Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری به طور کامل اجرا شده است، گفت: صدها نفر از نیروهای بازنشسته شاغل در نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ترک خدمت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در سازمان صداوسیما ۲۲۰ نفر نیروی بازنشسته وجود داشته که بین آنها تعدادی از مدیران نیز وجود داشتند که از این میان ۲۰ نفر با مجوز به کار خود ادامه دادند و ۲۰۰ نفر دیگر ترک خدمت کردند.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما اظهار داشت: ۲۰ نفری هم که با مجوز در سازمان صداوسیما بر سر کار باقی مانده‌اند از ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به تدریج از گردونه سازمان مدیریتی خارج می‌شوند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین قانون منع به کارگیری بازنشستگان در آستان‌ قدس و دیگر آستان‌های مقدس اجرا می‌شود و به دنبال اجرای این قانون ۲۷۰ نفر از نیروهای بازنشسته شاغل در آستان قدس رضوی ترک خدمت کردند.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد

اوکراین به منظور ترغیب مردان در سن نظامی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند اعلام کرد که صدور گذرنامه برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، صدها هزار اوکراینی به دلیل جنگ به خارج از کشور گریخته‌اند - اما این کشور نیاز فوری به نیروهای جدید دارد، بنابراین، کی یف در حال حاضر قوانین گذرنامه را تشدید می کند.

کی یف حدود دو هفته پیش قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد. از جمله اینکه مخالفان انجام خدمت سربازی شدیدتر مجازات می شوند و کسانی که خدمت سربازی می کنند دیرتر مرخص می شوند. حالا مرحله بعدی دنبال می شود و در این مرحله اوکراین صدور گذرنامه برای مردان 18 تا 60 ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می کند.

این در آیین نامه‌ای که روز چهارشنبه در پرتال رسمی آنلاین دولت منتشر شد، بیان شده است. به طور خاص، این قانون بیان می کند که ارسال پاسپورت به نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور "دیگر انجام نمی شود". این بدان معناست که مردان اوکراینی در سن نظامی تنها در آینده می توانند گذرنامه خود را در این کشور دریافت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش های دولت اوکراین برای تشویق مردان به بازگشت به کشورشان است. روز سه شنبه، وزارت امور خارجه در کی یف از تعلیق موقت خدمات کنسولی برای مردان اوکراینی مقیم خارج از کشور بین سنین 18 تا 60 سال - به استثنای صدور کارت شناسایی برای بازگشت به اوکراین- خبر داد.

روز چهارشنبه صدها نفر از اوکراینی ها در مقابل دفتر صدور گذرنامه در ورشو، پایتخت لهستان به دلیل عدم تحویل مدارکشان به آنها اعتراض کردند. مقامات این توقف را با "مشکلات فنی" توجیه کردند. واسیل سواریچ، سفیر اوکراین در لهستان، به خبرگزاری فرانسه اطمینان داد که تمام درخواست‌های مدارک سفری که قبل از 23 آوریل ارائه شده است، بررسی خواهد شد.

پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کشور روسیه قرار گرفته است. ارتش اخیراً برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

دولت اوکراین بارها از مردان در سن خدمت سربازی خواسته است که بازگردند، گاهی به صورت نامحسوس و گاهی واضح. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی یک روز پس از حمله روسیه گفت: ما همه اینجا هستیم. اما حالا لحن او خشن تر شدهاست. در ماه ژانویه، مشاور زلنسکی از کشورهای میزبان خواست که حمایت از پناهندگان اوکراینی را متوقف کنند تا آنها بتوانند به خانه خود بازگردند. به گفته وی اوکراین به مردان، در دفاع و به عنوان مالیات دهندگان نیاز دارد.

از زمان بسیج عمومی، مردان بین 18 تا 60 سال فقط در موارد استثنایی مجاز به ترک اوکراین هستند - برای مثال اگر از سه یا چند کودک مراقبت می کنند یا از مشکلات سلامتی جدی رنج می برند.

اوکراین می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می کنند، بازگردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در سرویس آنلاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی کند. به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف «بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می کنند ایجاد شود.

تا به حال صدها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در حال حاضر به دنبال صدها هزار نفر است که گفته می شود پیش نویس اخطارها و احضارها را نادیده گرفته‌اند.

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراینبایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟