Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از  اسپوتنیک، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق اعلام کرد: ما بارها و بارها موضع خود را در رابطه با تحریم های ایالات متحده علیه ایران تکرار کردیم، عراق بخشی از آنها نخواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: ما در حال برنامه ریزی برای فرستادن یک هیئت به واشنگتن برای بحث در مورد استثنائات [برای بغداد] در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است، حمایت عراق از ایران در تحریم‌های آمریکا را می‌توان به دلیل حمایت ایران از بغداد در مقابل حملات داعش دانست. ایران با ارسال سلاح و مستشاران نظامی به عراق، توانست در پاکسازی عراق از داعش به این کشور کمک بزرگی انجام دهد. حامد المالکی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «الایام» عراق گفته بود: بعد از حمله داعش کارشناسان نظامی خارجی مستقر در عراق؛ از جمله آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها کشور را ترک کردند. در این شرایط ایران نخستین کشوری بود که بسرعت با سلاح و تجهیزات از ما حمایت کرد.

 

وی همچنین اذعان داشت: نیروی هوایی ارتش عراق، حتی یک جنگنده نیز در اختیار نداشت ایران چهار تا پنج جنگنده سوخو به عراق ارسال کرد و نخستین کشوری بود که علیه این گروه حملات هوایی انجام داد. لذا نخستین جنگنده‌های ارسال شده به عراق، از ایران بود. آمریکا جنگنده‌های اف 16 را در اواخر نبرد با داعش [و بعد از پیروزی‌های به دست آمده] در اختیار عراق قرار داد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جنگنده تحریم عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!