Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:02:29 GMT

روند مهاجرت از خراسان جنوبی نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۲۴۱

روند مهاجرت از خراسان جنوبی نگران کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر الفت صبح چهارشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی، اظهار کرد: هدف تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان ها این است که تمام توانمندی های موجود در ادارات کل را در کنار هم تعیین و دقت و سرعت کار را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه جلسات شورای پیشگیری باید منسجم تر و با جدیت بیشتر از گذشته برگزار شود، افزود: پیشگیری از وقوع جرم امر فرا قوه ای و وظیفه ای همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه نتیجه حرکت مشارکتی در حوزه پیشگیری می تواند موجب بهبود زندگی مردم شود، گفت: اقدامات جزیره ای و بخشی نتیجه ای را به دنبال ندارد و باید از آن ها پرهیز شود.

وی ادامه داد: تمام مباحث پیشگیری مربوط به راه و نظارت بر تردد خودورها در کشور نمی شود بلکه باید به همه عناوین مجرمانه و اختلافات بپردازیم چراکه اگر از سایر عناوین غفلت کنیم آسیب هایی که در حوزه دیگر به وجود می آید آثار مثبت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همگانی است

الفت با بیان اینکه به موجب قانون مرجعیت پیشگیری از وقوع جرم در اختیار قوه قضاییه است، عنوان کرد: مرجعیت قوه قضاییه به این معنا نیست که در تمام موضوعات پیشگیری سیاست گذاری کند بلکه این مهم وظیفه همگانی است و همت همه مردم را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان و دارندگان قدرت و منابع باید در شورای پیشگیری از وقوع جرم جمع و با همراهی وهم اندیشی در خصوص ضرورت های پیشگیری استان برنامه ریزی کنند، بیان کرد: جلسات شورا با ریاست دادگستری باید به صورت ماهیانه برگزار و دامنه تشکیل آن به شهرستان ها نیز تعمیم یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه در هر مجموعه ای که شهروندان کنار هم جمع می شوند باید شورای پیشگیری داشته باشیم، اظهار داشت: علاوه بر مقامات اداری و دولتی از مقامات بخش خصوصی نیز باید برای شرکت در شورای پیشگیری دعوت شود و تمام توان اجتماع را در این خصوص بکار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده برنامه هایی را از استان ها می پذیریم که ۸۰ درصد آن مربوط به برنامه های پیشگیری باشد، افزود: طرح هایی که به تنهایی توسط قوه قضاییه سیاست گذاری شده باشد در سال آینده مورد تایید قرار نمی گیرد و اعتباری برای آن در نظر گرفته نخواهد شد.

الفت با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید نیروهای خود را برای اجرای برنامه مشترک پیشگیری به میدان بیاورند، گفت: حرکت انفرادی و اقدامات دستگاهی و بخشی جوابگو نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افتراق بین دستگاه ها در حوزه عملکرد آن ها را با اعتبارات و نیروی اندک مواجه می کند، عنوان کرد: شورای پیشگیری باید رویکرد جمعی داشته باشد و با مشارکت مردم برای پیشگیری از آسیب ها تصمیم گیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه در شورای اجتماعی کشور چهار عنوان اولویت از آسیب ها پیگیری می شود که یکی از آن ها حاشیه نشینی است، افزود: روند مهاجرت از استان خراسان جنوبی به سایر استان ها بسیار نگران کننده است و باید در خصوص آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت ها آسیب های جدی به کشورها می زنند، اظهار داشت: مهاجرت ها در استان های مرزی آسیب امنیتی را به دنبال دارد.

الفت با بیان اینکه با پاسگاه ها به تنهایی نمی توان با متجاوزین در مرزها مقابله کرد لذا جمعیت در مرز بسیار ضروری است، افزود: نباید اجازه مهاجرت بی رویه از مناطق مرزی را دهیم.

وی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم مناطق حاشیه ای ایجاد نشود، گفت: پیشگیری در مبدا با توانمند سازی روستاها باید مورد توجه قرار گیرد چراکه اگر روستاها توانمند باشند هیچ گاه مهاجرت صورت نمی گیرد.

پایش و نظارت الکترونیکی بر حاشیه شهرها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه عناصر قدکوتاه حاکمیتی باید به این باور و اعتقاد برسند که روستاها را آباد نگه دارند، بیان کرد: مقاماتی که در روستاها فعالیت می کنند نباید مردم روستا را تحقیر کنند لذا مسئولین حاکمیتی باید آماده برخورد با روستاییان باشند و به آن ها اطمینان خاطر در خصوص توسعه مناطق بدهند.

وی با بیان اینکه کشاورزی مکانیزه و نگه داری دام باید با تجهیزات جدید در روستاها ترویج داده شود، اظهار داشت: دهیارها باید توان اداره و نظارت بر شوراها را داشته باشد و از منابع طبیعی به نفع روستاییان به درستی استفاده شود.

الفت با اشاره به اینکه وقتی در امر احیای مراتع طرحی نداریم در واقع روستاییان را محروم می کنیم، افزود: اموال و اراضی دولت در حاشیه شهرها به سرعت مورد تصرف قرار می گیرد لذا پایش و نظارت الکترونیکی بر حاشیه شهرها مد نظر قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه باید از ترویج حرام خوری در جامعه پیشگیری کنیم، گفت: اگر گزارش واحدهای تولیدی را بدون توجه به کیفیت آن ها ارائه دهیم به جای درستی نخواهیم رسید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه تخصیص دادن زمین برای توسعه استان کافی نیست، عنوان کرد: جذب سرمایه گذار باید همراه با امنیت سرمایه باشد چراکه اگر اقدامات شفاف صورت نگیرد سرمایه گذار حاضر به سرمایه گذاری نمی شود.

وی با بیان اینکه حتما بانک ها باید طرح ها و زمین طرح ها را به عنوان وثیقه بپذیرند و نباید رفتار سلیقه ای داشته باشند، اظهار داشت: اگر بانکی خواست از قوانین تخطی کند حتما باید با آن برخورد کرد.

الفت با تاکید بر اینکه شورای پیشگیری استان باید به صورت جدی تر و قوی تر برگزار شود، افزود: قوه قضاییه در کنار قوه مجریه آمادگی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی با اشاره به اینکه ناکارآمدی ها باید ترمیم شود و آمادگی پذیرش نظرات دیگران را داشته باشیم، گفت: با همدلی و کنار هم قرار گرفتن همه مشکلات برطرف خواهد شد.

کد خبر 4483029

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کد خبر 6097774

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف