Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:50:13 GMT

افزایش هزارمگاواتی برق از سد مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۰۵۶

افزایش هزارمگاواتی برق از سد مهاباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جهینی مدیر امور آب مهاباد گفت: در سال آبی جاری، نه هزار و ۷۳۳ مگاوات برق از سد مهاباد تولید شده که هزار مگاوات در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است.

جهینی با اشاره به اینکه حجم ورودی آب سد مهاباد در حال حاضر به ۱۴.۴۵ مترمکعب درثانیه رسیده است، افزود: ورودی آب به این سد در مدت مشابه پارسال صفر بود، اما با توجه به بارش‌های مناسب پاییزی، هم اکنون آب از دوشاخه حمزه آباد و قاضی آباد به دریاچه سد وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:هم اکنون حجم ذخیره آب موجود در مخزن سد مهاباد ۷۰ میلیون مترمکعب برآورد می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ میلیون متر مکعب بیشتر است.

مدیر امور آب مهابادافزود: امسال در دو مرحله ۴۰ میلیون مترمکعب آب از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رها شده است.

انتهای پیام/ن

افزایش تولید برق از سد مهاباد

منبع خبرگزاری صداوسیما

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیدبرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده پیش ازظهر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دو هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی امسال در تور ماهیگیران افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش صید داشت.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از ۲۰ مهر ماه امسال آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از ابتدای فصل صید تاکنون در تور ماهیگیران افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش صید داشت.

کریم زاده با اشاره به اینکه در سطح استان ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره فعال است افزود: ارزش اقتصادی این میزان صید در سبد جامعه صیادی ۹۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ارزش اقتصادی آن ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی و جریانات دریایی امسال برای صیادی مساعد بود، گفت: ترکیب صید ماهیان در سبد صیادان تقریباً حدود ۶۰ درصد ماهی سفید، ۳۵ درصد ماهی کفال و حدود ۵ درصد ماهی کپور بوده است.

کد خبر 6058031

دیگر خبرها

  • پرشدگی ذخایر سد‌های کشور به ۴۷ درصد رسید
  • ۱۶ سد با ذخایر آبی زیر ۲۰ درصد/ ذخایر سدها کاهشی شد
  • نوروزی خاطره انگیز با سفر به پارس‌آباد؛ بهشت گردشگری ایران (+عکس)
  • انتقال ۵۱ میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب به دریاچه ارومیه
  • غار سهولان مهاباد، جلوه شگفت‌انگیز طبیعت در زیر زمین
  • صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد
  • افزایش ۲ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه طی سال جاری
  • ۳۱ درصد سدهای آذربایجان شرقی پر است
  • نوروزی خاطره انگیز با سفر به پارس‌آباد؛ بهشت گردشگری ایران
  • پایش انسداد انهار زراعی منشعب از رودخانه مهاباد چای