندگی مولوی را موسسه نشر«نگاه »چاپ کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي بیرجند بندرعباس خراسان جنوبی هرمزگان مشهد ورود شهدا مرز شلمچه دفاع مقدس جلال الدین محمد مولوی نگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آندره آ آنیلی به ستاره دوم اینتر با اعداد رومی

رئیس پیشین یوونتوس تاریخ بیستمین اسکودتوی بیانکونری را به رقبای خود یادآوری کرد. 

امشب اینتر با پیروزی 2-1 مقابل میلان توانست اسکودتوی این فصل را با اقتدار به دست آورد. 

در حالی که اکانت رسمی باشگاه یوونتوس، قهرمانی اینتر را تبریک گفت، آندره آ آنیلی سهامدار باشگاه در صفحه X خود این واکنش را نشان داد:

آندره آ آنیلی با خط رومی نوشت:

16 می 1982 

و زیر آن شعار باشگاه یوونتوس را نوشته است: "تا پایان"

این تاریخ به بیستمین اسکودتوی یوونتوس اشاره دارد. 42 سال پیش بیانکونری بالاتر از فیورنتینا موفق شد بیستمین اسکودتوی خود را جشن بگیرد و ستاره دوم را نصب کند. یوونتوس 36 اسکودتو دارد و ستاره سوم را هم نصب کرده اما آنها معتقدند در زمین 38 اسکودتو دارند زیرا قهرمانی های سال های 2005 و 2006 به دلیل کالچوپولی در دادگاه از آنها گرفته شد و قهرمانی سال 2006 به اینتر داده شد. 

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • واکنش آندره آ آنیلی به ستاره دوم اینتر با اعداد رومی
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!