Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@10:46:52 GMT

خروج از رکود با افزایش نرخ متفاوت است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۴۳۵

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با تصریح اینکه خروج از رکود با افزایش نرخ متفاوت است، گفت که به دنبال رونق بازار مسکن هستیم.

امیر امینی؛ با بیان این مطلب افزود: موضوع جهش قیمت ها در مسکن را نباید بازار مسکن بدانیم چراکه مداخله سایر بازارها هنوز سنجش نشده بنابراین نمی توانیم تمام گرانی مسکن را در خود بازار مسکن ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که شامگاه سه شنبه برای معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی گیلان به این استان سفر کرده، به مصوباتی برای ساماندهی مسکن اشاره و اضافه کرد: مالیات بر املاک خالی، دو سالانه کردن قراردادهای اجاره، در نظر گرفتن تسهیلات، بازآفرینی شهری و منابع لازم برای نظام پایدار سکونتگاه های شهری از جمله برنامه ها برای ساماندهی مسکن است.

امینی خاطرنشان کرد: نیازهای جدیدی وجود دارد؛ ساخت مسکن برای افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند، نوسازی واحدهای مسکونی، استحکام بخشی واحدهای مسکونی و بخشی نیز مربوط به حوزه روستایی از مواردی است که طبق قانون برنامه ششم توسعه تکالیفی برای دولت قرار داده است.

وی بازآفرینی شهری را یکی از سیاست های مهم دولت در حوزه مسکن عنوان و هدف از آن را ارتقاء سطح زندگی مردم و کسانی که در بد مسکنی بسر می برند، ذکر کرد و افزود: شورای عالی ستاد بازآفرینی شهری فعالیت خود را آغاز کرده که یکی از تکالیف آن؛ شناسایی محله هایی است که بایستی بازآفرینی شوند تا هویت ببخشند و بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی از محل تبصره 18 منابعی را تزریق کرده و موافقت نامه ای برای ساخت یکصد هزار مسکن با سازمان برنامه و بودجه امضا شده که بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز ساخت مسکن مهر در دولت قبل یادآور شد: از یک میلیون و 770 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده، حدود یک میلیون و یکصد هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

امینی با تصریح اینکه در حوزه مسکن روستایی کمی با مشکل منابع مواجه هستیم، گفت: با این وجود تولید سالانه 50 هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه است و بنیاد مسکن نیز بر این امر اهتمام دارد ضمن اینکه شهرهای جدید را توسعه داده ایم.

در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ماکان پدرام به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان معرفی شد.

 

ایرنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BMF برچسب ها: مسکن ، مسکن مهر ، امیر امینی ، گرانی مسکن ، معاون وزیر راه و شهرسازی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن مسکن مهر امیر امینی گرانی مسکن معاون وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند