Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:53:46 GMT

کانادا مدیر مالی هواوی را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۱۲۶

دادگاهی در کانادا روز چهارشنبه مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی را به قید وثیقه آزاد کرد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته بود که اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها حاکی از آن بود که منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی در شهر ونکوور کانادا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا دستگیر و بازداشت شده است.

مقامات امنیتی کانادا پس از دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی اعلام کردند که وی در دور زدن تحریم‌های اقتصادی و تجاری ایالات متحده علیه ایران و به طور کلی نقض تحریم‌های امریکا دست داشته و به همین اتهام تحویل مقامات امنیتی مربوطه در ایالات متحده آمریکا داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رویترز نوشت حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌ها نشان می‌دهد که دادگاهی در شهر ونکوور بریتیش کلمبیای کانادا با قید وثیقه‌ای به ارزش ۷.۵ میلیون دلار و پایبندی به چند شرط دیگر همچون پابند الکترونیکی، منگ وانژو را که در تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۸ دستگیر و بازداشت شده بود، آزاد کرده است تا دولت این کشور در خصوص استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

منگ وانگ ژو که سمت مدیریت ارشد مالی هواوی را برعهده دارد، دختر موسس و بنیان‌گذار این شرکت رن نژنگ فی نیز هست.

پس از دستگیری وی، سفارت چین در کانادا به این خبر به شدت واکنش نشان داد و از دولت کانادا درخواست کرد که هرچه سریع‌تر وی را آزاد کند.

تحلیلگران پیشتر هم برآورد کرده بودند که این موضوع در صورتی که حل نشود، می‌تواند به جرقه‌ای برای شعله ور شدن آتش جنگ تجاری و تنش‌های سیاسی میان چین و آمریکا تبدیل شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود یک رژیم اشغالگر بود، از سال ۱۹۶۷ عملا به یک رژیم اشغالگر آپارتایدی تبدیل شد که اقدام به دسته بندی فلسطینیان در رده‌ای پایین‌تر از یهودیان کرده و از انجام هیچ گونه بدرفتاری نسبت به آنها فروگذار نکرده است. نسل کشی فعلی فلسطینیان در غزه تنها گوشه‌ای از عقاید صهیونیست‌ها است.

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را برای انجام تحقیقات پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار خواهد داد.  

این سخنان پاتل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین موسوم به آنروا گزارشی را منتشر ساخته است که براساس آن جزئیات جدیدی از بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی در بند اسرائیل افشا شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها پیرامون این موضوع را به شدت ناراحت کننده خواند و اعلام کرد: واشنگتن در این زمینه اسرائیل، متحد نزدیک خود را برای انجام تحقیقات جامع تحت فشار قرار خواهد داد.  

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند درخواست‌های پیشین آمریکا برای انجام چنین تحقیقاتی ناکافی بوده است.  

گزارش سازمان آنروا شامل شهادت بیش از یکصد بازداشت شده فلسطینی می‌شود که از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند. سوء رفتار‌های رژیم صهیونیستی شامل عدم ارائه غذا، آب و یا دسترسی به سرویس بهداشتی برای ساعت‌ها درحالی که دستان و پا‌های این افراد بسته بوده است.  

برخی دیگر از فلسطینیان در معرض بازرسی بدنی نامناسب، دست زدن و نیز کتک خوردن قرار گرفته‌اند. این اقدامات در دسته تجاوزات جنسی و تعرض دسته بندی می‌شود.  

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند که تاکنون چشمان خود را به روی کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی و ویران شدن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در غزه بسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • لفاظی تازه یک اسرائیلی؛ تل‌آویو دنبال حمله دیپلماتیک به ایران؟
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس