Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- گزارش ايرنا از عملکرد تجارت خارجي حاکي از صادرات 6 ميليارد و 874 ميليون دلاري محصولات معدن و صنايع معدني از آغاز امسال تا پايان آبان ماه است که در همسنجي با پارسال هفت درصد رشد نشان مي دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا و بر اساس آمار عملکرد تجارت خارجي کشور، در هشت ماهه امسال بيش از 39 ميليون و 882 هزار و 882 تن انواع محصولات معدن و صنايع معدني به ارزش 6 ميليارد و 874 ميليون و 130 هزار دلار صادر شد؛ اين آمار در همسنجي با پارسال از نظر وزني 10 درصد کاهش، اما از نظر ارزشي هفت درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پايه اين گزارش، در اين مدت سه ميليارد و 298 ميليون و 923 هزار دلار محصولات زنجيره فولاد از کشور صادر شد که در مقايسه با مدت مشابه سال پيش از آن 46 درصد رشد نشان مي دهد.
تا پايان آبان ماه ارزش صادرات مس و محصولات پايين دستي با رشد يک درصدي در همسنجي با پارسال به 514 ميليون و 817 هزار دلار رسيد؛ در اين مدت ارزش صادرات محصولات زنجيره سيمان با کاهش سه درصدي به 391 ميليون و 433 هزار دلار رسيد.
** رکورد خيره کننده صادرات کنسانتره سنگ آهن
گزارش تجارت خارجي محصولات معدن و صنايع معدني حاکي است در مدت ياد شده صادرات کنسانتره سنگ آهن با ثبت رشد خيره کننده هزار و 611 درصدي به 335 ميليون و 104 هزار و 671 دلار رسيد در حالي که صادرات انواع سنگ و محصولات مرتبط با کاهش ارزش چهار درصدي به 260 ميليون و 716 هزار و 537 دلار کاهش يافته است.
برپايه اين گزارش، در هشت ماهه امسال صادرات زنجيره روي با افت 30 درصدي به 187 ميليون و 809 هزار دلار، صادرات سنگ آهن دانه بندي با کاهش 74 درصدي به 183 ميليون و 959 هزار دلار، صادرات زنجيره آلومينيوم و محصولات با افت 40 درصدي به 145 ميليون و 742 هزار دلار و صادرات زنجيره سرب با کاهش 41 درصدي به 92 ميليون و 398 هزار دلار رسيد.
در اين مدت صادرات آهن اسفنجي نيز با افت 37 درصدي در همسنجي با پارسال مواجه شد و به 88 ميليون و 587 هزار دلار کاهش يافت.
کاهش 98 درصدي ارزش صادرات محصولات سفال، آجر، سراميک و کاشي و ثبت هشت ميليون و 206 هزار دلار صادرات، افت 97 درصدي صادرات پودر آلومينا و محصولات مرتبط و ثبت صادرات 220 هزار و 53 دلاري و رشد 222 درصدي صادرات فلزات و سنگ هاي گرانبها و صادرات 15 هزار و 802 دلاري، ديگر موارد قابل توجه در اين گزارش است.
به گزارش ايرنا، بررسي عملکرد هفت ماهه تجارت خارجي کشور نشان مي دهد زنجيره معدن و صنايع معدني در اين مدت پنج ميليارد و 810 ميليون دلار انواع محصولات را صادر کرده که نسبت به پارسال 6 درصد رشد داشته است.
اقتصام*3065**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان