Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@20:34:13 GMT

ترامپ بار دیگر از بن سلمان حمایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۲۸۷

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت به رغم ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را صادر کرد و نیز درخواست های سناتورهای آمریکایی از وی برای محکوم کردن بن سلمان، او هنوز هم به حمایت از بن سلمان ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترامپ از اظهارنظر در این باره که آیا بن سلمان در این قتل شریک جرم است یا نه خودداری کرد ولی آشکارترین شکل از حمایت از محمد بن سلمان را از زمان قتل خاشقجی در دو ماه قبل اظهار کرد و گفت: «وی رهبر عربستان سعودی است. آنها یک هم پیمان بسیار خوب بوده اند.» وی در این مصاحبه در پاسخ به سوال رویترز درباره اینکه آیا حمایت از عربستان به معنی حمایت از بن سلمان است یا نه گفت:«خوب در شرایط فعلی، بی شک همین است.»
ترامپ افزود: «من این را نشنیده ام. صادقانه بگویم نمی توانم در این باره اظهارنظر کنم زیرا که اصلا آن را نشنیده بودم. در واقع چیزی که مشخص است من شنیده ام که وی به طور جدی در قدرت حضور دارد.»
دونالد ترامپ بار دیگر گفت محمد بن سلمان «قویا هر گونه دست داشتن در این پرونده را تکذیب می کند.»­ وی ابراز امیدواری کرد که سناتورها پیشنهاد توقف فروش تسلیحات آمریکایی را به عربستان سعودی مطرح نکنند. 
رئیس جمهور آمریکا افزود: «واقعا امیدوارم که پیشنهاد نکنند ما بی خیال صدها میلیارد دلاری شویم که (در صورت انصراف ما از فروش سلاح به سعودی ها) آنها به روسیه و یا چین انتقال خواهند داد. خوب من در خصوص مسئله یمن آمادگی بحث را دارم زیرا از اتفاقاتی که در آنجا می افتد متنفر هستم.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترامپ آمریکا بن سلمان خاشقجی سیا رئیس جمهور عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد