Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «علي رهبري» مدير هنري سابق ارکستر هاي سمفونيک بروکسل، پراگ، مالاگا، زاگرب و تهران، پس از رهبري موفقيت‌آميز ارکستر سمفونيک دولتي ازمير در آبان ماه که تنها چند روز بعد از ضبط قطعه پوئم سمفونيک او به نام «بيروت» در شهر وين اتريش انجام گرفت، مجدداً عازم ترکيه شد تا اين باربراي هفتمين فصل هنري، همکاري خود با ارکستر سمفونيک دولتي آنتاليا را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«علي رهبري» در اين فصل هنري که به‌دعوت بنياد فرهنگي وهنري و ارکستر سمفونيک آنتاليا صورت گرفته است، در روز جمعه اين هفته ،23 آذرماه، همراه با «لاتيسلاو فان سوويتس» پيانيست و ساکسوفونيست نامدار اسلواکي، در سالن اسپاندوس اين شهر به‌روي صحنه خواهد رفت تا با رهبري قطعۀ «تابلوهاي نمايشگاه» يک بار ديگر خاطرۀ روزهاي جواني خود در کسب مدال طلا براي ايران را در يادها زنده کند.
قطعه‌ي «تابلوهاي نمايشگاه» يکي از شاهکارهاي «مودست موسور گسکي» آهنگساز مشهورروس با تنظيم جاودانه‌ي «موريس راول» آهنگساز فرانسوي است که علي رهبري در سن 29 سالگي با رهبريِ آن به فينال مسابقات جهاني رهبري ارکستر در فرانسه راه يافت و موفق به کسب مدال طلا براي ايران شد. اين مقام که 41 سال پيش، در رقابتي سخت با رهبران موسيقي از 35 کشور جهان از جمله انگلستان، ايتاليا، اتريش، ايالات متحده آمريکا، فرانسه، اتحاد جماهير شوروي، آلمان و چکسلواکي به‌دست آمد، اولين و تنها مدال طلاي ايران در اين رشته هنري است.
«لاتيسلاو فان سوويتس» که خود آهنگساز و رهبر يک گروه ساکسوفون‌نواز است، از هنرمندان و سوليست‌هاي نادري است که در دو ساز پيانو و ساکسوفون تبحر دارد و اجرا هاي فراواني با ارکستر هاي معروف جهان داشته است. اين هنرمند تاکنون جوائز بسياري دريافت کرده است که يکي از آنها جايزه مسابقه مشهور فردريک شوپن است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح روز گذشته (۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است. در روز دوم و پایانی این پیکارهای زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم دائوشو موفق شد به عنوان دومی دست یابد و صاحب مدال نقره شود. در این فرم ورزشکاران چین مقام‌های اول و سوم را از آن خود کردند.

در این پیکارها ۳۸ کشور و ۳۰۰ شرکت‌کننده حضور یافته‌اند.

کد خبر 6088646 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز