Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سازمان ملل مدعی شد که ۲ موشک پیدا شده در یمن که توسط ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بررسی شده‌است، احتمالا ایرانی هستند.

به نقل از عرب نیوز، بر اساس ادعای گزارش محرمانه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل متحد در امروز -چهارشنبه- آن را منتشر کرد دو موشک پیدا شده در یمن توسط عربستان سعودی احتمالا ایرانی هستند بر اساس مشخصات آنها احتمالا سال ساخت آنها ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان ملل مدعی شد که همچنین موشک زمین به هوا را که توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی پیدا شده بود، بررسی و مشاهده کرده که ویژگی‌های آن مطابق با موشک‌های ایران است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متهد اعلام نکرد که این اقدام نقض مقررات بین‌المللی محسوب می‌شود و یا خیر.

عرب‌نیوز در گزارشی واهی مدعی شد که قطعنامه سازمان ملل متحد که در ژانویه سال ۲۰۱۶ به تصویب رسید، مانع از دستیابی ایران به اینگونه سلاح‌ها می‌شود مگر آنکه شورای امنیت این اجازه را به آنها داده باشد.

این رسانه با با طرح این ادعا که سلاح‌های ایران از طریق بندر الحدیده یمن قاچاق می‌شوند، این مساله را یکی از نکات مهم مورد بحث در مذاکرات سوئد دانست.

در این گزارشان ادعا مطرح شده که سازمان ملل یک موشک زمین به هوا که بخش‌هایی از آن بین رفته و توسط ائتلافی به رهبری عربستان سعودی پیدا شده را آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که جزئیات آن، به جزئیات موشک‌های ساخت ایران شبیه است.

در بخش دیگری از این گزارش گوترش گفته تحقیقات در مورد سه موشک بالستیک پرتاب‌شده به سوی عربستان سعودی مشخص می‌کند که آن‌ها شباهت‌های اساسی به موشک‌های کوتاه‌برد بالیستیک قیام-۱ دارند، اما نمی‌توان با اطمینان  در مورد نقض تحریم شورای امنیت نظر داد، چون تاریخ ارسال آن‌ها به یمن مشخص نیست.

بر این اساس شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز چهارشنبه در مورد این ادعا بحث و مذاکره کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف سازمان ملل شورای امنیت آنتونیو گوترش جنگ یمن موشک های یمن منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 بهبود روابط ایران و عربستان نه تنها مطلوب اسرائیل نیست بلکه مطلوب آمریکا نیز نیست. در این زمینه مناظره آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره بهبود رابطه ایران و عربستان در شبکه تلویزیون اسرائیلی آی 24 نیوز را می‌بینید که لحن آتشینی به خود گرفت. در بخشی از این مناظره طرف آمریکایی خطاب به سعودی گفت: «اگر حمایت آمریکا و غرب از ارتش عربستان نبود، یمنی ها ناهار را در ریاض می خوردند!/نزدیکی روابط ایران و عربستان مایه تعجب آمریکاست...» و در مقابل طرف سعودی گفت: «... اقدامات عربستان به شما شوک وارد کرده؟ بیشتر به سلامتی خود توجه کنید!...» این مناظره را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دعوت دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از صنعت گاز ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی ساخت داخل
  • پیشرفته‌ترین موشک‌ کروز روس‌ها سالم در جنگل پیدا شد | تصویر
  • زیباکلام : آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق با شما
  • زیباکلام: آقای زاکانی یک نظرسنجی برگزار کنید، اگر حتی ۱۵ درصد مردم با ساخت ساختمان وسط پارک‌ها موافق بودند، حق را به شما بدهیم/بگذارید مردم زندگی کنند
  • دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش و بازگشایی گذرگاه‌ها شد
  • معاون دبیرکل سازمان ملل: ۶۰۰ هزار کودک در رفح زندگی می‌کنند
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی