Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:38:19 GMT

طبیعت آمازون در محاصره‌ی معادن طلای غیرقانونی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۵۵۵

طبیعت آمازون در محاصره‌ی معادن طلای غیرقانونی

استخراج از معادن طلای غیرقانونی در آمازون در سال‌های اخیر به حدی فراگیر شده که باعث آسیب دیدن جنگل‌ها و جریان‌های آب بکر در این منطقه شده است.

به گزارش ایسنا، یک گروه فعال زیست محیطی که پروژه نقشه برداری از آمازون را برعهده داشته‌اند، اعلام کردند که معدنکاری های غیرقانونی در آمازون به طور قابل توجهی در سرزمین های قبیله ای متعلق به مردم بومی و نواحی و طبیعی و حفاظت شده به دلیل افزایش بهای طلا در سال های اخیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه های این گروه، ۲۳۱۲ سایت غیرقانونی را در ۲۴۵ ناحیه در ونزوئلا، برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور و پرو، تمامی کشورهایی که جنگل وسیع آمازون در آن ها گسترده شده، نشان می دهد.

به گفته این گروه فعال در زمینه محیط زیست، در عین حال امکان جمع آوری اطلاعات از معدنکاری های دستی که در گویان، گویانِ فرانسه و سورینام صورت می گیرد، وجود نداشته است.

طبق اعلام این گروه، عملیات های غیرقانونی جنگل‌های این نواحی را بواسطه پاکسازی آنها از بین برده، رودها را با استفاده از جیوه آلوده ساخته و تداوم زندگی برخی جوامع بومی را به خطر می‌اندازند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نقشه برداری‌ها سه هفته پیش از آغاز به کار ژائیر بولسونارو، رییس جمهوری جدید برزیل منتشر شده است. بولسونارو که یک سیاستمدار راست افراطی برشمرده می شود به دلیل بی توجهی به نگرانی‌ها در مورد تغییرات اقلیمی و کوچک شمردن حقوق بومیانی که معدنکاری در زمین های محافظت شده شان ممنوع است، مورد انتقاد گروه های زیست محیطی قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمازون برزيل معدن طلا معدنكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سیدمحمد امین شیخ مندی فعال و دوستدار محیط زیست در اقدامی نمادین جهت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک،با شعار" سد مهاباد، سطل زباله نیست" قسمتی از حاشیه سد مهاباد را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کرد.

فاروق سلیمانی گفت: هدف از این اقدام را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگاه داشتن محیط ‌زیست و ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت عنوان کرد  و گفت: برای بهره مندی از طبیعت زیبا و سالم ،شهروندان باید طبیعت و تفرجگاهها را تمیز و پاکیزه نگه دارند .

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)