Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@09:45:14 GMT

پیش بینی زوال عقل با تنها یک مولکول

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۷۴۶

پیش بینی زوال عقل با تنها یک مولکول

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محققان دانشگاه UT Southwestern در آمریکا با بررسی اعصاب مغز توانسته اند روشی منحصر به فرد برای شناسایی و پیش بینی بیماری زوال عقل بیابند.

آنها می گویند با بررسی تنها یک مولکول در مغز می توان نشانه های اولیه این بیماری را بسیار زودتر از انکه به آسیب های عمده ای منجر شود، شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این روش مولکول های سمی موجود در نقاطی از مغز که نشانه ای مهم از آغاز بیماری زوال عقل است، شناسایی می شوند. اما نکته مهم این است که پژوهشگران توانسته اند اولین مولکول پروتئین تائو را در همان بدو تشکیل شناسایی کنند. ساختار خاص این مولکول باعث تشکیل سریع دیگر مولکول های سمی و آلوده شدن مغز می گردد.

از این روش فعلا برای تشخیص موفق بیماری زوال عقل در مغز موش ها استفاده شده و امید می رود با بررسی های بیشتر بتوان این الگو را به طور موفق در مورد انسان هم به کار برد. بررسی ساختار مولکول یادشده به پزشکان کمک می کند تا مراحل پیشرفت بیماری زوال عقل را هم شناسایی و درک کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین

رئیس پلیس آگاهی استان تهران از شناسایی و ستگیری متهم کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی در زمینه جعل اسناد و فروش مال غیر خبر داد و گفت: ۱۸ مالباخته شناسایی شدند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072683 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • شناسایی و دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • متخصص روانپزشکی: مخدر ها عمر را کوتاه می‌کنند و زوال عقل به همراه دارند
  • بازدارندگی صهیونیست‌ها همچون عمر آنها رو به زوال است