Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر افزایش سهم مهدویت در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور در دیدار مسئولان موسسه آینده روشن با بیان اینکه باید مهدویت جزو متن برنامه‌های آموزشی حوزه باشد، گفت: لازم است درس‌ها یا سرفصل‌ها یا رشته‌های مهدوی در حوزه وارد و اضافه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدوین پیوست‌های فرهنگی عناوین درسی حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: می‌توان از مباحث مهدوی در پیوست‌های فرهنگی عناوین درسی بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به پیشنهادهای همکاری موسسه آینده روشن، افزود: یکی از همکاری‌های قابل اجرا تالیف کتاب و همکاری در تدوین این پیوست‌های فرهنگی با رویکرد مهدوی است.

وی یکی از اقدامات قابل انجام در این راستا را راه‌اندازی رشته مهدویت با رویکرد مسائل زنان در حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: از تربیت‌یافتگان این رشته می‌توان به عنوان متخصصین مسائل زنان در حوزه مهدویت بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه از مسائل نظری زنان در مهدویت غفلت شده است، خواستار افزایش حساسیت نظری زنانه در حوزه مباحث مهدویت شد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات 40 یا 50 نفر یا تعداد بیشتری از یاران خاص امام زمان عجل الله فرجه را زنان تشکیل می‌دهند،‌ ادامه داد: باید در حوزه مباحث نظری زنان در مهدویت تحقیقات مناسبی صورت گیرد تا وقتی می‌خواهیم زنان را به سمت حرکت مهدوی سوق دهیم، زنان جایگاه خود را پیدا کنند.

حق آیات مهدوی قرآن ادا نشده است

پژوهشگر مباحث قرآنی با بیان اینکه حق آیات مرتبط با مهدویت در قرآن کریم نیز ادا نشده است، گفت: هنوز تحقیق در مهدویت در قرآن کریم جای کار بسیار دارد.

وی افزود: لازم است تحقیق بایسته‌ای در مورد مهدویت در قرآن کریم انجام شود.

موازی‌کاری با موسسات تخصصی مطلوب نیست

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به تاسیس موسسات تخصصی در موضوعات دینی، گفت: باید در موضوعات تخصصی به این موسسات رجوع کنیم و بدون توسعه دستگاه موازی، از آنها به عنوان بازوی تخصصی بهره ببریم.

وی راه‌اندازی مراکز هم‌عرض را در حوزه با وجود موسسات تخصصی قوی اشتباهی جدی دانست و ادامه داد: تلاش ما این است موسساتی متناسب با نیازمان در حوزه‌های علمیه خواهران شناسایی کنیم،‌ انتظاراتمان را عرض کنیم و خدماتی را از آنها تقاضا کنیم.

فعالیت‌های موسسه آینده روشن

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی مدیر موسسه آینده روشن با اشاره به فعالیت‌های این موسسه، از انتشار مجلات علمی، مجلات فرهنگی ویژه گروه‌های سنی مختلف و برگزاری همایش دکترین مهدویت به عنوان برخی از فعالیت‌های این موسسه یاد کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان این موسسه و حوزه‌های علمیه خواهران، خواستار افزایش همکاری میان این دو نهاد بر اساس این تفاهم‌نامه شد.

وی از استفاده از اساتید این موسسه در برنامه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان برخی از فعالیت‌های قابل انجام یاد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حوزه هاي علميه خواهران منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر پنجشنبه در نشست با هیأت‌های اندیشه ورز حوزه‌های سلامت، آب و دریا با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بویژه پژوهش‌های کاربردی باید در دستور کار مدیران استان قرار گیرد.

وی افزود: هیأت اندیشه ورز سلامت در حوزه امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی نقش مؤثری دارد که انتظار می‌رود ورود جدی و کاربردی به مباحث داشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هیأت اندیشه ورز سلامت باید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای اعتلای حوزه سلامت و درمان کمک کند یادآور شد: اکنون حضور بخش خصوصی در حوزه درمان در استان خیلی کمرنگ است که باید این مهم تقویت شود.

محمدی زاده با اشاره به نقش مهم هیأت اندیشه ورز دریا در اقتصاد دریامحور ابراز داشت: حوزه بازسازی ذخایر و توسعه آبزی پروری باید مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه آبزی پروری، بیش از آنکه در ساحل کار کنیم، باید وارد دریا شویم که علاوه بر افزایش برداشت، در بازآفرینی محیط زیست دریایی نیز مؤثر است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون در حدود ۸ هزار هکتار از اراضی ساحلی، پرورش میگو داریم که با روش‌های نوین می‌توانیم میزان برداشت را بالاتر ببریم و در تمام فصول سال، برداشت داشته باشیم.

محمدی زاده گفت: هیأت اندیشه ورز آب و محیط زیست نیز نقش اساسی در اقدامات دانش بنیان در حوزه آب دارد که انتظار می‌رود، ورود کاربردی‌تری داشته باشند.

محمدی زاده تصریح کرد: هیأت‌های اندیشه ورز در کنار مدیران اجرایی استان، مشکلات حوزه‌های مرتبط را احصا و نسخه‌های اجرایی و راهکارهای لازم را ارائه کنند.

وی افزود: عضویت هیأت‌های اندیشه ورز در کارگروه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و پژوهشکده میگو و …بررسی و در صورت امکان، اجرایی شود تا تأثیرگذاری این هیأت‌ها بیشتر شود.

کد خبر 6081986

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • در دیدار آقای مدیر با آهنگساز پیشکسوت چه گذشت؟