Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:04:58 GMT

برداشتن تکلیف از دانش ‌آموزان در مدارس اشتباه است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۱۶۰

برداشتن تکلیف از دانش ‌آموزان در مدارس اشتباه است

قم- ایرنا- آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با بیان این که انسان با زحمت به درجه بالا می رسد، گفت: برداشتن تکلیف از دانش آموزان در مدارس اشتباه و بر خلاف سنت قرآن و سیره علما است و وزیر آموزش و پرورش باید به این مساله رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز چهارشنبه در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم افزود: هزاران سال است بشر تجربه کرده، اگر کسی بخواهد به مراتب بالا برسد باید زحمت بکشد، با کار آسان انسان به مراتب بالا دست پیدا نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سبحانی اضافه کرد: شنیده می شود امروز در مدارس تکالیف را از دانش آموزان برداشته اند که کار درستی نیست و نباید دانش آموز بعد از مدرسه رها شود، بلکه باید مغز و فکر او با انجام تکلیف مشغول شود.
وی ادامه داد: این شیوه بر خلاف قرآن، حدیث، سیره علما و برگان ما می باشد و بنابراین وزیر آموزش و پرورش باید به این مساله رسیدگی نماید و این نظر در مدارس برگردد و همانند سابق از دانش آموز تکلیف خواسته شود.
وی در ادامه با بیان این که وهابی ها هر لحظه به شبهه افکنی می پردازند، خاطرنشان کرد: بتازگی این شبهه را مطرح کرده اند که چرا شما وقتی آب می خورید یزید را لعن می کنید در حالی که امیرالمومنین(ع) فرموده ناسزا ندهید.
این مرجع تقلید گفت: لعنت بر یزید یا دشمنان اهل بیت(ع) بر قول امیر المومنین(ع) ناسزا نیست، بلکه دعا است و خود خداوند هم لعنت می کند، آیا خدا ناسزا می دهد؟ این هایی که این شبهه را بیان می کنند گرچه عرب زبان هستند، اما از عربی چیزی نمی دانند.
آیت الله سبحانی افزود: شبهه دیگری که بتازگی مطرح می کنند این است که می گویند چرا نسبت به حضرت زهرا(س) خیلی اظهار علاقه می کنید؛ اما نسبت به ام المومنین عایشه این اظهار را ندارید.
وی افزود: دلیل مهرورزی ما به حضرت زهرا(س) نسبت به همسران پیامبر بسیار روشن است؛ اما در خصوص عایشه از این جهت که همسر رسول خدا(ص) می باشد احترام آن بر ما لازم است و اگر غیر از این در نظر بگیریم همانند زن های دیگر است؛ در قرآن آمده اگر زن های پیامبر کار بد یا خوبی انجام دهند دو برابر به حساب می آید.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آيت الله سبحاني درس خارج دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جعفری صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی در سمنان، با اشاره به خدمات حمایتی این نهاد در سراسر کشور، گفت: هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست.

وی با بیان اینکه ورودی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد به مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی جدید ۷۰ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: ورود دانش آموزان کمیته امداد به مدارس نمونه دولتی سه برابر شده است.

معاون کمیته امداد با بیان اینکه مؤسسات آموزشی برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به همکاری گرفته شده‌اند، تاکید کرد: از ترک تحصیل بیش از پنج هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد جلوگیری شده است.

جعفری با بیان اینکه دو هزار پشتیبان تلفنی برای کنکورهای تحت حمایت کمیته امداد در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: تلاش داریم که از ظرفیت‌های خوب کمک آموزشی برای دانش آموزان تحت حمایت بهره مند شویم.

کد خبر 6062669

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست