Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول کانون نورالرضا، گفت: تاکنون با کمک های مردمی و خیرین تعداد ۶ دار قالی آماده شده که زمینه اشتغال ۱۰ نفر از اهالی روستا فراهم شده است

 

محمد مهدوی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نورالرضا روستای پشت کوه دوساری، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: مجوز کانون نورالرضا در سال 85 صادر شد و بنده ( محمد مهدوی)، از همان زمان به عنوان مدیر مسئول فعالیت خود را در این کانون آغاز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی با بیان اینکه برخی از اهالی این روستا، عشایر و در فصول سرما و گرما، ییلاق قشلاق دارند، ابراز داشت: تعدادی از اهالی در فصل سرما، در روستای پشت کوه دوساری از توابع شهرستان عنبرآباد و در فصل گرما به روستای دره رود، کوچ می کنند، بنابراین فعالیت های این کانون علاوه بر زمستان، در تابستان در دو روستای پشت کوه دوساری و روستای دره رود برگزار می شود.

مدیر مسئول کانون نورالرضا با اشاره به فعالیت های این کانون، گفت: گستره فعالیت های این کانون در زمینه های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و اشتغالزایی است.

وی بیان داشت: فعالیت های مسجد محوری کانون نورالرضا، حرکتی جهادی در راستای اشتغالزایی اهالی روستا است.


مهدوی به فعالیت این کانون در زمینه اشتغالزایی، اشاره کرد و ابراز داشت: هم اکنون سعی داریم با فراهم کردن دار قالی و مواد اولیه قالی بافی،کارگاه قالی بافی در کانون راه اندازی کنیم، در همین زمینه تاکنون با کمک های مردمی و خیرین تعداد 6 دار قالی آماده و 10 دار دیگر نیز سفارش ساخت داده ایم که با اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال 10 نفر از اهالی روستا فراهم خواهد شد.

 

 

 

 


مدیر مسئول کانون نورالرضا، با بیان اینکه در زمینه تهیه مواد اولیه بافت قالی دچار مشکل هستیم، گفت: در صورت برطرف شدن این مشکل و در صورت تأمین زیرساخت های لازم در آینده این طرح را گسترش خواهیم داد تا جایی که زمینه اشتغال همه اهالی روستا فراهم شود.

وی در خصوص فعالیت های ورزشی کانون نورالرضا توضیحاتی داد و گفت: کانون در رشته های فوتسال، والیبال و ورزش رزمی نینجا فعالیت می کنیم.


مهدوی ادامه داد: در مسابقات ورزشی رزمی رشته نینجا کشوری ،امسال 3 نفر از اعضای کانون آقایان مهدی رئیسی مقام اول کشوری، میلاد مشایخی مقام دوم کشوری و محمد مکثایی مقام مشترک سوم کشوری را کسب کردند.

 

 

 


وی به سایر برنامه های کانون الرضا اشاره کرد و افزود: طرح کتابخوانی ویژه رده های سنی نوجوان و جوان با عناوین کتاب های حجاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری( مدظله العالی )، و آن 23 نفر در کانون در حال اجراست و همچنین کتاب های مخصوص کودکان در اختیار آنها قرار داده می شود که بعد از مطالعه خلاصه ای از آن را برای مربی تعریف می کنند.

 

 

 

مدیر مسئول کانون نورالرضا ابراز داشت: تاکنون با تشویق و ترغیب اعضای کانون زمینه ای فراهم شد تا 15 نفر از پسران و 3 نفر از دختران عضو کانون، برای تحصیل جذب حوزه های علمیه شوند.

وی گفت: برگزاری مراسم مذهبی در ایام میلاد و عزاداری اهل بیت علیهم السلام،و نیز مراسم قرائت ادعیه در مسجد از سایر فعالیت های این کانون است.

مهدوی اضافه کرد: این کانون دارای دو هیئت قرآنی ویژه خواهران و نیز یک هیئت قرآنی ویژه عموم مردم روستا دارد که جمعه هر هفته برنامه های قرآنی اجرا  می کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي بیرجند بندرعباس خراسان جنوبی هرمزگان مشهد ورود شهدا مرز شلمچه دفاع مقدس رویکرد اشتغالزایی فعالیت های مسجد محوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید و اقتصاد فراهم شود
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است