Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دبيرکل اتحاديه بين‌المللي مؤسسات آموزش عالي جنوب‌ شرق آسيا 2018 (آسايهل) گفت: دانشگاههاي خصوصي با ظرفيت خود توانسته اند خلاء هاي تحصيلات تکميلي بخش دولتي کشور ها را حل کنند.

 

به گزارش خبرگزاري آريا ، کنفرانس اتحاديه بين‌المللي مؤسسات آموزش عالي جنوب‌ شرق آسيا 2018 (آسايهل) روز سه شنبه در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نينات اولان وراووث دبيرکل آسايهل در اين کنفرانس گفت: به مناسبت 63 سال تاسيس آسايهل اين مراسم برگزار شده و قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي که آثار باستاني زبادي دارد و در تحصيلات عاليه مي تواند در توسعه بازار کمک کند ميزبان آن است.

 

وي افزود: بدليل اعتبار کم دانشگاههاي دولتي همه قادر نيستند کرسي هاي علمي را فراهم کنند و دانشگاههاي خصوصي بايد اين خلا را پر کنند و در اين ميان حمايت دولت مي تواند اين نياز را برطرف کرده و ما هم بايد در منطقه به تحصيلات عاليه توجه بيشتري کنيم.

 

در ادامه حسين سالار آملي قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل گفت: نرخ رشد جمعيت ايران 32 درصد و جي دي پي حدود 520 ميليون دلار و سرانه 7000 دلار است.

 

آملي بيان کرد: در تحصيلات عاليه در ايران سه نهاد شامل وزارت علوم، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت مشارکت جدي دارند.

 

وي بيان کرد: سياست وزارت علوم پوشش چند حوزه است و تلاش مي کند علم و فناوري را به سطح جامعه آورده و زمينه ارتقاء و توسعه فني و آموزشي را مهيا کرده و در نهايت به بين المللي سازي تحصيلات عاليه و ارتقا نقش دانشگاههاي خصوصي همت کند.

 

آملي يادآورشد: بايد اذعان کرد دانشگاه آزاد بزرگترين مجموعه خصوصي در تحصيلات تکميلي است و با داشتن کيفي ترين مراکز دانشگاهي در تحصيلات عاليه نقش موثري ايفا مي کند.

 

 

 

وي گفت: انواع مراکز آموزش عالي به توسعه علمي کشور کمک کرده اند و دانشگاههاي خصوصي مطابق مصوبات مجلس و سياست وزارت علوم فعاليت مي کنند و امروز حدود 4 ميليون و 228 هزار دانشجو در کشور افتخاري ارزشمند است.

 

قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل بيان کرد: در کيفيت تحصيلي و آموزشي در منطقه جايگاه اول را داريم و در بخش نشر و آثار علمي در کشورهاي اسلامي اول هستيم و در نرخ رشد جايگاه خوبي داريم و دانشمندان ايراني توانسته اند حيواناتي را به فضا بفرستند و تحقفيقات علمي خود را پيگيري کنند.

 

وي گفت: اگر وزارت علوم بخواهد با دانشگاههاي خصوصي همکاري کند بايد به بين المللي شدن آنها توجه کند زيرا از طريق جهاني شدن مي توانيم جايگاه علمي خود را ارتقا بخشيم.

 

آملي تصريح کرد: دانشگاههاي خصوصي به دليل قابليت انعطاف بالا و نداشتن مقررات دست و پاگير، مي توانند راحت تر در ارتقا علمي دانشجويان اقدام کنند.

 

سالارآملي گفت: براي انتقال دانش از کشور و مبادلات علمي و صدور مدارک دانشگاهي مشترک آماده همکاري با دانشگاههاي معتبر جهان هستيم و مي توانيم با اجراي پروژه هاي علمي مشترک، تبادل دانشجو، تهيه رساله هاي مشترک و برگزاري سمينار و کنفرانس علمي زمينه ارتقاء علمي را مهيا کنيم.

انتهاي خبر/ع

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آسايهل مبادلات علمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، ابراهیم نبیونی (دبیر) و علی سعداله، محمدحسین عسگرپور، کامران جعفری، مسعود حسنلو، ابوالقاسم رئیسی،  علیرضا کلانترمهرجردی و محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

گفتنی است، بر اساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است