Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۸۱۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به سالگرد تشکیل شورا و ارائه گزارش فعالیت ها و نکات مورد توجه برای فعالیت های آینده آن گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های اخیر توجه ویژه ای به موضوع آسیب های اجتماعی داشته است که متناسب با آن اساسنامه و شرح وظایف شورای اجتماعی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ذیل شورای اجتماعی کشور فعالیت های گسترده با تقسیم کار ملی در دستگاه های مختلف به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که اخیرا در جلسه ای در محضر رهبر معظم انقلاب گزارش فعالیت بخش های مختلف در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی ارائه شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خوشبختانه عزم، اراده و هماهنگی جدی میان دستگاه های مختلف کشور در این زمینه به وجود آمده است.

وی افزود: از جمله در موضوع طلاق و پایداری خانواده و همچنین پشتیبانی از امر ازدواج و همچنین مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی و اقدامات خوبی صورت گرفته است که بخشی از اقدامات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سال ها بوده است که در ادامه آن شورای اجتماعی کشور ماموریت انجام آن را عهده دار شده است.

مخبر دزفولی با اشاره به توجه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ساماندهی آموزش عالی کشور گفت: بعد از سال های طولانی پس از انقلاب و پس از رشد کمی مراکز آموزش عالی در کشور و ضرورت بازآرایی آن، در جلسه امروز تاکید شد که تکلیف مشترک وزارتخانه های علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد و مراکز آموزش عالی غیردولتی عمل کردن به احکام ذیل آمایش آموزش عالی کشور باید باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در ادامه جلسه مقرر شد تلاش ها و اقدامات شورای تحول و ارتقای علوم انسانی انعکاس داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به سند راهبردی نقشه جامع علمی کشور و اسناد مهم مصوب ذیل آن که هر کدام تبلور مطلوبی در صحنه علم و فناوری کشور داشته است گفت: در این زمینه تاکید شد که پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان با جدیت بیشتر از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و دیگر دستگاه ها به منظور ایجاد اشتغال و دستیابی به فناوری برای کشور انجام شود.

وی افزود: در جلسه مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات گوناگون فرهنگی از جمله اخلاقیات فردی و اجتماعی؛ اقدامات و برنامه ریزی های بیشتری را انجام دهد و در این زمینه کاستی ها را برطرف کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تقویم فعالیت شورا که مقارن با سالگرد تشکیل شورا یعنی ۱۹ آذر هر سال است، گفت: توجه ویژه به حوزه فرهنگ عمومی از جمله اخلاقیات اجتماعی و روابط سازنده فرهنگی و همچنین عرصه های سینما، تئاتر، موسیقی و کتاب از مهمترین محورهای مورد تاکید برای اولویت دستور کار شورا در سال پیش روی خود است.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ضمن حضور در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به برخی از پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی در جواب سوالی مبنی بر انتخاب چهره‌های برتر هنر انقلاب که عمدتاً از میان هنرمندان دارای شهرت معرفی می‌شوند، گفت: به اعتقاد من باید به سابقه نگاه کرد به عنوان مثال همین امشب که از جناب مسعود نجابتی قدردانی به عمل آمد ماجرا به شکلی طراحی شده بود که به پیشینه هنری و فرهنگی این هنرمند شاخص نگاه شده است که بی تردید از بهترین و با سابقه ترین افراد در عرصه هنر انقلاب بوده و هستند و این قاعده تکراری که مورد پرسش شماست درباره این هنرمند صدق نمی‌کند. به اعتقاد من طبیعتاً باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه بالا قرار دارد و این کار و ممارست در فعالیت هاست که چهره هنر انقلاب را مشخص می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل بنیاد پویانمایی تعدد ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر نمی‌کند، توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارها هستیم. ما یک حوزه تنظیم گر، حامی و نظارتی را پدید می‌آوریم، آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم طراحی شده، نیاز به یک جایگاه مترقی و ترتیب یافته‌ای است که بتواند مأموریت‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و این یعنی پذیرش اقتضائات جدید حکمرانی که موجب افزایش ظرفیت‌های فرهنگی می‌شود.

رئیس شورای عالی هنر درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز بیان کرد: بحث آموزش رایگان هنر در مناطق محروم تبدیل به رویه جدی در دولت سیزده شده است. در این چارچوب بیش از ده‌ها هزار نفر از آموزش‌های رایگان هنر بهره مند شدند و خوشبختانه نتایج آن را می‌بینیم و به زودی درباره این موضوع یک برنامه فاخر هنری با معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

اسماعیلی درباره برخی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه توضیح داد: ما امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم که بر اساس آن از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت می‌شود. در این راه بسیاری از خوانندگان پیشگام موسیقی در قالب این طرح جدید مورد حمایت قرار می‌گیرند. شرایطی که منجر به اختصاص بخشی از برنامه‌های تالار وحدت و تالار رودکی به اجرای این هنرمندان می‌شود. این کار هم با قوت انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه ریزی اکران سینماها هم گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینماها از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می‌شود بسته خوبی به مردم ارائه شود. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه‌ها امکان عرضه به وجود بیاوریم.

وی درباره تازه‌ترین خبرها از برگزاری جلسه شورای عالی سینما بیان کرد: همین امروز با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند. بخشی زیاد از مصوبات اجرایی شده و در فصل بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه دعوت از مهمان عالی رتبه خارجی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: از چند مهمان عالی رتبه برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب دعوت کردیم که در صورت قطعی شدن اسامی مهمانان هم اعلام می‌شود.

اسماعیلی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چند کنسرت در یکی از شهرهای کشور گفت: حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور