Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:16:12 GMT

کتاب شهریار مندنی‌پور نامزد جایزه «پن» شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۴۷۵۴

کتاب شهریار مندنی‌پور نامزد جایزه «پن» شد

رمان «ماه‌پیشونی» نوشته شهریار مندنی‌پور با ترجمه سارا خلیلی در بخش آثار ترجمه جوایز ادبی «پن» آمریکا نامزد کسب جایزه شد.

به گزارش ایسنا، فهرست نامزدهای اولیه جوایز ادبی «پن» آمریکا در شاخه‌های گوناگون شامل ادبیات داستانی، غیرداستانی، شعر، زندگی‌نامه، مقاله، ترجمه و .. اعلام شد و در بخش آثار ترجمه رمان «ماه‌پیشونی» نوشته شهریار مندنی‌پور با ترجمه‌ای از سارا خلیلی از فارسی به انگلیسی، یکی از ۱۰ نامزد جایزه سه‌هزار دلاری این شاخه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخش آثار ترجمه جوایز «پن» آمریکا که ویژه آثار ترجمه‌شده از همه زبان‌ها به انگلیسی و منتشرشده در آمریکاست، رمان از «شرق‌بریده» نوشته نگار جوادی و ترجمه تینا کوور از زبان فرانسوی نیز یکی دیگر از نامزدها در کنار آثار ترجمه‌شده دیگری از زبان‌های اسپانیایی، رومانیایی، ترکی، نروژی، ایسلندی، ایتالیایی و روسی است. 

همچنین در شاخه مهم اولین اثر داستانی که جایزه ۲۵ هزار دلاری به آن اختصاص یافته «فیل‌های سفید رقصان» نوشته «چایا بوانسوار»، «مرد خوش‌شانس» نوشته «جمال برینکلی»،  «ترفند» اثر «هلن دویت»، «زیرزمین و دیگر موزه‌ها» نوشته «ودران هوسیچ»، «داستان‌های خونریزی» نوشته «جف پی.جونز»، «نیمه‌خدایان» نوشته «آکیل کوماراسامی»، «زندگی بالغانه او» نوشته «جین اسکات»، «ساکنان جزیره» از «جن سیلورمن»، «سَر رنگین‌پوستان: داستان‌ها» نوشته «نفیسا تامپسون» و «سگ‌ها را بیرون بیار» نوشته ویل ماکین» نامزد اولیه کسب جایزه پن معرفی شدند. 

مجموعه جوایز «پن» با سابقه‌ای بیش از نیم قرن، برجسته‌ترین آثار ادبی آمریکا را در حوزه‌های ادبیات داستانی، شعر، ادبیات علمی - تخیلی، مقاله‌نویسی، آثار ورزشی، زندگی‌نامه، ادبیات کودک، آثار ترجمه و نمایشنامه مورد تقدیر قرار می‌دهد. این جوایز ادبی از سال ۱۹۲۲ با همکاری ۴۰۰۰ نویسنده در سراسر جهان به صورت سالانه جوایزش را اعطا می‌کند. «جان اشتاین‌بک»،‌ «سوزان سونتاگ» و «آرتور میلر» از جمله نویسندگان سرشناسی هستند که عضو این مرکز بوده‌اند.

ارزش جوایز نقدی جوایز «پن» آمریکا به بیش از ۳۷۰ هزار دلار می‌رسد.

فهرت نامزدهای نهایی جایزه ادبی «پن» آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۱۹ اعلام می‌شود و مراسم اعطای جوایز روز ۲۶ فوریه (۷ اسفند) در نیویورک برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جوایز ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری

بوستان سعدی را باید شناسنامه ادبی ایران و ایرانی به شمار آورد، کتابی سرشار از پند و حکمت که با زبانی بسیار فاخر و شیرین برای حافظه تاریخی و ادبی ایران باقی مانده است. قرن‌های متمادی این کتاب در زمره یکی از سرمایه‌های ادبی ایران به شمار رفته و در تعلیم و زبان‌آموزی نسل‌های مختلفی از ایرانیان نقش ایفا کرده است.

بوستان سعدی یا سعدی‌نامه، نخستین اثر سعدی است که کار سرودن آن در سال ۶۵۵ هجری قمری پایان یافته‌است. سعدی این اثر را زمانی که در سفر بوده‌است، سروده و هنگام بازگشت به شیراز آن را به دوستانش عرضه کرده‌است.

این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب سروده شده و از نظر قالب و وزن شعری حماسی است، هر چند که از نظر محتوا به اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماعیات پرداخته است. این کتاب همچنین به انتخاب نشریه گاردین جزو ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشریت برگزیده شده است.

انتشارات کتاب نیستان در قالب تولید محصولات صوتی خود اقدام به تولید کتاب صوتی «بوستان سعدی» با صدای استاد ساعد باقری کرده است.

باقری شاعر ایرانی معاصر، مجری رادیو و تلویزیون است. بسیاری از مخاطبان وی او را با برنامه‌های ادبی‌اش در رادیو و نیز تلویزیون به‌ویژه در ماه مبارک رمضان می‌شناسند و صدای گرم او در کنار نکته‌های نغضی که در زمینه تفسیر متون کهن فارسی بیان می‌کند سال‌هاست که مخاطبان ثابت و پروپاقرصی در میان نسل‌ها و سطوح سنی مختلف مخاطب رادیو و تلویزیون داشته است.

کتاب گویای «بوستان سعدی» شامل ۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه، با قیمت ۵۵ هزار تومان برای مخاطبان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • ادیبان ستاره بر دوش
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • مسی، هالند و جوکوویچ منتظر گرفتن جایزه از بولت!‏