Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی ایرج دانایی‌فرد در تیم‌ملی فوتبال درباره خصوصیات این پیشکسوت فقید صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، ایرج دانایی‌فرد، پیشکسوت فقید باشگاه استقلال که امروز (چهارشنبه) در بیمارستان نمازی شیراز دار فانی را وداع کرد، در ۲۰ اسفندماه ۱۳۲۹ دیده به جهان گشود.

حشمت مهاجرانی که مربی دانایی‌فرد در دوران حضور او در تیم‌ملی فوتبال ایران بود، در گفت‌وگو با ایسنا پس از شنیدن خبر فوت ایرج دانایی‌فرد گفت: دیشب با حسن روشن صحبت کردم و او به من گفت که ایرج در کماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز صبح می‌خواستم با روشن تماس بگیرم که اگر ایرج از کما خارج شده با او صحبت کنم اما متاسفانه الان خبر فوتش را می‌شنوم و بسیار ناراحت شدم. این ضایعه را به تمام خانواده فوتبال ایران تسلیت می‌گویم.

مهاجرانی درباره این پیشکسوت فقید اظهار کرد: ایرج دانایی‌فرد انسان شریف و بزرگی بود که در خانواده‌ای فوتبالی رشد کرد. دو نسل از فوتبال ایران به او و پدرش، ایرج دانایی‌فرد مدیون هستند. علی دانایی‌فرد فوتبالیست‌های بزرگی پرورش داد و ایرج هم در مکتب تاج و استقلال رشد کرد و از بزرگ‌ترین تکنسین‌های فوتبال ایران بود. او توانست اولین گل ایران در جام‌جهانی را به ثمر برساند. ایرج خصوصیات اخلاقی بسیار خوبی داشت و هیچ‌کس از او ناراحت نشد.

او درباره حضور کم‌رنگ دانایی‌فرد پس از اتمام دوران فوتبالش با وجود این که می‌توانست استفاده‌ زیادی از اسم و رسمش بکند، توضیح داد: من یادم نمی‌آید که دانایی‌فرد نسبت به چیزهایی که فوتبالیست‌های آن دوره و حال حاضر دنبال آن هستند، توجه کرده باشد. مثلا اگر پاداشی می‌دادند می‌گرفت و اگر نمی‌دادند اعتراض نمی‌کرد.

سرمربی ایرج دانایی‌فرد در تیم‌ملی ادامه داد: در زمانی که پس از جام‌جهانی چند بازیکن ایران به خارج از کشور رفتند و مثلا اسکندریان به کاسموس پیوست، او یکی از گزینه‌های پیوستن به این باشگاه آمریکایی بود که اتفاق نیفتاد. او هم‌دوره حسن روشن، مراغه‌چیان و چند بازیکن دیگر بود که همه آن‌ها جزو بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هستند. دوره حضور او در تیم‌ملی به مدت سه سال از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۸ بود. فکر نمی‌کنم پس از سال ۷۸ دیگر در تیم‌ملی بازی کرده باشد. او به اوکلاهاما رفت تا آن‌جا زندگی کند. او پس از جام‌جهانی ۷۸ که به اوج قدرت و محبوبیت رسیده بود از فوتبال خداحافظی کرد و دوران فوتبالش کوتاه اما پرافتخار بود.

حشمت مهاجرانی در پایان گفت‌وگویش با ایسنا در پاسخ به این سوال که بهترین خاطره‌اش از ایرج دانایی‌فرد چیست، گفت: او کادویی نه به من بلکه به تمام ایران تقدیم کرد و آن گلی بود که به اسکاتلند زد. این گل، نخستین گل ایران در ادوار جام‌جهانی بود و هیچ‌کس اولین‌ها را فراموش نمی‌کند. حتی ۵۰ سال دیگر هم از گل دانایی‌فرد یاد می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایرج دانایی فرد حشمت مهاجرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!

به گزارش "ورزش سه"، چند ماه قبل بود که کلوپ اعلام کرد قصد دارد در پایان فصل به دوران حضورش روی نیمکت لیورپول خاتمه دهد و از این تیم جدا شود چون به دلیل خستگی بیش از حد توانایی ادامه دادن ندارد و نیاز دارد که مدتی را دور از دنیای فوتبال سپری کند.

شایعات درباره سرمربی جدید لیورپول در فصل آینده از همان زمان آغاز شد و نام بسیاری از مربیان بزرگ دنیای فوتبال در کنار نام این باشگاه به گوش رسیده است. یکی از گزینه‌های جدی برای قبول هدایت لیورپول در فصل آینده هم زیدان است.

این مربی فرانسوی پس از دوران بسیار خوب و پرافتخاری که با رئال مادرید داشت هنوز هدایت هیچ تیم دیگری را بر عهده نگرفته است ما به نظر می‌رسد که هواداران لیورپول تمایل چندانی به حضور او در آنفیلد ندارند و ترجیح می‌دهند که ستاره سابق این تیم روی نیمکت تیم محبوبش بنشیند.

در نظرسنجی انجام شده توسط لایو اسکور از 2036 هوادار لیورپول نزدیک به 41 درصد از آنها اعلام کردند که دوست دارند حضور جرارد روی نیمکت این تیم را ببینند. پس از او هم ژابی آلونسو و زیدان هر کدام با ۱۸ و هشت درصد آرا دوم و سوم شدند.

دیگر خبرها

  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (7 اردیبهشت)
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (6 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)
  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • بمب بزرگ مالکان جدید استقلال؛ سرمربی پرافتخار در یک‌قدمی نیمکت آبی‌ها
  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران