Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@15:45:14 GMT

استخاره و انواع آن/ چگونه استخاره بگیریم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۲۲۲

استخاره و انواع آن/ چگونه استخاره بگیریم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا سامت در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، انواع استخاره را چنین تعریف کرد: اولین نوع استخاره «استشاره» به معنای بهره‌گيرى از نظر و مشورت ديگران است. در این نوع استخاره با خدا مشورت می‌کنی؛ لذا اگر می‌خواهی کاری انجام‌ بدهی بگو خدایا اگر این کار خیر است برای من روشن کن، بعد با کسی که قابلیت مشورت دارد و قبولش داری مشورت کن، خدا خیر را از زبان او جاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام سامت بیان کرد: دومین نوع استخاره این است که کاری در نظر نداری اما وقتی از خانه بیرون می‌آیی از خداوند می‌خواهی خیر و صلاح را برایت قرار دهد. آسان‌ترین راه این شیوه در استخاره‌ این است که یک‌ مرتبه بگویی خدایا خیر برای من قرار بده و راضی باش به آنچه خیراست، بی‌شک خدا خیر را برایت قرار می‌ده.
وی سومین نوع استخاره را چنین تشریح کرد: در این نوع از استخاره کاری را مدنظر داری پس بگو خدایا اگر این کار به صلاح است کمک کن پیشرفت کند و اگر‌ نه یاری کن تا انجام نشود و پیشرفت نکند.
حجت‌الاسلام سامت عنوان کرد: امام علی(ع) در این مورد می‌فرماید: «دو رکعت نماز بخوان سپس آمرزش بخواه بعد بگو خدایا اگر این کار به صلاح است انجام‌ شود اگر نه انجام نشود».  بعد از بیان این گفته قصد کن کار را انجام‌ دهی، اگر خیر بود بی‌شک انجام می‌شود‌ و اگر خیر نباشد به دلایلی انجام نخواهد شد. پس اگر کسی کاری را مدنظر دارد بگوید «خدایا‌‌ اگر‌ خیراست انجام آن ‌را به دلم بینداز و اگر‌ نه به دلم بینداز که انجام ندهم؟!»
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: پیامبر خاتم (ص) در این مورد می‌فرمایند: «ابتدا هفت مرتبه طلب خیر کن، بعد به دلت نگاه کن به کدام طرف متمایل است؟! به انجام دادن یا انجام ندادن؟!»
حجت‌الاسلام سامت در پایان استخاره با قرآن و تسبیح را معروف‌ترین و رایج‌ترین استخاره‌ها اعلام کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: استخاره ایکنا قزوین خیر و صلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز آب برنج برای پوست و مو (فیلم) خواص این گیاه تا 30 برابر قوی تر از سیر و لیمو است (فیلم) معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم)

دیگر خبرها

  • دوباره گشت ارشاد؛ جلوی بن‌شدادها و بن‌عامرها را بگیریم
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • کانتورینگ صورت برای انواع فرم های صورت
  • مدافع نفت آبادان: چاره‌ای جز گرفتن یقه پرسپولیس نداریم/ اجازه نفوذ به اراونوف را نمی‌دهم
  • ‍بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران: با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم
  • تراشه‌ای که گوشت حلال را تشخیص می‌دهد
  • بورل: باید از لبه پرتگاه فاصله بگیریم
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • حمله پوچتینو به بازیکنان: دفعه بعد اخراجتان می‌کنم