Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:19:16 GMT

دور کردن فضای مدارس از تست و آزمون گرایی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۱۹۸

دور کردن فضای مدارس از تست و آزمون گرایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت هفته مدارس و مراکز غیردولتی گفت:آموزش و پرورش به عنوان تأثیرگذارترین دستگاه در توسعه همه جانبه کشور حساسیت و اهمیت ویژه‌ای دارد که این موضوع مشارکت تمامی ارکان جامعه را در این بخش می‌طلبد.

قاسمعلی خدابنده افزود: حجم گسترده فعالیت در آموزش و پرورش کار را در این حوزه مشکل کرده است و باتوجه به سیاست جلب مشارکت‌ها که در این بخش دنبال می‌شود امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی در مسیر توسعه آموزش و پرورش تمام ساحتی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به این که شعار امسال آموزش و پرورش استان، مدرسه زندگی، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی مشخص شده است و در شرایطی که هدف اصلی وزارت آموزش و پرورش دور کردن فضای مدارس از تست گرایی و آزمون گرایی است قطعاً همراهی مدارس غیردولتی در این مسیر می‌تواند به ما در رسیدن به این هدف کمک زیادی بکند.

منبع: روزنامه قدس

 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدارس و مراکز غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شفاف شدن شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که انجام شده یکی از بحث‌ها قانونمندی در پرداخت شهریه، حقوق حق‌التدریس‌ها، زمان آموزش، عنوان و مجوز مدارس و کیفیت مدارس است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: موارد مذکور هم مورد مطالبه معلمان حق‌التدریس غیرانتفاعی و هم صاحبان مدارس بود و طوری قانون را تصویب کردیم که منافع هر دو طرف تامین شود و حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مباحث مربوط به شهریه، کیفیت مدارس و نوع مدارس هم اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: با ابلاغ قانون جدید و نظارت جدی بر اجرای قانون، شهریه‌های مدارس غیردولتی سامان‌دهی می‌شود، چون الان با نقص‌هایی که در قانون قبلی وجود دارد، مواجهیم و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در قانون جدید بحث کسانی که می‌خواهند مجوز بگیرند دیده شده حتی به تعارض منافع به صورت جدی پرداخته شده است. 

وی درباره تعارض منافع گفت: منظور از تعارض منافع این است که شاید کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند بخواهند مجوز بگیردند لذا یک محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و اگر خودشان در آموزش و پروش و جا‌های دیگر سمت داشته باشند این‌ها در گرفتن مجوز‌ها محدود می‌شوند البته این مورد مربوط به مجوز‌های جدید می‌شود، چون قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان